וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מביש ומחליא": עמית סגל ואראל סג"ל נגד ערוץ 20

11.11.2018 / 23:28

זעם ברשת מכל צדי המתרס בשל ריאיון מחויך של בועז גולן בערוץ 20 עם יצחק גבאי, פעיל ימין שהורשע בהצתת ביה"ס הדו לשוני בירושלים. עמית סגל ואראל סג"ל צייצו נגדו בחריפות, והערוץ והמנחה בעצמם הודו שעברו את הגבול

ריאיון עם הטרוריסט היהודי יצחק גבאי בתכניתו של בועז גולן בערוץ 20. צילום מסך
יצחק גבאי מחייך בזחיחות במהלך הריאיון/צילום מסך

זעם ברשתות החברתיות בעקבות ריאיון שנערך הערב (ראשון) בתכנית "האולפן הפתוח" של בועז גולן בערוץ 20 עם יצחק גבאי - מי שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים וריצה שלוש שנות מאסר. במהלך השיחה, שהיתה מחויכת ואף זחוחה, הוא התגאה במעשיו ולא עומת בשאלות קשות.

בריאיון הנינוח, המחבל המורשע הרבה לחייך, התפאר בפועלו ואמר בין השאר כי המעשה "היה שווה את זה". לאחר השאלה של גולן, "איך זה קרה בפועל, הגעתם לשם בשעת לילה, מה עשיתם?", השיב גבאי בחיוך זחוח: "כמובן הגענו לשם לילה לפני, שלושה חבר'ה, רעולים, עם כל הציוד כמו שאומרים. עשינו סיור מקדים. ראינו איפה יש מצלמות, איפה אין, אם אפשר לבוא עם רכב, אם אי אפשר לבוא עם רכב, אם יש מצלמות בכל אורך הרחוב, צמתים, עד איפה אפשר לבוא עם אוטו, עד איפה אי אפשר לבוא, מאיפה אפשר לברוח - עדיף, איפה שאין אנשים". מעבר לשאלה אם מלכתחילה לגיטימי לראיין איש כזה, יש לציין כי דבריו לא נתקלו בתגובה ביקורתית במיוחד או בקושיות מאתגרות.

הריאיון התמוה עורר תגובות נסערות ברשתות החברתיות, כולל מעיתונאים המזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטיות ואפילו מצד כאלה שעד לא מזמן עבדו בערוץ 20. "מביש", כתב בטוויטר אראל סג"ל, שהודיע בשבוע שעבר כי הוא עוזב את ערוץ 20. עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, צייץ: "מחליא ממש. אם בשביל זה הקימו ערוץ ימני אז נוותר". העיתונאי קלמן ליבסקינד, המגיש תכנית אקטואליה בכאן ב', הגדיר זאת כ"גועל נפש"

בנוסף, כתב ופרשן חדשות 10 לענייני משפט ברוך קרא כתב "חרפה. דאחקות על הצתת בית ספר", וכתב הארץ, יהושע (ג'וש) בריינר כתב: "האיש הקטן הזה הוא יצחק גבאי, מצית בית הספר הדו-לשוני. קיבל שלוש שנים והנה מתקבל כגיבור בערוץ 20 ואומר ש'היה שווה את זה'. לידיעת השופטים, הנה מה שאמר בשלב הטיעונים לעונש: 'עשיתי שטות, סערת רגשות, אבא שלי גר ברחוב בלה בלה, תן לי סיכוי, זו הייתה טעות גמורה, את הלקח הפנמתי!'"

עוד באותו נושא

"האולפן הפתוח עם בועז גולן": שעתיים מתישות במלחמה בין "הם" ו"אנחנו"

לכתבה המלאה
שלוש שנות מאסר למצית בית הספר הדו-לשוני בירושלים. רוני כנפו
יצחק גבאי/רוני כנפו

בהמשך לסערה, מיהר ערוץ 20 לפרסם הבהרה באתר הרשמי שלו: "הנהלת הערוץ רואה בחומרה רבה את הריאיון שנערך הערב עם העבריין יצחק גבאי...הריאיון חרג מכל נורמה מקובלת ואנו מסתייגים לחלוטין הן מהפשע שביצע גבאי והן מהאופן שבו התראיין בתוכנית".

גם בועז גולן פרסם הבהרה בעמוד הפייסבוק שלו: "טעינו בכך שנתנו במה בשידור חי לאדם שביצע פשע, מבלי יכולת לשלוט במסר שיעביר ובכך שבאולפן התפתחה אווירה שכללה צחוק וקלות ראש והראיון לא נגדע באופן מיידי. למען הסר ספק, אנו מגנים את האיש ואת מעשהו ונפיק את הלקחים. עם צופינו הסליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully