וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד כהנא עדיין חושב שריאליטי הוא רע: "לא אשקר שאני עוד חש כך"

אמנון גולדמן

31.10.2018 / 0:01

על רקע החלטת "רשת" לקצר את עונת "דה פור" בגלל הרייטינג המדשדש, יצאנו לשאול את השופט גלעד כהנא למה הוא הלך לשפוט אם הוא כל כך שונא ריאליטי ("הכסף רלוונטי וקריטי, אבל חשיפה ותהילה לא מעניינות") ולברר עם דיקלה אם הציבור לא התעייף מריאליטי ("לא חושבת"). צפו

דייב שחר

על רקע החלטת רשת לקצר באופן משמעותי את העונה של הריאליטי המוזיקלי "דה פור" בגלל הרייטינג הנמוך, יצאנו להיפגש עם ארבעת השופטים ולשמוע מהם מה צפוי להשתנות בהמשך העונה. "צריכה להיות סוג של רעננות בפורמט הזה", מסביר גלעד כהנא. "זה אומר שעושים את זה משבוע לשבוע ומגיבים למה שקורה. התכניות הראשונות היו קשות, אבל ככל שזה מתקדם זה הופך להיות מהודק יותר והאקשן לדעתי ילך ויגבר. אם זה יגבר - זה יעבוד. אם לא - בסדר, כולנו הרי נמות בסוף".

לפני מספר שנים תקף כהנא קשות את תכניות הריאליטי המוזיקליות. בין השאר הוא אמר: "אין לי כלום נגד המתמודדים או השופטים, יש לי בעיקר נגד הפורמט, נגד התוכנית שמורכבת מהמון אנשים טובים שעושים משהו ממש רע, אנשים יצירתיים ועמוקים וחכמים שעושים חרא, המון פרחים שעוסקים בצואה. הריאליטי זה פסולת. כל אחד מוצא את הדרך שלו להפוך אותה ללגיטימית. בעיניי היא לא רק לא לגיטימית, היא אסורה, היא פסולה, היא מרדימה. זה משתק אנשים ולא מאפשר להם לעשות דברים משמעותיים. אם הייתי אדם מאוד עשיר הייתי קונה את כל זמן האוויר ומחשיך את המסך".

גלעד, אז מה גרם לזיג-זג שלך?

"הדמוניזציה שאני חשתי כלפי ריאליטי זה משהו שאני מבין אותו וגם היום יש לי אותו קצת, אני לא אשקר לך. ברור שהכסף הוא רלוונטי וקריטי אבל העניין של חשיפה ותהילה זה מבחינתי תופעות לוואי שלא מעניינות בכלל".

איזו ביקורת אתה מקבל מהסביבה שלך בעקבות ההחלטה שלך להגיע לכאן?

"קודם כל זה התחיל כמובן בצקצוק, בגלי צקצוק של המעריצים ההארד-קור שלי, ואני לגמרי מסכים איתם. אני מצקצק יחד איתם".

דה פור גלעד כהנא. דייב שחר
מצקצק גם כן. גלעד כהנא/דייב שחר

בעבר כתב מוקי בשירו "לא נפסיק לחלום" את השורות: "לא יהפכו אותי לאחוזי צפייה, לכוח קנייה, לפוטנציאל למכירה". ניסינו להבין ממנו איך זה מתיישב על החלטתו ללכת שוב פעם לשפוט בתכנית ריאליטי מוזיקלית: "הדברים שכתבתי נכונים גם היום אבל הם בעיקר מהצד של הצרכן, של הצופה".

אז מה גרם לך לעשות שינוי ולהגיע לעוד תכנית ריאליטי?

"הרגשתי שיש לי מה להגיד ושזה מקום טוב להגיד את הדברים האלה. אני חושב שהרגשתי שיש לי סוג של הבנה שאני יכול לתקשר עם קהל רחב. וגם משלמים טוב".

דיקלה, מוזיקאי היום חייב לשלוח זרועות לכל מקום? כלומר חוץ ממוזיקה גם לטלוויזיה למשל?

"לצערי ולשמחתי כן, אבל בתנאי שהוא לא מוכר את נשמתו כאמן-יוצר, כאחד שמאמין בדרך שלו ולא חייב להתחנף או להתנחמד או לעשות דברים שהוא לא מאמין בהם".

אז איפה עובר הגבול? כי יש אנשים שיגידו שגם ריאליטי באיזשהו מקום זה למכור את נשמתך.

"ממש לא. זו עוד פלטפורמה שמכבדת בעיני את מי שעושה אותה".

הציבור לא קצת התעייף מתכניות מוזיקה?

"אני לא חושבת. אני חושבת שיש להן עוד מקום, כי עובדה שיש קולות חדשים, ויש עניין חדש ויש רף חדש".

עוד באותו נושא

פורמט צולע, מיאוס מריאליטי: כך התרסקה "דה פור"

לכתבה המלאה
דה פור גלעד כהנא. דייב שחר
גם בגלל הכסף. מוקי/דייב שחר
דה פור דיקלה. דייב שחר
עוד פלטפורמה שמכבדת. דיקלה/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully