וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליין וצופית יישארו, דרוקר מתנדנד: כך ייראה הערוץ הממוזג של רשת ועשר

2.12.2018 / 0:00

"האח הגדול" ו"המרוץ למיליון" יישארו, "המדרשה" תרד, צופית גרנט ו"שנות ה-80" בפנים, וגיא לרר מתנדנד. חודש לפני צאתו לדרך של הערוץ הממוזג של רשת ועשר, בדקנו מה יעלה בגורל התכניות של שני הערוצים. מי יירד? מי ימשיך? ומי בספק גדול? התשובות וההערכות

האח הגדול, אלי זרקה. ניר פקין
האח הגדול. ימשיך הלאה למרות הכול/ניר פקין

המיזוג של רשת ועשר במרחק נגיעה. לאחר האישור שניתן לעסקת המיזוג על ידי רשות ההגבלים ולאחר מכן על ידי הרשות השנייה, בסוף שבוע שעבר סיכמו חברות קשת ורשת את עסקת מכירת חברת החדשות על פי תג מחיר של 240 מיליון שקלים, כך שקשת תשלם לרשת 120 מיליון על חלקה בחברה ותהפוך לבעלים היחידים שלה. בנוסף, רשת התחייבה לא לנסות להעביר אליה במשך חצי שנה 25 טאלנטים מחברת החדשות. לאחר הסכם זה, נותר רק מכשול אחד בדרך למימוש המיזוג - ועדת הריכוזיות. הערוץ הממוזג צפוי לעלות לאוויר באפיק 13 במהלך ינואר, גם אם לא ב-1 בינואר כפי שהודיעו בעלי המניות של הערוץ.

בימים אלה עובדים בכל הכוח על המיזוג, גם ברמת התוכן וגם ברמה הכלכלית, מקיימים ישיבות רבות ואף נעזרים ביועצים חיצוניים. על אף שעדיין קיים לא מעט ערפל סביב לוח השידורים, לוואלה! תרבות נודע על כמה החלטות שכבר התקבלו בנוגע לתכניות ואנשים שיישארו וכאלה שלא יישארו, לצד הערכות בנושא ששמענו משיחות עם גורמים הקשורים לערוץ הממוזג ומיודעי דבר בתעשייה. אחת השאלות המסקרנות היא מה יהיה ה-DNA של הערוץ הממוזג, איך תתחבר "האח הגדול" של רשת עם "המקור" של עשר. בסביבת ערוץ עשר אומרים כי "הערוץ הממוזג לא יראה כמו קשת, ולא יראה כמו ערוץ עשר", והכוונה לנסות לברוא משהו שקרוב יותר למה שניסה בהצלחה לא רבה ערוץ עשר בגלגול קודם ולחבר בין החדשות לבידור וריאליטי, אבל הפעם עם היכולות המשופרות של רשת בתחום הריאליטי. גורמים בערוץ עשר אמרו כי הם אינם מצפים שהערוץ הממוזג יביס את קשת ברייטינג.

ליאור שליין, מאי 2015. ראובן קסטרו
גם הוא בפנים. שליין/ראובן קסטרו

ריאליטי

בגזרת הריאליטי, מרבית תכניות הריאליטי של רשת 13 צפויות להישאר בערוץ הממוזג, לפחות בשלב הראשון של המיזוג. "האח הגדול" ו"הישרדות" יחזרו בעונות VIP, שתיהן בהנחיית גיא זו-ארץ (ב"האח" לצד לירון ויצמן). קשה שלא להיזכר בכך שיוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ עשר ומי שיהיה מנכ"ל הערוץ הממוזג, אמר בשנת 2009 בפסטיבל ראש פינה כי "האח הגדול זה המיץ של האשפה", אבל למרות האמירה הזאת ולמרות שמועות שהתרוצצו באחרונה בתעשייה כי הוא צפוי להוריד את המותג, "האח הגדול" ישודר בערוץ הממוזג, מסיבות מסחריות. החבירה של עשר ל"הישרדות" מפתיעה פחות, על רקע העובדה שהתכנית שודרה בעבר בערוץ. בעונה החדשה צפויים, בין השאר, להשתתף מני נפתלי, אסף אשתר, ליהיא גרינר, ג'ובאני רוסו ועינת ארליך. "המירוץ למיליון" תחזור גם היא, עם שתי עונות נוספות - השביעית והשמינית, שצולמו ברצף כדי לחסוך עלויות, ועם זאת לקצר את מספר הפרקים של כל עונה.

"דה וויס", המצטלמת בימים אלו, צפויה לשוב למסך לפחות לעונה אחת נוספת, כאשר לעונתה החמישית יצטרפו כמנטורים עברי לידר, נסרין קדרי, דורון מדלי ויובל דיין. היחיד שיישאר מהעונות הקודמות הוא שלומי שבת. לאחר עזיבת המנטורים אברהם טל, אביב גפן ומירי מסיקה (השניים האחרונים לטובת התכנית "אביב או אייל" של המתחרה קשת), ולאחר הרייטינג המאכזב של העונה האחרונה שעוד שודרה בערוץ 2, נראה כי העונה הזאת תהיה עונת מבחן משמעותית בשאלה האם להמשיך לעונה נוספת, המוטלת בספק בשלב זה. לא ידוע בשלב זה מה יעלה בגורל "אקס פקטור", ממנה פרשה שירי מימון לטובת המתחרה קשת ולידר לטובת "דה וויס" כאמור. מה שברור הוא שהריאליטי המוזיקלי "דה פור", שנכשל קשות בעונה הראשונה עם רייטינג נמוך יותר מתכנית בוקר, ביקורות שליליות ואפס באזז, לא ימשיך לעונה נוספת.

לפי הערכות, הן "משחקי השף" והן "מהפכה במטבח" - שניים ממותגי הריאליטי החזקים של "רשת" - צפויים אף הם להישאר בערוץ הממוזג. גורם בכיר העריך אף כי קיימת אפשרות שבעתיד תעבור "מאסטר שף" מקשת לערוץ הממוזג, וזאת לאחר סיום ההתקשרות בין קשת לבעלת הזכויות על התכנית, אנדמול-שיין, שהינה אחת מבעלות רשת כיום. במקרה כזה, ספק אם יישארו גם "משחקי השף" וגם "מאסטר שף", וייתכן שיהיה צורך לבחור באחת מהן בלבד. מותג הריאליטי היחיד שמגיע מכיוון ערוץ עשר, "בייבי בום", צפוי ככל הנראה להמשיך אף הוא לערוץ הממוזג. מקורב להפקת "גוט טאלנט" טוען שהדיבור הוא שתהיה עונה נוספת לתכנית.

עוד באותו נושא

"לא משנה הערוץ שאליו אגיע - נדבר חופשי ונתקוף את מי שמגיע לו"

לכתבה המלאה
המקור פתיחת עונה. צילום מסך
דרוקר וקרא. בסימן שאלה?/צילום מסך

חדשות ואקטואליה

בעוד שהנכסים העיקריים שמביאה רשת לחתונה הלא שגרתית הזאת הם מותגי הריאליטי, הנכס העיקרי של ערוץ עשר הוא כמובן חברת החדשות החזקה וההישגית שלו. מרגע שהוחלט שמנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי יהיה מנכ"ל הערוץ הממוזג, נשמו לא מעט עיתונאים בחדשות עשר לרווחה והחרדות שלהם מפגיעה אפשרית בחופש הביטוי אילו רשת הייתה הגורם הדומיננטי במיזוג, התפוגגו. על פי גורמים בתעשייה, הרוב המוחץ של רצועות חברת החדשות צפויות לשרוד את המיזוג.

שניים מהכוחות המובילים של חדשות עשר, העיתונאים רביב דרוקר וירון לונדון, חוזרו באחרונה על ידי תאגיד השידור הציבורי כאן. גורם בתאגיד השידור סיפר לוואלה! תרבות כי בעוד מספר חודשים צפוי לונדון לשדר תכנית בתאגיד בהפקת אולפני הרצליה. התאגיד עצמו סרב להגיב, ואילו ירון לונדון, בתשובה לשאלה לאן מועדות פניו, אמר לוואלה! תרבות: "הסכם העבודה שלי עם ערוץ עשר תקף עד יולי. לא אפר אותו וגם ערוץ עשר כבול אליו. אני משער שגם אחר כך אפעל במסגרת הערוץ, אבל מסופקני אם מנהליו הספיקו לתכנן לוח שידורים מלא ולכן גם אני איני יודע דברים לאשורם".

נודע לנו כי בשיחה שלך עם אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד, הוא אמר במסגרת ניסיונו לגייסך לערוץ כי "ההלוויה שלך תצא מהתאגיד".

"כיוון שאני מתכנן אריכות ימים, וכיוון שרבים הם חורשי רעתו של התאגיד, ייתכן מאד שהלווייתו תצא מביתי, ולא הלווייתי ממשכנו".

בחודש שעבר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בתאגיד הציעו לדרוקר חוזה לשלוש שנים, שבמסגרתו יפיק תכנית תחקירים יחד עם בת זוגו ענת גורן, בעלות הפקה של 500-450 אלף שקלים לתוכנית, עם 20 תכניות בשנה ועלות הפקה כולל של 10-9 מיליון שקל בשנה. זאת בנוסף לחוזה טאלנט בשכר חודשי של כ-40 אלף שקל ברוטו. מהתאגיד נמסר בתגובה כי "הסכומים מופרכים ולא מחוברים למציאות". בתשובה לשאלת וואלה! תרבות, האם הוא ו"המקור" יהיו בערוץ הממוזג, השיב דרוקר: "אני באמת לא יודע, וזה רחוק מלהיות סגור באיזשהו מקום".

על פי פרסומים בתקשורת, ייתכנו שתי נטישות מחברת החדשות של ערוץ עשר. גיא זהר עשוי לעזוב את הערוץ לאחר 17 שנים ולהצטרף לתאגיד השידור כאן. על פי פרסום ב"אייס", בתאגיד מייעדים לו תכנית תחקירים אותה תפיק קודה תקשורת. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות, זהר בחר שלא להגיב. "נוטש" נוסף הוא רפי רשף, שלפי חלק מהפרסומים צפוי לעבור למתחרה קשת. גם רשף סירב להגיב.

גורמים בערוץ עשר אמרו כי הם מעוניינים מאוד להשאיר את צופית גרנט המשדרת ברשת והעריכו עוד כי גם אמנון לוי, מגיש "פנים אמיתיות" המשודרת בערוץ עשר, צפוי להמשיך לערוץ המאוחד. גורם בערוץ עשר אמר עוד כי קיים רצון שלוסי אהריש ואודי סגל ימשיכו לשתף פעולה עם הערוץ, וכי נעשה מאמץ שזה יקרה. עם זאת, לא הרחיב באיזו מסגרת זה יקרה. גורם אחר בתעשייה העריך שאם השניים ימשיכו בערוץ הממוזג, זה לא יהיה במסגרת תכניותיהם הנוכחיות ברשת, "שיחת היום" ו"לפני החדשות". גם אורלי וגיא צפויים להישאר בערוץ הממוזג. ומה באשר לתכנית הבוקר? ההערכה הגורפת בתעשייה היא כי "העולם הבוקר" של רשת תישאר, לאור המותג החזק ונתוני הרייטינג הגבוהים.

צופית גרנט קשר השתיקה. אבי כהן
ברור שבפנים. צופית גרנט/אבי כהן

אירוח, בידור ודרמה

לוואלה! תרבות נודע עוד כי התכנית "שי בשידור" בהובלת שי שטרן תמשיך גם בערוץ הממוזג ותשודר בשישי בערב. לא ידוע מה יעלה בגורל תכניתו של דידי הררי המשודרת ברשת באותה שעה. ייתכן והתכנית תזוז לשעה אחרת או שלא תישאר בערוץ. מי שיכול לנשום לרווחה הוא ליאור שליין, שתכניתו "גב האומה" תישאר לבטח בערוץ הממוזג עם רשת - וזאת למרות הדם הרע ששרר בעבר בינו לבין רשת לאחר שערק מרשת לעשר. לא ברור בשלב זה מה יקרה עם מי שערק בכיוון ההפוך - מעשר לרשת - גיא לרר. בתעשייה אומרים שאחת ההכרעות הקשות שצפוי לקבל מנכ"ל הערוץ הממוזג יוסי ורשבסקי היא איזו תכנית להשאיר: "הצינור" בהגשת טל ברמן או "הצנרת" בהגשת לרר. "הצנרת" של לרר נהנית מרייטינג גבוה יותר בהשוואה ל"הצינור" של ברמן בערוץ עשר ומנהלת קרב רייטינג צמוד ויומיומי מול הרצועה המקבילה בקשת. עם זאת נסתייג ונציין כי לרר נהנה מהמקפצה של תכניות הפריים טיים של רשת, שמסייעות לו ברייטינג, פלטפורמה שלא קיימת בערוץ עשר. בעבר שררה מתיחות בין לרר לאנשי ערוץ עשר, בעקבות נטישתו לטובת המתחרה, אך לדברי גורם בתעשייה "מאז התחממו היחסים". אז נראה שכרגע הכל פתוח.

לא רק "הישרדות", "מצב האומה" (שהפכה ל"גב האומה") ו"הצינור" (שהפכה ל"הצנרת") דילגו בין שני הערוצים. גם "המסע המופלא" עם גידי גוב וישראל אהרוני עשתה זאת, ועברה מעשר לרשת, כנראה על רקע הקשיים הכלכליים בערוץ עשר. ומה יעלה בגורלה לאחר המיזוג? "בינתיים", אומר אהרוני לוואלה! תרבות, "התוכנית עולה ב-9 בחודש ברשת, ועם המיזוג, אם לא יהיו הפתעות - אז נמשיך גם אחרי".

בחזית הדרמות, מי שיכול לחייך הוא המפיק יואב גרוס, ששתי סדרות מצליחות שהוא מפיק - "שנות ה-80" המשודרת ברשת ו"חברות" המשודרת בעשר - ימשיכו גם בערוץ הממוזג. הקומדיה "נבסו", ששודרה ברשת, לא תוכננה במקור לעונה נוספת, אולם לאחר הצלחתה העולמית ובמיוחד זכייתה בפרס האמי הבינלאומי בקטגוריית הסדרה הקומית הטובה ביותר לשנת 2018, "הסיכויים לחזרתה לעונה נוספת עלו מאפס לסיכויים גבוהים מאוד", מעריך גורם בכיר בתעשייה. הסדרה "לצבי יש בעיה" בה מככב צביקה הדר תשוב לעונה שניה החודש, עדיין תחת רשת, ובאשר לעונה השלישית - עדיין לא ברור מה יעלה בגורלה וייתכן כי בערוץ הממוזג ימתינו לראות האם העונה השנייה תצליח לספק נתוני רייטינג נאים. גורם המעורב בסדרה "המדרשה" אמר כי הסדרה בוודאות לא תשוב לעונה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully