וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשל הפגיעה בפלסטינים, צריך להחרים הצגות 'גשר' בחו"ל"

3.10.2018 / 0:05

עשרות שחקני ויוצרי תיאטרון מהעולם קוראים להחרמת סיבוב ההופעות של תיאטרון גשר בארצות הברית, בגלל ש"התיאטרון נתמך על ידי ממשלת ישראל, הפוגעת בזכויות הפלסטינים". מנכ"לית התיאטרון לוואלה! תרבות: "התרבות לא קשורה לזה. מזמינה אותם להצגות"

במנהרה. רדי רובינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מתוך ההצגה "במנהרה" של תיאטרון גשר/מערכת וואלה! NEWS, רדי רובינשטיין

עשרות שחקני ויוצרי תיאטרון מהעולם קוראים להחרמת סיבוב ההופעות של תיאטרון גשר בארצות הברית המתקיים בימים אלה, בגלל ש"התיאטרון נתמך על ידי ממשלת ישראל, הפוגעת בזכויות הפלסטינים". אנשי תיאטרון גשר, אשר הופיעו בשבת בטורונטו שבקנדה, נמצאים כעת בניו יורק, ארצות הברית, לקראת הופעות בה, ועתידים להופיע גם בפיטסבורג עם שתי הצגות: הקלאסיקה "הדיבוק" בכיכובם של אפרת בן צור, ישראל (סשה) דמידוב ודורון תבורי, וההצגה "במנהרה" שבה שני חיילי צה"ל (אותם מגלמים עידו מוסרי ומיקי לאון) נתקלים במנהרה סמוכה לעזה בשני חמאסניקים (אותם מגלמים פיראס נסאר ויובל ינאי).

על המכתב חתומים 34 אמני ויוצרי תיאטרון, 30 ארגוני אמנות וזכויות אדם פלסטינים, אמריקאים וישראלים, ועוד 1,200 אנשים. בין החותמים על המכתב נמנות שחקנית הקולנוע היהודיה הבריטית מרים מרגוליס, המוכרת מהסרטים "עידן התמימות", "להיות גוליה", "הארי פוטר וחדר הסודות" ו"רומיאו וג'ולייט"; השחקנית האמריקאית קטלין צ'אלפנט, שהופיעה בהצגות רבות בברודוויי ואוף ברודוויי, וכן זכורה מהסדרות "חוק וסדר" ו"הרומן" שביצירתה השתתף הישראלי חגי לוי; שחקנית התיאטרון והטלוויזיה הבריטית ג'נט הנפריי, המוכרת מהופעתה בדמות גברת בייל בסדרה "בחלוף השנים" ובתפקיד המורה במיני הסדרה "הבלש המזמר"; וכן המחזאיות קריל צ'רצ'יל ונעמי וואלאס. במכתב נטען בין השאר כי סיבוב ההופעות של 'גשר' בקנדה ובארצות הברית "התאפשר בתמיכתו הנדיבה של משרד החוץ הישראלי". בעת הופעת גשר בטורונטו בשבת פעילים אחזו בשלטים שקראו לחרם על תיאטרון גשר, ובין השאר נכתב בהם "האירוע שלכם נתמך על ידי ממשלת ישראל. הצבא שלה הרג 150 מפגינים פלסטינים לא חמושים בעזה הקיץ". עוד אמרו המוחים כי האירוע "הוא מאמץ של ממשלת ישראל להסיט את תשומת הלב מהפרות זכויותיהם של הפלסטינים".

הפגנה של פעילי BDS בטורונטו, קנדה, כמחאה על הופעת תיאטרון גשר (מתוך הטוויטר של ארגון עדאללה בניו יורק)

לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, הגיבה לקריאות החרם בשיחה עם וואלה! תרבות מניו יורק: "לא ידענו על זה, אבל חשבנו שזה יכול לקרות, אנחנו יודעים שבזמן האחרון כשתיאטראות או מוסדות ישראליים יוצאים לחו"ל הם נתקלים במחאה מצד ארגונים כאלה או אחרים. לגבי האמירה שלהם שצריך להחרים אותנו כי ישראל פוגעת בזכויות של הפלסטינים - אז לדעתי התרבות לא קשורה לזה. אם היו פונים אלינו, היינו יוצרים דיאלוג, ויכול להיות שחלק מהשאלות שלהם היו נעלמות. אני אשמח להזמין אותם להצגות".

עוד באותו נושא

איום המנהרות: הסאטירה המביכה "המנהרה" היא עלבון לאינטלגנציה

לכתבה המלאה
במנהרה. רדי רובינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מתוך ההצגה "במנהרה" של תיאטרון גשר/מערכת וואלה! NEWS, רדי רובינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully