וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר להפריד בינינו": סרטון הקאמבק הביזארי של קווין ספייסי

24.12.2018 / 21:57

לראשונה מזה יותר משנה, וביום בו פורסם כי יוגש נגדו כתב אישום על תקיפה מינית, חזר קווין ספייסי לזירה הציבורית עם סרטון תמוה למדי שהפיץ ברשתות החברתיות, בו דיבר בסגנונו של פרנק אנדרווד, ופנה ישירות לקהל ברמיזה כי הוא עוד מתכוון לחזור למסכים ולנקות את שמו

קווין ספייסי. GettyImages
קווין ספייסי/GettyImages

כשנה וחודשיים לאחר שנעלם מן הבמה הציבורית בעקבות רצף ארוך של עדויות על הטרדות מיניות מצידו, ערך הערב קווין ספייסי קאמבק ציבורי תמוה במיוחד, שהגיע בדיוק ביום בו כי פורסם כי יוגש נגדו כתב אישום בעוון תקיפה מינית של נער מבוסטון.

ספייסי עשה זאת בסרטון שהעלה לרשתות החברתיות בערב חג המולד, בו פנה למצלמה ודיבר ישירות לקהל בסגנון, במבטא ובחיתוך הדיבור המאפיין את אחת מן הדמויות המוכרות ביותר שלו - פרנק אנדרווד מ"בית הקלפים" כמובן. הסרטון גם נקרא "Let Me Be Frank", הן כהתייחסות לשם הדמות והן כמשחק מילים - שכן תרגום מילולי של הכותרת הזה הוא "תרשו לי לדבר בכנות".

ספייסי ניצל את הסרטון המפתיע כדי להתייחס לכל מה שהתחולל סביבו בתקופה האחרונה, ובעיקר לכך שמפיקי ויוצרי "בית הקלפים" פיטרו אותו מן הסדרה והרגו את דמותו בה. ניסוחיו מעורפלים ומופשטים למדי, אך ניתן להסיק מהם כי הוא מנסה לנקות את שמו ואולי גם לאותת שהוא מתכוון לחזור לזירה הציבורית, ומתיימר לעשות זאת בעזרת תמיכת ההמון. מדבריו ניתן להבין כי הוא מתכחש לטענות נגדו וטוען כי עוד יש לו את האמצעים להפריך אותן.

מתוך "בית הקלפים". מתוך הסדרה, צילום מסך
ספייסי ב"בית הקלפים"/צילום מסך, מתוך הסדרה

"אני יודע מה אתם רוצים. הם ניסו להפריד בינינו, אבל מה שיש לנו חזק ועוצמתי. חלקנו הכל יחד. סיפרתי לכם את הסודות הכי עמוקים ואפלים שלי. הראיתי לכם בדיוק למה אנשים מסוגלים. הדהמתי בכנות שלי, איתגרתי ועוררתי מחשבה ואמון. אז עוד לא סיימנו, ולא משנה מה כולם אומרים, ואני יודע מה אתם רוצים. אתם רוצים אותי חזרה".

"כמובן, חלק עדיין מאמין לכל מה שאומרים ורק מחכים לשמוע את הווידוי שלי. הם מתים שאגיד שהכל אמת ושקיבלתי את מה שמגיע לי. לו רק זה היה כל כך נוח. אבל אנחנו יודעים שזה אף פעם לא כל כך פשוט, לא בפוליטיקה ולא בחיים. לא תאמינו לרע מכל בלי שיש איזושהי הוכחה, נכון? לא תמהרו לחרוץ דין בלי עובדות נכון? לא עשיתם את זה, נכון? לא, אתם חכמים מזה".

"אם יש משהו שלמדנו בשנים האחרונות, זה שבחיים ובאמנות - כל האפשרויות פתוחות. אנחנו לא מפחדים לא ממה שאמרנו ולא ממה שעשינו. אני לא הולך לשלם את המחיר על דברים שלא עשיתי. הם יגידו שאני חסר כבוד כי לא שיחקתי לפי הכללים, אבל הרי אף פעם לא שיחקתי לפי חוק של אף אחד, ואתם אהבתם את זה.

"למרות שהדיחו אותי בלי משפט, למרות הכל, אפילו למרות המוות שלי, אני מרגיש טוב באופן מפתיע. מיום ליום אני יותר ויותר בטוח שבקרוב כולכם תדעו את האמת המלאה...רגע, בעצם, אף פעם לא ראיתם אותי מת, נכון?

כצפוי, הסרטון הפך ויראלי, אך אם ספייסי ציפה משום מה שיקבל תגובות חיוביות, כמובן שרובן שליליות וקוראות לו למהר ולהתאדות שוב מן החיים הציבוריים. ובאשר לנטפליקס, מפיקי "בית הקלפים"? הם סירבו להגיב.

עוד באותו נושא

חודש וחצי לפני הפצת סרטו החדש של קווין ספייסי, הוא יצולם מחדש - בלעדיו

לכתבה המלאה

הסרטון המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully