וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קל להתמקד בחולדאי: המהדורות החמיצו סיפורים מעולים מהפריפריה

31.10.2018 / 8:33

המהדורות המרכזיות העדיפו כהרגלן להתמקד בערים הגדולות ובגלל השבלונה הוחמצו סיפורים טובים גם ממקומות רבים אחרים; חולדאי נשמע זחוח בראיונותיו למהדורות, עדות לפגיעה בדימוי בו; וטוב שהמהדורות פתחו עם דיווחים על התאונה המזעזעת בים המלח. 4 הערות על משדרי הבחירות

סיקור הבחירות המקומיות 2018 טלוויזיה ערוץ עשר ערוץ שתיים 2. צילום מסך
תמר איש שלום וטלי מורנו בערוץ עשר/צילום מסך

1. בחירות התקיימו אתמול ב-251 רשויות מקומיות, מהן ערים ומהן מועצות אזוריות. מטבע הדברים אי אפשר לעסוק בכולן, מה גם שלא לכולן מן הסתם אותו משקל. לא היה מפתיע לראות את המשדרים לועסים לעייפה את המרוצים בשלוש הערים המרכזיות תל אביב, חיפה וירושלים. אמנם נדונו בקצרה גם כמה רשויות אחרות, אבל בגלל השבלונה הוחמצו סיפורים טובים גם ממקומות רבים אחרים - מועצות אזוריות שנעדרו בכלל מהסיקור וכמוהן הערים הערביות שנעלמו כמעט לחלוטין - להוציא בהקשר של אירועים אלימים ולא בגלל המועמדים עצמם. גם המקרה המסקרן של ירוחם, לדוגמה - מרוץ מרתק בין שתי מועמדות מובילות ומרשימות - כמעט ולא אוזכר. נכון שאי אפשר הכול, אבל חבל שגם ביום חגה של הפוליטיקה המקומית, המהדורות לא הרחיקו מעבר למוקדים המתבקשים, ולו בשביל לשקף באמת את החגיגה הדמוקרטית. זה יותר חשוב מההצפה של ונציה או ממצב השניצלים בעולם הקולינריה הישראלית.

2. גם ב"חדשות" וגם בערוץ עשר רואיינו כמה וכמה מועמדים בכירים לראשות ערים, רובם מלמלו טקסטים צפויים ומוכנים מראש. בכל זאת ראשי העיר המכהנים סיפקו כמה רגעים מעניינים: מבטו העגום של יונה יהב בישר את הדחתו המתקרבת, ואילו חולדאי סיפק ראיון הזוי וזחוח של מי שחושב שכבר ניצח: הוא סירב לענות על שאלות או לפרט את תכניותיו ונשמע אדיש ועייף. אמנם, חולדאי אכן זכה בקדנציה נוספת, אבל גם אם מסתבר שהקמפיין עבד היטב, הרי שהדימוי של ראש העיר המכהן נפגע. מצד שני, הניצחון הגורף של חולדאי מראה כי מועמדותו של זמיר נופחה, כרגיל עם מועמדים אלטרנטיביים בתל אביב, הרבה מעבר לדרוש.

סיקור הבחירות המקומיות 2018 טלוויזיה ערוץ עשר ערוץ שתיים 2. צילום מסך
המבט העגום אומר הכול. יונה יהב/צילום מסך

3. כמו שהיטיב להמחיש עקיבא נוביק בכתבה בחדשות עשר, הרבה מהאלמנטים במערכת הבחירות הזו הם רק בגדר ניסוי כלים לקראת הבחירות הכלליות. ואם כבר מדברים: במשדר התוצאות של חברת החדשות, קרא השר לשעבר גדעון סער לשים לב לקול שבוקע מהקמפיין של אסף זמיר. רמז כה עבה על הרצון להחליף ראש רשות כלשהי, פלוני אלמוני, אחרי שנים ארוכות של כהונה - מעולם לא נאמר.

4. דרמה פוליטית היא דרמה פוליטית, אבל תאונת הדרכים שגבתה את חייהם של זוג הורים וששת ילדיהם הייתה הסיפור הכל כך עצוב של יום אתמול. טוב עשו בשתי המהדורות המרכזיות כשבחרו לפתוח עם הדיווחים על האירוע, ובחדשות עשר אף הוסיפו כתבה נוספת על מצבו של כביש 90. בתוך חגיגה של מדגמים ותוצאות, ראיונות ופרשנויות, יש אירועים שמזכירים מה דרמטי וחשוב באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully