וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר והשחקן שארל אזנבור הלך לעולמו בגיל 94

1.10.2018 / 15:23

הזמר, היוצר והשחקן הצרפתי שארל אזנבור, שכונה "פרנק סינטרה הצרפתי", מת בגיל 94. הוא מכר מעל ל-100 מיליון עותקים מאלבומיו ברחבי העולם. בעשור האחרון הופיע שלוש פעמים בישראל, חגג בר מצווה לנכדו היהודי בכותל, והיה אמור לשוב ולהופיע אצלנו ביוני

שארל אזנבור. ניקולה אזנבור, GettyImages
שארל אזנבור/GettyImages, ניקולה אזנבור

הזמר, היוצר והשחקן הצרפתי שארל אזנבור, מהמוזיקאים החשובים והוותיקים בעולם, מת היום (שני), כך דיווחה התקשורת הצרפתית. בן 94 היה במותו.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ספד לו: "שארל אזנבור ליווה את השמחות ואת הכאבים של שלושה דורות שונים בצרפת. יצירות המופת שלו, והחותם שלו, יישארו אמנו עוד זמן רב".

אזנבור נולד בפריז להורים מהגרים ארמנים שהיו אמנים. הוא פרץ בצעירותו כשאדית פיאף אירגנה לו סיבוב הופעות איתה בצרפת ובארצות הברית. לאורך השנים, הוא זכה לכינוי "פרנק סינטרה הצרפתי". בין שיריו הבולטים: "לה בוהם","Au printemps tu reviendras" שתורגם לעברית תחת השם "באביב את תשובי חזרה" ובוצע על ידי צוות הווי הנח"ל, ו-"Comme ils disent". בשנות ה-70 פרץ גם בבריטניה בזכות שירו "She", שהגיע למקום הראשון במצעדים. הוא מכר מעל ל-100 מיליון עותקים מאלבומיו ברחבי העולם.

שארל אזנבור. ניקולה אזנבור,
שארל אזנבור/ניקולה אזנבור

אזנבור הופיע בישראל בעשור הנוכחי שלוש פעמים בהיכל הספורט ביד אליהו: בנובמבר 2013, במרץ 2014 - יום לפני הופעה זו ערך טקס בר מצווה לנכדו היהודי בכותל המערבי, ובאוקטובר 2017. אזנבור היה אמור לשוב ולהופיע בישראל ביוני 2019, במסגרת סיבוב הופעות עולמי שבו היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-95.

בריאיון לוואלה! תרבות, שפורסם בדיוק שנה לפני מותו, שהתקיים לקראת הופעתו בארץ, התייחס הזמר האגדי לשאלה איך זה שבגיל 93 הוא שומר על כושר כזה, אמר: "הכל בזכות הגנים הטובים. אחותי אאידה בת 94 וגם לה יש אנרגיות נהדרות. חוץ מזה, אף פעם לא נגעתי בסמים, הפסקתי לעשן לפני 45 שנה, אני מתאמן והכי חשוב - אני עושה את מה שאני אוהב".

גם ממרום שנותיו והצלחותיו, לא שכח הזמר הצרפתי בריאיון את הרגעים הפחות נעימים. "אמרו עלי דברים איומים - שאין לי קול, שאני לא יכול לשיר, שאני נמוך ומכוער, שיש לי אף ענק, שאני חייב לפרוש. עיתונאי אחד כתב בהקשר שלי, שאסור לתת לנכים לעלות לבמה. הוכחתי לכולם עד כמה טעו".

עוד באותו נושא

"מי שאמר שאני זייפן ומכוער נשכח מזמן, אני עוד פה": ריאיון עם שארל אזנבור לקראת הופעתו בארץ

לכתבה המלאה
שארל אזנבור. AP
שארל אזנבור עם נשיא מדינת ישראל ראובן/AP

מפיק ההופעות הבינלאומיות גד אורון, שניהל את ביקורו של אזנבור בישראל בסוף שנות ה-70, הביא אותו באוקטובר האחרון לארץ והיה אמור להפיק את הופעתו בשנה הבאה, אמר לוואלה! תרבות: "אזנבור החל לפני שבועיים את סיור ההופעות העולמי שלו ביפן, וזכה לאולמות מלאים והצלחה אדירה, משם למדינות נוספות. את סיור ההופעות שלו בשנתו ה-95 אמור היה לסיים כאן, ב-29 ליוני 2019. אזנבור היה במצב מצויין, כפי שסיפר לי זה עתה מנהלו. כולנו ב'גד אורון הפקות' עצובים והמומים, אהבנו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully