וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאת 61 שנה להולדתה: אלבום מחווה משירי עפרה חזה

19.11.2018 / 9:00

במלאת 61 להולדת עפרה חזה, יוצא אלבום עם גרסאות כיסוי לשיריה. נסרין קדרי מעניקה משמעות חדשה ל"גורל אחד", מירי מסיקה הקליטה מחדש את "בכרם תימן" בגלל טעויות לשון והראל סקעת התפשט בקליפ ל"אם ננעלו". ויש גם גימיק גזעי באווירת האייטיז: פוסטר של חזה על אופנוע

קובי אפללו מבצע גרסת כיסוי לשיר "תפילה" שביצעה במקור עפרה חזה, מתוך האלבום "קול הנשמה" (בתמונה: עטיפת האלבום)

אווירת הרטרו של האלבום "קול הנשמה", שיוצא היום וכולל גרסאות כיסוי לשירי עפרה חזה, מגיעה לשיאה דווקא לא באחד השירים. כשפותחים את חוברת האלבום מגלים כי הצד השני של חוברת התמלילים הופך לפוסטר בו נראית חזה בימי הזוהר באייטיז בעודה רכובה על אופנוע אדום (בצילומו הנפלא של יוסי רוט, ראו בהמשך). קשה לחשוב על מחווה הולמת יותר לימי הפוסטרים ב"להיטון" וב"מעריב לנוער" בהם כיכבה. אמנם זה גימיק, אבל גזעי!

האלבום המרשים והמושקע יוצא בדיוק ביום שבו היה אמור להתקיים יום הולדת 61 של חזה, מי שהיתה מגדולות הזמרות הישראליות ומהמעטות שזכו לקריירה בינלאומית מצליחה, שכללה בין השאר מועמדות לפרס הגראמי. האלבום הינו פרויקט משותף לחברת הליקון ולכאן גימל, ומי שיזם והפיק אותו הוא אורן בראל. הפרוייקט יצא לדרך לפני שנה, בדיוק ביום שבו חזה היתה אמורה לחגוג יום הולדת שישים, עם הוצאת גרסת הכיסוי לשירה "לאורך הים" בביצוע אברהם טל. גרסת הכיסוי הבאה מהפרוייקט יצאה בפברואר, בדיוק ביום שבו מלאו ח"י שנים למותה הטרגי של חזה בגיל 42, מסיבוך שנבע ממחלת האיידס. אבל הלהיט דווקא לא היה "חי", אלא "גורל אחד", בביצוע מרטיט לב של הזמרת נסרין קדרי, שהעניקה למילותיו משמעות חדשה המתקשרת לדו קיום בין יהודים לערבים.

עפרה חזה. יוסי רוט, שימוש חד פעמי
חוברת האלבום הופכת לאחר פתיחתה לפוסטר של עפרה חזה, כמחווה לימי הפוסטרים ב"להיטון" באייטיז/שימוש חד פעמי, יוסי רוט

אחריו יצאה גרסת כיסוי של מירי מסיקה לשיר "בכרם תימן", שעוררה סערה עליה פורסם לראשונה בוואלה! תרבות: הגרסה הרגיזה את איש גלי צה"ל, אבשלום קור, בשל טעויות לשון בשירתה. קור איים כי יפעל לפסילת גרסת הכיסוי משידור בגל"צ, כבר ביקש ממפקד התחנה לעשות זאת, ובשל כך מסיקה הקליטה את השיר מחדש. קבלו עדכון בפרשה זאת: למרות שגרסה חדשה ומתוקנת הוקלטה ונשלחה מחדש לתחנות הרדיו, באופן מוזר בחרו בגלגלצ ובכאן גימל להמשיך ולהשמיע דווקא את הגרסה הישנה עם הטעויות.

גרסאות כיסוי בולטות נוספות: קובי אפללו בגרסת כיסוי לשיר "תפילה" (האזינו בראש העמוד), הראל סקעת ב"אם ננעלו" מתחבר לשורשיו ומתנתק מבגדיו בקליפ פרובוקטיבי לפיוט העתיק, עברי לידר ונינט טייב עם "הכאב הזה", לירון עמרם מבצע בפרשנות חדשה את "גלבי" שכתב אביו, וירדנה ארזי מנסה שוב לסחוט את לימון התחרות בינה לבין עפרה חזה, ומבצעת את השיר המקורי היחיד מהאלבום, "געגוע של מנגינה" שמו, שכתב והלחין בצלאל אלוני, מי שגילה את חזה, היה מנהלה האישי ושותפה לכל אורך דרכה האמנותית.

עוד באותו נושא

בגלל טעויות בעברית: שיר של מירי מסיקה יוקלט מחדש

לכתבה המלאה

נסרין קדרי בגרסת כיסוי לשיר "גורל אחד" של עפרה חזה

צילום סטילס: רון קדמי

"קול הנשמה, זה אולי התיאור הכי מדויק לעפרה חזה", אומר לוואלה! תרבות אורן בראל, יוזם ומפיק האלבום. "קול ענק של נשמה ענקית, שהותירה חלל ענק במוזיקה הישראלית, ולא רק הישראלית. עפרה הייתה ונשארה, גם שנים ארוכות לאחר מותה הטרגי בגיל 42, אחת הזמרות האהובות בתולדות מדינת ישראל ומקור השראה עבור זמרות וזמרים, מאז ועד היום. השנים לא השכיחו אותה מלב אלא רק העצימו את הגעגוע והאהבה. וכך גם הפרויקט הזה מוגש לה בגעגוע ובאהבה".

שער הגיליון הראשון של עיתון הנוער "ראש 1", שיצא ב-18 באפריל 1988, ועל השער מופיעה עפרה חזר. באדיבות הספריה הלאומית, אתר רשמי
איורה של חזה על שער הגיליון הראשון של עיתון הנוער "ראש 1"/אתר רשמי, באדיבות הספריה הלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully