וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוט, קרוב לאונס": 5 עיתונאיות העידו כי דן מרגלית הטריד אותן מינית

17.10.2018 / 8:52

לפי דיווח ב"הארץ", חמש עיתונאיות מאשימות את העיתונאי הוותיק בתקיפות והטרדות מיניות שאירעו לכאורה בשנות ה-80 וה-90: "אמרתי 'לא' והוא בכל זאת ניסה לכפות עליי את עצמו. אני לא ידעתי מה לעשות. אני לא ידעתי איך לצאת מהאחיזה שלו"

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודן מרגלית 12.3.18. ראובן קסטרו
דן מרגלית/ראובן קסטרו

חמש עיתונאיות טוענות כי העיתונאי דן מרגלית הטריד אותן בעבר מינית. כך עולה מעדויות שהגיעו לידי "הארץ". ארבע מהנשים סיפרו לעיתון כי מרגלית בן ה-80 ניצל את מעמדו ותקף אותן מינית. עדות נוספת מתארת הטרדה מינית מילולית. שתיים מהנשים עברו בדיקת פוליגרף לבקשת "הארץ" ונמצאו דוברות אמת. מרגלית, כיום פובליציסט ב"הארץ", מסר בתגובה לעיתון כי "אין ממש בטענות באשר לאירועים שנטען כי התרחשו לפני יותר מ-30 שנים. אין בכוונתי להקדיש את שארית שנותיי לוויכוח חסר כל סיכוי בעת הזאת ובאווירה הרווחת".

אחת מהעיתונאיות היא עיתונאית "הארץ" לשעבר חנה קים שחשפה את סיפורה בפוסט בפייסבוק לפני כשבועיים מבלי לחשוף את שמו של מרגלית. לטענתה, בעת שישבה בחדר העיתונאים בכנסת בסוף שנות השמונים, נכנס מרגלית לחדר וסגר את הדלת. הוא הוציא את איבר מינו ונצמד אליה. "אמרתי 'לא' והוא בכל זאת ניסה לכפות עליי את עצמו. אני לא ידעתי מה לעשות. אני לא ידעתי איך לצאת מהאחיזה שלו. אני זוכרת שהרחקתי את הפנים שלי ממנו, בניסיון להתנגד לו, כשאיבר המין שלו מזדקר מתוך מכנסיו. הוא היה חזק. אני שואלת את עצמי למה לא בעטתי בו".

"עד היום אני לא יודעת איך זה היה נגמר אלמלא אמנון דנקנר המנוח נכנס לחדר וקטע את זה", סיפרה עוד קים. "אני רוצה להאמין שהייתי מתקוממת ועושה משהו כדי להשתחרר מהאחיזה שלו. אבל זה קרה בזכות מישהו שבמקרה נכנס לחדר. ברגע שדנקנר נכנס לחדר, אני פשוט ברחתי כל עוד נפשי בי. הטראומה הזאת בוערת בי עד היום. זה היה סיוט. קודם כל, כי פחדתי וקשה לי להודות שפחדתי. מבחינתי זה היה נורא קרוב לאונס".

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודן מרגלית 12.3.18. ראובן קסטרו
דן מרגלית/ראובן קסטרו

אורית שוחט, עיתונאית לשעבר ב"הארץ", חשפה אף היא את סיפורה: "המקרה הראשון אירע בכנסת. באחד המסדרונות הוא דחף אותי לקיר ונצמד אליי. אני לא זוכרת מה אמרתי, אבל הייתי חסרת ביטחון ואני מעריכה שלא אמרתי לו כלום". המקרה השני אירע ב-1984: "באחד החדרים ישב דן מרגלית. הוא פתח את הדלת, הכניס אותי לחדר וסגר את הדלת אחריו. אז הוא הדביק אותי לשולחן והצמיד את גופו לגופי, עד שהדפתי אותו והבהרתי לו שזה לא יקרה שוב. כשסיפרתי לעיתונאית נוספת שעבדה איתי אז במערכת, גיליתי שהוא עשה את אותו הדבר גם לה".

עדות אחרת שהגיעה לידי העיתון היא של ב', אף היא עיתונאית לשעבר ב"הארץ", שסיפרה כי באחד הערבים של 1993, מצאה את עצמה בחדרו במערכת העיתון. "הוא פשוט נצמד אליי, התחיל לשים עליי ידיים, למרוח את עצמו על החזה שלי וניסה לנשק אותי. אני התרחקתי ואמרתי: 'יש לי חבר', וזזתי אחורה. הוא ידע שיש לי חבר ולכן זה הפתיע אותי שהוא בכל זאת מעז. הוא אמר לי: 'לא נורא, גם לי יש חברה. זה לא צריך לעצור שום דבר'. פשוט הסתובבתי ויצאתי מהחדר. הלכתי", סיפרה. גם ב' נמצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף.

עדויות נוספות תיארו את מרגלית כמי ששולח ידיים "כדבר שבשגרה. עיתונאית בשם נ' סיפרה: "כשהגענו לדירתו, הוא התפשט וחשף את איבר מינו מתוך כוונה לבצע אקט מיני ללא שום שיתוף פעולה שלי. סירבתי ובסופו של דבר זה לא קרה אבל הסיטואציה נחרתה בי. אני זוכרת תחושה גדולה של השפלה בגלל ניצול נטו של יחסי כוח".

עוד באותו נושא

שנות ה-80: גם בעונה הרביעית ברור לנו שזו לא קומדיה משובחת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully