וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: קרובו של אסי דיין יככב ב"גבעת חלפון אינה עונה" בהבימה

9.1.2019 / 17:51

פרסום ראשון: ליהוק מסקרן מסתמן בגרסה של הבימה לסרט המיתולוגי "גבעת חלפון אינה עונה" - אדם שיאון, הנכדן של אסי דיין, במאי הסרט המקורי, ונכדה של הח"כית לשעבר, יעל דיין. לוואלה! תרבות נודע שהגיע לשלב הגמר באודישנים וסיכוייו גבוהים. ומי עוד ילוהק למחזמר?

גבעת חלפון אינה עונה. yes
מתוך הסרט "גבעת חלפון אינה עונה"/yes

ליהוק מעניין במיוחד מסתמן בגרסה הבימתית בתיאטרון הבימה לסרט המיתולוגי "גבעת חלפון אינה עונה" - מי שעשוי להיות הכוכב הבא של משפחת האצולה הישראלית דיין. לוואלה! תרבות נודע כי לשלב הסופי של האודישנים הגיע הילד אדם שיאון, נכדנו (נכד האחות) של אסי דיין, במאי ותסריטאי שותף של הסרט המקורי, ונכדה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין. גורם יודע דבר מגלה כי שיאון בן ה-13 עבר בהצלחה את האודישן הקודם, והוא אחד מארבעת השחקנים האחרונים שהגיעו לשלב האחרון של האודישנים שיתקיים בשבוע הבא, ומתוך הארבעה ייבחרו שני ילדים. "סיכוייו לקבל את התפקיד גבוהים", אומר הגורם. שיאון נחשב לכישרון מבטיח בעולם המשחק, ובין השאר שיחק בפרסומות לחברת מזון ולחברת ביטוח, בקליפ ובסרט סטודנטים.

המחזמר לסרטם של אסי דיין ונפתלי אלטר יבויים על ידי משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה, ועובד לתיאטרון הלאומי על ידי דניאל לפין. לוואלה! תרבות נודע על ליהוקים נוספים הצפויים במחזמר של הבימה: רוי מילר וטל מוסרי שיחלקו את התפקיד של ג'ינג'י (אותו גילם בסרט גברי בנאי), עדנה בליליוס ("סברי מרנן") שתגלם את דמותה של שפרה חסון, אותו גילמה בסרט מיקי קם, שלומי קוריאט ("שנות השמונים") שיחלוק עם משה אשכנזי ("בשבילה גיבורים עפים", "מטומטמת") את תפקיד סרג'יו קונסטנזה (שגילם בסרט ישראל פוליאקוב), אורי הוכמן בתפקיד שמגר (אותו גילם בסרט טוביה צפיר), וסנדרה שדה בתור האחות הנדל"ניסטית הרומנייה של סרג'יו. בנוסף להם: שמוליק כהן, טל קלאי, נדיר אלדד, ניל משען, ניר זליחובסקי ואמנון וולף.

אדם שיאון מגלם את התפקיד הראשי בסרט הסטודנטים  ״לשמור עליי״ של הבמאי נבו שירזי, במסגרת בי״ס לקולנוע סם שפיגל. צילום מסך
אדם שיאון מגלם את התפקיד הראשי בסרט הסטודנטים "לשמור עליי" של הבמאי נבו שירזי, במסגרת בי"ס לקולנוע סם שפיגל/צילום מסך

עוד במחזמר, בחלק של המחזה שמתרחש בימינו, בביתה של סיניה, בתם היחידה של סרג'יו קונסטנזה ושפרה חסון - ישחקו שניים משחקני הסרט המקורי - טוביה צפיר וניצה שאול - בתפקיד עצמם אחרי 40 שנה, ויעל לבנטל בתפקיד הבת של סרג'יו קונסטנזה ושפרה. ואילו בחלק של המחזה שחוזר לסיפור של שנות ה-70 בדיונות החול של סיני, ישחקו גם קובי מאור ("סברי מרנן") בתפקיד ויקטור חסון (אותו שיחק בסרט שייקה לוי), ורוני דלומי שתגלם את דמותה של יעלי חסון (התפקיד שגילמה ניצה שאול בסרט).

בניגוד לפרסומים בתקשורת, מיקי קם לא תשתתף במחזמר. בולטים בהיעדרם כוכבי "הגשש החיוור" החיים גברי בנאי ושייקה לוי, שביחד עם ישראל פוליאקוב ז"ל היו הכוכבים הראשיים בסרט.

מהתיאטרון הלאומי הבימה נמסר בתגובה: "אנו גאים ומתרגשים להעלות עוד אבן דרך תרבותית ישראלית על הבמה. 'גבעת חלפון' הינו אחד מהסרטים הישראלים המצליחים והנודעים משנות ה-70 ועד היום. אנו בטוחים שהקהל הצעיר והמבוגר ימצא בהצגה את כל הלהיטים, האימרות והציטוטים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית".

עוד באותו נושא

בלעדי לוואלה! תרבות: סקיצה מהתסריט האחרון שכתב אסי דיין

לכתבה המלאה
אסי דיין. שמואל רחמני, ספק 500
אסי דיין ז"ל/ספק 500, שמואל רחמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully