וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "קינג ביבי סרט מעניין, אבל לא נכון להגיד שהשפעתי דרך קמעות או כישוף"

טל שלו, צ'אד

20.1.2019 / 16:53

בתגובה לשאלת וואלה! NEWS, בנימין נתניהו שובר סוף כל סוף את שתיקתו בנוגע לסרט התעודה הטרי והמדובר עליו, וחושף את דעתו עליו ואת הביקורת שיש לו כלפיו

יח"צ - חד פעמי

הסרט "קינג ביבי" ערך את הקרנת הבכורה המקומית שלו כבר בחודש יולי האחרון, במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים, ובחצי השנה שעברה מאז הדיבור סביבו הולך ומתעצם. עד כדי כך, שנדמה כבר כי כל בן אדם במדינה הביע עליו את דעתו, חוץ מאחד - גיבור המסמך הדוקומנטרי הזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היום, במהלך ביקורו המדיני בצ'אד, סוף כל סוף שבר נתניהו את שתיקתו בנושא, והודה בפני וואלה! כי צפה ב"קינג ביבי" ממש לאחרונה - במהלך טיסתו למדינה האפריקאית. הוא חשב ש"קינג ביבי" טוב ומעניין, אך נרדם באמצע. לא כי השתעמם, אלא מתוך עייפות.

הסרט, המשודר כעת ב-yes דוקו, מתאר כיצד רכש נתניהו את טכניקת ההופעה מול המצלמה, עד שהפך למאסטר בתחום. לדבריו, הבמאי דן שדור מעניק דגש מוגזם לקשר בינו למורה האגדית למשחק ליליאן ווילדר. "ישבתי איתה פעמיים בלבד לשתי פגישות", הוא מספר. "היא אמרה לי תעשה מה שבלבך. אם יש לך מה להגיד תגיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי במהלך פגישתם לקראת חידוש היחסים 20 בינואר 2019. רויטרס
צפה בסרט בטיסה לאפריקה. בנימין נתניהו בצ'אד/רויטרס

נתניהו, מן הסתם, גם לא רווה נחת מכך ש"קינג ביבי" מתבסס אך ורק על קטעי ארכיון של הופעותיו השונות, ומתמקד במילותיו ולא במעשיו. "הסרט מדבר הרבה על הדיבור, אבל לא על העשייה. המחשבה שהדרך שאתה משפיע על אנשים נובעת מקמעות או כישוף, מיכולת להסביר או להקסים את האנשים ולקחת אותם איתך, היא לא נכונה", אמר. "זה לא כישוף. לקחתי מדינה סוציאליסטית והפכתי אותה למדינה של שוק חופשי, הייתי צריך להילחם בתזות מטורפות.

"צריך לשכנע את הציבור לא במלים בלבד, אלא במעשים, זו מנהיגות", הוסיף נתניהו. "אנשים מסתכלים על זה אחרת לגמרי ועד שהם לא מבינים את זה, לא מבינים את הציבוריות הישראלית. למה אנשים מגיבים? למה הם תומכים בו לאורך שנים? אם יש תואם בין מה שחשוב לך למה שחשוב להם, אתה יכול לשכנע אותם שמה שחשוב לך זה מה שחשוב להם".


גילוי נאות: טל שלו, הכתבת המדינית של וואלה, היתה מעורבת ביצירת הסרט.

השתתף בהכנת הידיעה: אבנר שביט.

עוד באותו נושא

שחקן מספר אחת: "קינג ביבי" מתאר כיצד נתניהו הפך לאשף ההופעה מול מצלמה

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "קינג ביבי". זום 77,
נותר לחכות שנתניהו ישלים את הצפייה. מתוך "קינג ביבי"/זום 77
  • עוד באותו נושא:
  • קינג ביבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully