וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב הנשים המוטרדות לא מתלוננות כי הן עוברות השפלה"

22.10.2018 / 9:30

חושבת שיש יותר מדי תכניות ריאליטי ("צריך לאזן"), מפחדת לא להיות מספיק זמן עם המשפחה ("חוששת שהבנות יגידו שאני כל הזמן עובדת"), ומברכת על MeToo ("חשוב מאד"): מירי מסיקה מוציאה שיר חדש "מפחד עליך" ומספרת מאיפה הגיע הרעיון לשלב בו קטע ראפ. ריאיון

בימוי, צילום ועריכה: איה זך

נדמה שמירי מסיקה הייתה כאן תמיד. אבל למען הדיוק ההיסטורי, היא פרצה לעולמנו לפני עשור בלבד. מאז היא הספיקה להוציא שישה אלבומים עם להיטים רבים, להופיע על במות גדולות, לככב כשופטת ב"דה וויס" וכבוררת ב"אביב נגד אייל" ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. היום (שני) היא מוציאה שיר חדש בשם "מפחד עליך" (הקליפ - בתחילת הכתבה) שבו היא מארחת את הראפר איזי (ארז שרון). השיר, שנכתב על ידי שחף וולמן והולחן על ידי אלנתן שלום, מפוצל למעשה לשניים: הבתים הם הצד הגברי והפזמונים - הצד הנשי.

"היה רעיון להכניס קטע ראפ לשיר מתוך רצון לחפש את נקודת המבט הגברית על איך זה להיות עם אישה שכל כך קשה לחיות איתה", סיפרה מסיקה לוואלה! תרבות. "לא הכרתי את עולם הראפ בכלל וכשהתחלתי לחפש נחשפתי לעולם קסום. נפגשתי עם הרבה ראפרים מוכשרים בטירוף שלא הייתי מודעת אליהם וגיליתי מלא גוונים ותת-ז'אנרים. איזי הוא מחלוצי הז'אנר בארץ, עוד הרבה לפני שזה היה פופולרי, ומאד אהבתי את הפרשנות והגישה שלו לשיר".

שם השיר הוא "מפחד עליך". על מה את מפחדת בעיקר עליך ועל הבנות שלך?

"על הבריאות כמובן. כזמרת יוצא לי לבקר הרבה אנשים בבתי חולים ואני נחשפת לכאב העצום, לצער ולקושי ויודעת שזה מאד לא מובן מאליו להיות בריא. אני מפחדת לא להיות מספיק עם המשפחה שלי. בגלל העבודה והקריירה העמוסה, אני מפחדת שהבנות שלי יגידו שאימא הייתה כל הזמן בעבודה".

ריאיון עם מירי מסיקה באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
פוחדת על הבריאות. מירי מסיקה/ראובן קסטרו

השתתפת השנה כבוררת ב"אביב או אייל". התאכזבת קצת מנתוני הרייטינג הפושרים של התכנית?

"האמת שזה הפתיע אותי כי התגובות שקיבלתי ברחוב היו מדהימות ומאד מחבקות. אבל בגלל פיצול הערוצים הכול השתנה. לי באופן אישי התוכנית עשתה רק טוב, זו תכנית שנותנת יותר ביטוי לאישיות שלך, יש לך יותר מקום לומר את הדעות שלך. אגב, חזרתי עכשיו מסיבוב הופעות מאד מוצלח בארה"ב, ומסתבר שגם שם כל הישראלים ראו את התוכנית ואהבו אותה".

את לא מרגישה שיש יותר מדי תכניות ריאליטי מוזיקה?

"אני חושבת שיש יותר מדי תכניות ריאליטי באופן כללי, לא רק של מוזיקה. בתור מישהי שצופה בקרדשיאנס כבר 10 שנים - אני לא גאה בזה, אגב - וגם ב-'סיפורה של שפחה', כל ז'אנר עונה על צורך אחר. אני אוהבת לראות גם ריאליטי וגם סדרות ויצירה מקורית. הכול שאלה של מינון. צריך לאזן בין הדברים".

אנחנו מציינים בימים אלו שנה לקמפיין "מי טו". מה היחס שלך אליו?

"אני חושבת שזה קמפיין חשוב מאד. רוב הנשים שמוטרדות לא מעיזות להתלונן כי זה כרוך בקושי ולעיתים גם בהשפלה ולכן הן מעדיפות לשתוק. אם הוא נתן כוח אפילו לאישה אחת לקום ולהתמודד ולהעז לדבר זה שווה את הכול. אני מודעת לכך שלקמפיין יש גם תוצאות לוואי שגרמו לאנשים קצת להתייחס לזה בזלזול או במיאוס, כמשהו מאד מתוקשר ויחצני, אבל בחישוב הכללי, שלי לפחות, עדיף חברה מתוקנת עם הקמפיין הזה מאשר בלעדיו".

אילו זמרים או שירים תפסו לך את האוזן בזמן האחרון?

"אלנתן שלום, שהלחין לי את השיר, הוא גם זמר מעולה שהוציא שיר ראשון לא מזמן. אני גם מאד אוהבת את נרקיס. היא מוכשרת ומיוחדת מאד, ויצא לנו גם להופיע יחד. היא מכשפה, במובן הטוב של המילה. אני שומעת גם את סתיו שמש, יוצרת צעירה, מלחינה בחסד וזמרת ענקית. ואני חולה גם על "פריד" של דודו טסה".

עוד באותו נושא

"בוכות את אותו הבכי": ראיון מיוחד עם מירי מסיקה, נסרין קדרי ודיקלה

לכתבה המלאה
seperator

מירי מסיקה תופיע בהיכל התרבות תל אביב ב-14 בפברואר, ערב הוולנטיינז, למופע אהבה חגיגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully