וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שמונה שנים: סרט ישראלי בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין

17.1.2019 / 13:00

"מילים נרדפות", סרטו החדש של נדב לפיד, התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. ארבעה סרטים ארוכים נוספים של יוצרים ישראלים יוקרנו במסגרות השונות של הפסטיבל, שיקרין גם את העונה השנייה של "כפולים"

פאי סרטים

לאחר שטיפטף בשבועות האחרונים מידע על הסרטים שיוצגו בו, פסטיבל ברלין פירסם היום את התפריט המלא של התחרות הרשמית שלו, ויש בו גם סרט של יוצר ישראלי - "מילים נרדפות" של נדב לפיד.

זו הפעם הראשונה מאז "אודם" של יהונתן סגל ב-2011, בה סרט ישראלי נבחר למסגרת היוקרתית הזו. עם זאת, יש לציין כי רובו צולם בצרפת, בשפה הצרפתית ועם שחקנים צרפתיים. העלילה עוסקת בצעיר ישראלי העובר לפריז, וכרגיל אצל לפיד, כל זה מוצג בפנינו בשפה אמנותית נועזת ועם שלל הקשרים פוליטיים וחברתיים.

יחד עם לפיד, יתמודדו על פרס דוב הזהב בתחרות הרשמית גם סרטים חדשים של כמה מן הבמאים והבמאיות המובילים בעולם הפסטיבלים, ובהם פרנסואה אוזון, פאטי אקין, אניישקה הולנד ואחרים. בראש חבר השופטים תעמוד הכוכבת הצרפתייה זוכת האוסקר ז'ולייט בינוש.

מילים נרדפות. מקנה,
מתוך "מילים נרדפות"/מקנה

מדובר בסרטו הארוך השלישי של לפיד, שמוקדם יותר השבוע קיבל עיטור של אביר במסדר האמנויות והספרות של צרפת. שני סרטיו הארוכים הקודמים היו כזכור "השוטר", שהוצג בפסטיבל לוקרנו, ו"הגננת", שהוצג בפסטיבל קאן. את "מילים נרדפות" הוא ערך יחד עם אמו, העורכת הוותיקה והמהוללת ערה לפיד, שהלכה לעולמה הקיץ, והסרט מוקדש לה.

את "מילים נרדפות" הפיקו אסנת הנדלסמן קרן וטליה קליינהנדלר, החתומות גם על "הגננת" ועל העיבוד האמריקאי שלו, והן עשו זאת בשיתוף עם סעיד בן סעיד ("היא") ועם מארן אדה ("טוני ארדמן"), ג'אנין ג'קובסקי וג'ונאס דורנבן. מככבים בו טום מרסיה, לואיז שבילו וקוונטין דולמייר.

כמו כן, כפי שכבר פורסם קודם לכן, הפסטיבל יציג ארבעה סרטים נוספים של יוצרים ישראלים. שניים מהם דוברי אנגלית - "Skin" המדובר של גיא נתיב, בכיכובם של ג'יימי בל ודניאל מקדונלד, שיוצג בפנורמה, מסגרת הצד המובילה של האירוע הברלינאי; ו"The Operative" של יובל אדלר ("בית לחם") עם דיאן קרוגר ומרטין פרימן, שיוקרן מחוץ למסגרת הרשמית.

דוברי העברית, שיוצגו שניהם במסגרת הפנורמה, הם "היום שאחרי לכתי", סרטו הארוך הראשון של נמרוד אלדר, בכיכובם של מנשה נוי וזוהר מידן; ו"עיניים שלי" של ירון שני, החלק השני בטרילוגיה שלו, שהחלה ב"עירום", שהוצג הקיץ בפסטיבל ונציה.

עוד באותו נושא

ריאיון עם סעיד בן סעיד, שהפיק את "מילים נרדפות"

לכתבה המלאה
גיא נתיב. תיאו וג'ולייט,
גיא נתיב/תיאו וג'ולייט

נוסף לכך, נודע היום שהעונה השנייה של "כפולים" תזכה להקרנת בכורה אירופאית במסגרת הטלוויזיונית ההולכת ופורחת של הפסטיבל. זה רק מתבקש, שכן גם העונה הראשונה הוצגה במסגרת הזו.

יחד עם "כפולים", אפשר יהיה לראות בפסטיבל גם הקרנות בכורה של סדרות נוספות, ובהן "האנה" של אמזון פריים, המבוססת על סרט בשם זהה בו גילמה סירשה רונאן נערה מתנקשת.

הפסטיבל ייצא לדרכו בשבעה בפברואר ויימשך כעשרה ימים. המשך יבוא.

כפולים עונה 2. צילום מסך
מתוך "כפולים"/צילום מסך
הבמאי נדב לפיד.
נדב לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully