וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון לוי: "דן מרגלית לא יוכל להמשיך להטיף מוסר לאחרים"

18.10.2018 / 11:22

מניין העדויות נגד דן מרגלית כבר עלה ל-8 עם פרסום עדותה של העיתונאית אורלי אזולאי. עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי: "ארי שביט על הרבה פחות מזה לא כותב פה". רביב דרוקר: "באופן הפסיכופטי שבו זה נעשה יש אישה שהייתה אומרת כן?". נרי ליבנה: "מן הראוי שיפטר את עצמו"

צילום מסך

(בווידאו למעלה: רביב דרוקר מתייחס לפרשת דן מרגלית, מתוך התכנית "סוכן תרבות" שתשודר מחר ב-18:30 בכאן 11)

בזמן שמניין העדויות על הטרדות ותקיפות מיניות לכאורה נגד דן מרגלית עלה ל-8, בהן גם עדותה החדשה של עיתונאית "ידיעות אחרונות" אורלי אזולאי, עשרות עובדים בעיתון "הארץ" כבר חתמו על מכתב שהועבר להנהלת העיתון ובו דרישה להפסקת עבודתו של הפרשן הוותיק. מאמרו השבועי של מרגלית, שמתפרסם מדי יום חמישי, לא הופיע היום. עם זאת, הן מו"ל הארץ עמוס שוקן והן עורך העיתון אלוף בן מסרבים להגיב לשאלה האם עבודתו של מרגלית אכן הופסקה.

עיתונאי הארץ גדעון לוי אמר הבוקר לוואלה! תרבות שהעיתון צריך להפסיק את עבודתו של דן מרגלית: "אני לא חושב שדן מרגלית במצב של להטיף מוסר לאחרים במאמרי דעה. ארי שביט על הרבה פחות מזה לא כותב ב'הארץ'. אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם. אם תהיה לו דרך להכחיש את הדברים זה סיפור אחר, אבל כל זמן שהדברים האלה מהדהדים הוא לא יכול כתוב מאמרי דעה ולהטיף מוסר איך לנהוג. אני לא חושב שיש שאלה דרך אגב. בימי חמישי הוא כותב את המאמר השבועי שלו, ואין מאמר היום".

עיתונאית הארץ, נרי ליבנה, מסרה לוואלה! תרבות: "אי אפשר להגיד שאני מכירה אישית את דן מרגלית. פגשתי אותו פעמיים או שלוש בתכניות אותן הנחה ולא נוצר שום קשר מעבר לזה. לעומת זאת אני מכירה היטב את חני קים ואורית שוחט ואין לי שמץ של ספק שדבריהן אמת ושאם נהג ככה כלפי שתי נשים כל כך חזקות וחכמות - זו כנראה הייתה שגרת ההתנהלות שלו. אני אכן חושבת שמן הראוי שיפטר את עצמו מהארץ או שיפטרו אותו. דן מרגלית רכש דימוי של מטיף בשער ולא ייתכן שבעיתון הארץ יעבוד אדם כזה. עיתון הארץ בהיותו עיתון בעל אג'נדה מוסרית, פמיניסטית והומאנית צריך להיות נושא הדגל גם במלחמות נגד מטרידים ותוקפים מיניים".

וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודן מרגלית 12.3.18. ראובן קסטרו
לא מתייחס. דן מרגלית/ראובן קסטרו

העיתונאית אורלי אזולאי חשפה הבוקר בטור ב"ידיעות אחרונות" כי אף היא הותקפה על ידי דן מרגלית לאחר שהשתתפה בתכניתו "פופוליטיקה" בשנת 1992. זוהי התלונה השמינית נגד מרגלית: חמש תלונות פורסמו ב"הארץ", אחת נוספת אצלנו בוואלה! תרבות, שביעית ב-103FM וזו השמינית.

"כשכבו האורות באולפן, לאחר עוד תוכנית 'פופוליטיקה', סימן לי בידו המגיש, דן מרגלית, שאמתין רגע לפני שאני עוזבת כדי שיוכל לדבר איתי", כתבה אזולאי. "הוא אסף את ניירותיו והלכתי בעקבותיו לאחד החדרים הסמוכים (...) ואז, בעודנו עומדים, הוא הצמיד אותי לקיר, פתח את רוכסן מכנסיו, הוציא את מה שהיה לו שם וכשהוא חשוף לגמרי ומשמיע קולות מגעילים של גניחה שאל אותי למה אני לא רוצה ללטף לו אותו.

"אחרי כמה שניות, שנראו לי כמו הנצח, הצלחתי להשתחרר מאחיזתו וברחתי החוצה. באגרסיביות שאינני יודעת מאין שאבתי, ובנחישות שהפיחה בי כוח, הצלחתי למנוע ממנו לבצע את זממו. כשרצתי במסדרון, והוא עדיין חשוף מאחוריי, שמעתי אותו צועק 'ילדה רעה', 'ילדה רעה'. הצעקה הזאת מלווה אותי עד היום".

עוד באותו נושא

עדות חדשה נגד דן מרגלית: "הוזמנתי ל'ערב חדש', הוא הצמיד אותי בכוח לקיר"

לכתבה המלאה
רביב דרוקר סוכן תרבות. רשת 13, צילום מסך
רביב דרוקר/צילום מסך, רשת 13

עיתונאי חדשות עשר, רביב דרוקר, התייחס אף הוא לפרשת דן מרגלית. בריאיון שישודר מחר ב-18:30 בתכנית "סוכן תרבות" בכאן 11, אמר דרוקר: "ניסיתי להיכנס לנעליו ולהגיד לעצמי 'אני רוצה עכשיו סקס בכנסת, ובשיכרון הכוח שבו אני נמצא אני מרגיש שאני גם יכול לקבל את זה. האם באופן הפסיכופטי שבו זה נעשה יש אישה שהייתה אומרת כן? השריטה היא כל כך קשה. אתה פוגש אישה לפני דקה וחצי, ואז אתה מציע לה 'בואי נעשה מעשה מיני עכשיו'. מה, אתה הריסון פורד"?

במכתב שנשלח כאמור אמש להנהלת העיתון ולמו"ל עמוס שוקן נכתב בין השאר: "אנו, עובדות ועובדי 'הארץ', רוצות להביע את תמיכתנו המלאה בנשים שאזרו אומץ וסיפרו כיצד הותקפו או הוטרדו מינית על ידי העיתונאי דן מרגלית. אנו מצפות מהנהלת העיתון להפסיק לאלתר את עבודתו בעיתון ולנקוט עמדה מוסרית פומבית וברורה בעניין".

מסיבת עיתון חדשות. ניב אהרונסון
"שיפטר את עצמו". נרי ליבנה/ניב אהרונסון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully