וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקסטרוט" מועמד לאוסקר האירופאי בקטגוריית הבימוי

10.11.2018 / 12:06

סרטו של שמוליק מעוז משלים את הקמפיין הבינלאומי שלו עם מועמדות לפרסי האקדמיה האירופאית בקטגוריית הבימוי. עם זאת, הוא לא מועמד בקטגוריית הסרט

יח"צ - חד פעמי

לאחר הקרנת הבכורה העולמית שלו במסגרת פסטיבל ונציה, ממשיך "פוקסטרוט" לקצור הישגים בינלאומיים: האקדמיה האירופאית לקולנוע הכריזה היום על רשימת המועמדים לפרסיה, וביניהם אפשר למצוא גם את סרטו של שמוליק מעוז, המועמד בקטגוריית הבימוי.

את "פוקסטרוט" כמעט כבר אין צורך להציג. נזכיר כי שמוליק מעוז ("לבנון") כתב וביים אותו, ומככבים בו ליאור אשכנזי, שרה אדלר, יונתן שיראי, גפן ברקאי, שירה האס ואחרים, וכל אלה מציגים לנו סיפור בשלוש אפיזודות: שתיים מתרחשות בדירה תל אביבית, בה גר זוג בורגני שבנו משרת בצה"ל, ואחת בתוך בסיס הצבאי בו נמצא החייל, בו מתרחש פשע מלחמה שבגינו התעוררה כזכור סערה ציבורית סביב הסרט.

בפסטיבל ונציה קטף הסרט את פרס אריה הכסף, השני בחשיבותו. כמו כן, בפרס הנשיונל בורד אוף ריוויו בקטגוריית השפה זרה. הוא קטף גם את פרס אופיר, האוסקר הישראלי, והיה בכך אוטומטית לנציג הישראלי לאוסקר האמריקאי, אך אף שעלה לרשימת תשעת המועמדים לפרס, לא נכנס בסופו של דבר לחמישיית המועמדים הסופית.

בתחילת העשור, "לבנון" של מעוז היה מועמד לשלל פרסי האקדמיה האירופאיות, כולל בקטגוריות הסרט והבמאי, ובסופו של דבר זכה בשני פרסים - סרט הביכורים, והצילום (גיורא ביח). כעת נותר לראות אם ישחזר את ההישגים הללו גם השנה. את התשובה נדע בטקס חלוקת הפרסים, שיתקיים בסביליה ב-15 בדצמבר.

שמוליק מעוז. AP
עוד פרס? שמוליק מעוז עם אריה הכסף בוונציה/AP

כדי לזכות בפרס, יידרש מעוז לגבור על ארבעה קליברים בקנה מידה אירופאי: הפולני פאבל פבליקובסקי, שנחשב פייבוריט על עבודתו המפעימה ב"אהבה בימים קרים" וכבר זכה בפרס המקביל בפסטיבל קאן; עלי עבאסי השוודי ("גבול") ושני שמות איטלקיים - מתאו גרונה ("דוג-מן") ואליצ'ה רורוואכר ("לזרו השמח").

מבין החמישה, "פוקסטרוט" הוא היחיד שמועמד בקטגוריית הבימוי אבל לא בזו של הסרט הטוב ביותר. שם, תפס את מקומו "נערה" הבלגי. גם בקטגוריה זו "אהבה בימים קרים" נחשב הפייבוריט, וקטף מועמדויות גם בקטגוריות המשחק והתסריט.

לסיום נציין כי המועמדות של "פוקסטרוט" להישג היוקרתי היא אולי ההישג הבינלאומי האחרון של כתרי שחור, המנהל הוותיק של קרן הקולנוע הישראלי, שעמד גם מאחורי הסרט הזה, והשבוע הודיע על פרישתו.

עוד באותו נושא

לרקוד עם חיילים מתים בלב: "פוקסטרוט" הוא יצירת פאר קשה מנשוא על אובדן וגורל

לכתבה המלאה
Cold War. פסטיבל קאן 2018,
הפייבוריט. "אהבה בימים קרים"/פסטיבל קאן 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully