וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותה של אגדה: הקולנוען ברנרדו ברטולוצ'י הלך לעולמו

26.11.2018 / 11:01

ברטולוצ'י, שנחשב אחד הבמאים הגדולים בתולדות הקולנוע האירופאי ומי שביים בין השאר את "הטנגו האחרון בפריז", הלך היום לעולמו בגיל 77

מותה של אגדה: הקולנוען האיטלקי ברנרדו ברטולוצ'י, שנחשב בעיני רבים לאחד היוצרים הגדולים בתולדות הקולנוע האירופאי, הלך היום לעולמו בגיל 77. הבמאי, שהיה חולה בשנים האחרונות והתנהל באמצעות כיסא גלגלים, מת בביתו שברומא, כך לפי הודעה שנמסרה לתקשורת האיטלקית.

ברטולוצ'י היה חתום בין השאר על סרטים כמו "הקונפורמיסט", "1900", "הקיסר האחרון" זוכה האוסקר, "לגעת ביופי", "החולמים" וכן "הטנגו האחרון בפריז" שהכתים את מורשתו לעד. זאת, בעקבות הדרך בה צילם את סצנת הסקס בין מרלון ברנדו למריה שניידר, שסבלה בעקבות כך מטראומה קשה.

סרטו האחרון של ברטולוצ'י היה "אני ואתה" ב-2012. בהזדמנות זו התראיין לוואלה! תרבות ואמר - "כן. אני יודע שייקח זמן עד הסרט הבא, ועוד יותר זמן עד הסרט שלאחר מכן. אני מניח שאת הסרט הבא שלי אעשה בגיל 80, ואת הסרט הבא אחריו בגיל 90, אבל זה לא נורא, יש בימינו אנשים מבוגרים יותר שממשיכים לביים. יש לי עוד הרבה רעיונות במגירה ואני מתכוון ליישם אותם". למרבה הצער, בסופו של דבר לא הצליח הבמאי האיטלקי ליישם את התוכניות שלו, ומת כבר בגיל 78, ולפני שהספיק לביים סרט נוסף.

"יש לי תוכניות לביים גם בגיל תשעים": הריאיון האחרון והעצוב שלנו עם הבמאי.

ברנרדו ברטולוצ'י. פסקל לה סגרטן, GettyImages
ברנרדו ברטולוצ'י/GettyImages, פסקל לה סגרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully