וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיאות כפיים באולפן "לונדון את קירשנבאום": צפו בפרידה המרגשת מירון לונדון

10.1.2019 / 19:00

התוכנית "לונדון את קירשנבאום" שודרה הערב בפעם האחרונה בערוץ עשר, וירדה אחרי כמעט 17 שנה, על רקע מיזוג רשת-עשר שיתקיים ברביעי. בתוכנית הוצג קליפ עם מיטב הרגעים המשעשעים והבלתי נשכחים לאורך השנים, כתבי ואורחי התוכנית הודו ללונדון ומחאו לו כפיים. צפו

באדיבות ערוץ עשר

התכנית "לונדון את קירשנבאום" שודרה הערב בפעם האחרונה בערוץ עשר, לאחר שליוותה את הערוץ והיתה חלק משמעותי מהדי-אן-איי שלו מאז הקמתו, במשך כמעט 17 שנה. למרות רצונו של מגישה ירון לונדון להמשיך לשדר את התכנית, מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי בחר שלא להמשיך ולשדרה בערוץ הממוזג רשת-עשר, שצפוי לעלות ביום רביעי הקרוב. במקום התכנית המוערכת תעלה תכנית אקטואליה יומית חדשה בהגשת אמנון לוי.

בסוף התוכנית הוצג קליפ עם מיטב הרגעים המשעשעים, המרגשים והבלתי נשכחים מ"לונדון את קירשנבאום". עם החזרה לאולפן, מאחורי לונדון עמדו באולפן רבים מכתבי ואנשי ערוץ עשר ומחאו לו כפיים באריכות. לונדון שיחרר את עניבתו ואמר "וכאן עליי להיפרד מכם, אני מודה לצופים הנאמנים ולאורחים עמם שוחחנו במהלך השנים, ערב טוב!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירון לונדון ומוטי קירשנבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודם לכן, התוכנית לוותה בפרידות מלונדון ושבחים עליו מפיהם של כתבי ואורחי התוכנית. "בכל אלף או אלפיים הפעם שנכנסתי לפה", אמר הפרשן המדיני והפוליטי של ערוץ עשר, רביב דרוקר, "כשהייתי בדלת, אמרתי לעצמי: ירון לונדון, הכלב הזה, מה הוא יכול לשאול שלא חשבתי?! הוא לשאול 'איך זה בעולם?' פתאום. אני אין לי מושג איך זה בעולם, עכשיו צריך לבדוק איך זה בעולם, לפחות במדינה אחת. או 'איך זה היה פעם?`. מי יודע איך זה היה פעם, לפני 10-15 שנה, בטח השתנה משהו". בהמשך אמר כי הוא היה "השראה גדולה עבור כולנו. אתה מסוג האנשים שכשאתה מדבר, אפילו אם זה הראיון ה-150 אלף שלך בעיתון, אתה קורא מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה. אתה תגיד שם גם לא מעט דברי שטות, אחרי זה תצטרך להתנצל. מאוד מאוד עצוב שאתה עוזב אותנו. אני מאוד אוהב אותך".

שותפו של דרוקר להגשת "המקור" והפרשן לענייני משפט, ברוך קרא, אמר ללונדון "אתה חלק מעיצוב הזהות העיתונאית שלי. ירון, נתגעגע"; הכתב והפרשן הצבאי, אור הלר, הודה לו "על הכל, על השיחות, על ההכוונות. תמיד להיכנס לאולפן היתה זכות גדולה"; אורח התוכנית, חבר הכנסת אחמד טיבי, החמיא ללונדון ואמר כי הוא "מעולם לא התנשא על ערבי"; והסוציולוג יובל דרור אמר "אני רוצה להגיד לך ולמוטי תודה על הנס הטלוויזיוני הזה".

עוד באותו נושא

ירון לונדון נדהם מההחלטה להעזיב אותו: "נעתקו המילים מפי"

לכתבה המלאה
ירון לונדון ומוטי קירשנבאום על סט לונדון את קירשנבאום בערוץ 10. יוסי צבקר,
ירון לונדון ומוטי קירשנבאום/יוסי צבקר

בחודש שעבר הופתע לונדון לקרוא הודעה רשמית מטעם ערוץ עשר, שבה נטען כי הוא זה שהחליט לעזוב את ערוץ עשר לטובת התאגיד, ובמקומו יגיש אמנון לוי לאחר מיזוג רשת-עשר תכנית אקטואליה יומית. אולם על פי שני מקורבים ללונדון, לא הוא שהחליט לעזוב את התוכנית, אלא הנהלת הערוץ היא זאת שהעזיבה אותו. "מערכת 'לונדון את קירשנבאום בוערת מזעם", אמר גורם שעובד במערכת התכנית. "ירון רצה מאוד להמשיך בתכנית בערוץ הממוזג, אבל הנהלת ערוץ עשר החליטה לעשות סיכול ממוקד לתכנית. ההודעה שהם הוציאו פשוט שקרית. בניגוד לאופן שבו הוצגו הדברים בהודעה מטעם הערוץ, ירון לונדון לא עזב את 'לונדון וקירשנבאום' - אלא הועזב". אדם אחר, מקורב ללונדון, אמר כי הוא "מופתע ומאוכזב". לונדון עצמו הסתפק בתגובה הבאה: "נעתקו מילים מפי". אבי אלקלעי, חברו של לונדון, המייסד והעורך לשעבר של "לונדון את קירשנבאום" ואיש וואלה! NEWS כיום, אמר: "לונדון לא מבין את פשר ההחלטה. ההחלטה של יוסי ורשבסקי תמוהה, זוהי תכנית דגל של הערוץ שהצליחה ברייטינג. אני תמה על ההחלטה לוותר על התוכנית, ומצטער עליה".

בחודשים האחרונים ניהל לונדון משא ומתן עם תאגיד השידור כאן על אפשרות הגשת תוכנית אקטואליה יומית, בדומה ל"לונדון את קירשנבאום", אבל נראה שהדבר לא יקרה לפחות בעתיד הקרוב. על פי מקורביו, אחד המכשולים למימוש הרעיון היה אי נכונותו של לונדון לשדר את התוכנית מאולפני התאגיד במודיעין. עם זאת, לונדון צפוי להגיש בכאן 11 הפקת דוקו פשע היסטורי, שכרגע אמורה להיות חד פעמית אבל ייתכן שתגדל מפרק אחד לסדרה, ותופק על ידי שולה שפיגל. בנוסף, גורמים בתאגיד אומרים כי לונדון יגיש בתאגיד תוכנית בידור שבועית בהפקת אולפני הרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully