וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החקיקות החדשות: פסטיבל הנכבה חוזר בגדול

19.11.2018 / 0:06

כמיטב המסורת, גם השנה יתרחש בסמוך לכ"ט בנובמבר האירוע הקולנועי הידוע כפסטיבל הנכבה. במרכזו, תעמוד מחווה לבמאי הפלסטיני הדגול מישל ח'לייפי

חתונה בגליל. פסטיבל הנכבה,
מתוך "חתונה בגליל"/פסטיבל הנכבה

קידומו של התיקון לחוק הנאמנות בתרבות לא מרתיע את תעשיית הקולנוע הישראלי, בעיקר לא בכל הקשור לסעיף האוסקר על העיסוק בנכבה.

וכך, זו השנה השישית, גם בחורף זה יתקיים בסמוך לכ"ט בנובמבר האירוע שנודע בשם "פסטיבל הנכבה" - או בשמו הרשמי, פסטיבל "48 מ"מ". הפעם הוא ייערך בין השמונה ל-15 בדצמבר ויתרחש בכפר מעלול ובשני מתחמים בתל אביב, האחד ציבורי והאחר פרטי: הסינמטק, ומועדון הקולנוע בגדה השמאלית.

במרכז הפסטיבל, שמארגנת עמותת זוכרות, תעמוד השנה מחווה למישל ח'לייפי, אחד הבמאים הפלסטיניים החשובים, המוערכים והמשפיעים בכל הזמנים, אם לא הגדול שבהם. הקולנוען המהולל גם יגיע לארץ לרגל הקרנות סרטיו.

בין השאר, יוקרן סרטו המוכר ביותר, ומה שנחשב אחד הסרטים הפלסטיניים הטובים אי פעם - "חתונה בגליל" מ-1987. כמו כן, תהיה הקרנה מיוחדת של סרטו התיעודי "מעלול חוגג את חורבנו", שתתקיים בכפר הגלילי עצמו.

מישל חלייפי. GettyImages
מישל ח'לייפי/GettyImages

משבצת הפתיחה של הפסטיבל שמורה להקרנת בכורה מקומית של "המגדל" הטרי, סרט אנימציה נורבגי על נערה פלסטינית היוצאת למסע בעקבות עברה של משפחתה. להקרנה יקדמו דברי פתיחה של מוחמד בכרי.

בצד זאת, יוקרנו גם סרטים שכבר הוצגו בפסטיבלים מקומיים קודמים, למשל הדוקו "יומני אוסלו" והסרט העלילתי "עכו חלומות", העוסק בניסיון להעלות הצגת תיאטרון על הנכבה. כזכור, הוא הוקרן לפני חודשיים בפסטיבל חיפה, מה שעורר בזמנו סערה פוליטית קטנה וכמובן גם את התרעומת של שרת התרבות.

מעבר לתוצרים באורך מלא, יוצגו גם כמה סרטים קצרים טריים של יוצרות פלסטיניות תחת כותרת הגג "דור שלישי לנכבה". פרטים נוספים אפשר למצוא באתר הרשמי של עמותת זוכרות.

עוד באותו נושא

"ישראל - המפונקת במדינות": ראיון עם מוחמד בכרי

לכתבה המלאה
עכו חלומות. עדי מוזס,
מתוך "עכו חלומות"/עדי מוזס
חתונה בגליל. פסטיבל הנכבה,
מתוך "חתונה בגליל"/פסטיבל הנכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully