וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון נדהם מההחלטה להעזיב אותו: "נעתקו המילים מפי"

6.12.2018 / 12:32

המגיש הוותיק של "לונדון וקירשנבאום" הופתע לקרוא את הודעת ערוץ עשר, שלפיה הוא עוזב לתאגיד ובמקומו יגיש אמנון לוי לאחר מיזוג רשת-עשר תכנית אקטואליה יומית חדשה. מקורביו: "הוא רצה להמשיך פה. ההנהלה עשתה לו סיכול ממוקד. הוא מופתע ומאוכזב"

ירון לונדון. ניב אהרונסון
עוזב. ירון לונדון/ניב אהרונסון

"ערוץ עשר ביצע סיכול ממוקד בירון לונדון. בניגוד לאופן שבו הוצגו הדברים בהודעה מטעם ערוץ עשר, ירון לונדון לא עזב את 'לונדון וקירשנבאום' - אלא הועזב", אמר לוואלה! תרבות גורם במערכת התכנית "לונדון וקירשנבאום". מקורב ללונדון אמר כי לונדון "מופתע ומאוכזב". לונדון עצמו הסתפק בתגובה הבאה: "נעתקו מילים מפי".

הבוקר יצאה הודעה רשמית מערוץ עשר, שבה נטען כי ירון לונדון הוא זה שהחליט לעזוב את ערוץ עשר. בין השאר נכתב: כי "מערוץ עשר נמסר: קיבלנו בצער רב את עזיבתו של ירון לונדון". עוד נכתב כי אמנון לוי, שאמור להחליפו ברצועת שש בערב בערוץ הממוזג של רשת ועשר, אמר כי הוא מצטער "שלונדון החליט לעזוב".

אולם על פי שני מקורבים לירון לונדון, לא לונדון הוא שהחליט לעזוב את התוכנית, אלא הנהלת הערוץ היא זאת שהעזיבה אותו. "מערכת 'לונדון את קירשנבאום בוערת מזעם", אמר גורם שעובד כיום במערכת התכנית. "ירון רצה מאוד להמשיך בתכנית בערוץ הממוזג, אבל הנהלת ערוץ עשר החליטה לעשות סיכול ממוקד לתכנית. ההודעה שהם הוציאו פשוט שקרית".

אבי אלקלעי, חברו של לונדון, המייסד והעורך לשעבר של "לונדון את קירשנבאום" ואיש וואלה! NEWS כיום, אמר: "לונדון לא מבין את פשר ההחלטה. ההחלטה של יוסי ורשבסקי תמוהה, זוהי תכנית דגל של הערוץ שהצליחה ברייטינג. אני תמה על ההחלטה לוותר על התוכנית, ומצטער עליה".

פנים אמיתיות אמנון לוי. צילום מסך
אמנון לוי/צילום מסך

בחודשים האחרונים ניהל לונדון משא ומתן עם תאגיד השידור כאן על אפשרות הגשת תוכנית אקטואליה יומית, בדומה ל"לונדון את קירשנבאום". על פי מקורביו, אחד המכשולים למימוש הרעיון היה אי נכונותו של לונדון לשדר את התוכנית מאולפני התאגיד במודיעין. לדבריהם, המשא ומתן עם התאגיד נפסק משעה שנודע ללונדון כי אראל סג"ל יגיש רצועת אקטואליה יומית בכאן 11. "היה ברור שיש שתי אופציות - או שנעבור לערוץ הממוזג או שהתוכנית יורדת", אמר גורם בתכנית "לונדון את קירשנבאום". "היינו אופטימיים בשבועות האחרונות, לאחר שהתהפכה המגמה והשליטה בערוץ הממוזג עברה לידי אנשי ערוץ עשר. עכשיו ההנהלת הערוץ מנסה לקדם נרטיב שקרי, כי היא רוצה לכבות מראש את שריפות יחסי הציבור שהסיפור יכול לגרום להם. ירון חד משמעית רצה להמשיך בתכנית בערוץ הממוזג". גורם נוסף בתעשייה מאשר את הפרטים ואומר: "ערוץ עשר עשו תרגיל ללונדון, הוא הרי לא סגר עם כאן".

טרם התקבלה תגובת ערוץ עשר לטענות מקורביו של לונדון.

מוקדם יותר נמסר מערוץ עשר כי ירון לונדון יעזוב את ערוץ עשר לאחר המיזוג עם רשת ויעבור לתאגיד השידור כאן, והתכנית "לונדון את קירשנבאום" תרד לאחר 16 שנה, אולם כאמור ההודעה לא היתה מדוייקת: לונדון טרם סיכם עם התאגיד על שיתוף פעולה מתמשך, ולונדן הוא שהועזב ולא עזב, על פי מקורביו. עוד מסר ערוץ עשר הבוקר כי במקום התכנית בערוץ עשר-רשת הממוזג יגיש העיתונאי אמנון לוי רצועה יומית חדשה בשעה 18:00. לוואלה! תרבות נודע כי לונדון צפוי להגיש בכאן 11 הפקת דוקו פשע היסטורי, שכרגע אמורה להיות חד פעמית אבל ייתכן שתגדל מפרק אחד לסדרה, ותופק על ידי שולה שפיגל. במקביל, מתקיים עם לונדון משא ומתן שעוד לא נחתם על הגשת תוכנית בידור שבועית בהפקת אולפני הרצליה. לוי, המשדר 13 שנה בערוץ עשר, ימשיך במקביל גם להוביל את תוכניתו "פנים אמיתיות" בערוץ הממוזג. העורך של הרצועה היומית החדשה יהיה אוהד כהן והבמאי - רונן ברטן.

בתחילת שבוע זה, כשנשאל לונדון על ידי וואלה! תרבות לאן מועדות פניו והאם נכונות הטענות כי יעבור לתאגיד השידור, אמר לונדון: "הסכם העבודה שלי עם ערוץ עשר תקף עד יולי. לא אפר אותו וגם ערוץ עשר כבול אליו. אני משער שגם אחר כך אפעל במסגרת הערוץ, אבל מסופקני אם מנהליו הספיקו לתכנן לוח שידורים מלא ולכן גם אני איני יודע דברים לאשורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully