וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדורת החדשות של הבורגנים יצאה לבדוק מה המנקים שלה עשו היום

21.1.2019 / 8:29

מי שיישאו באחריות בעקבות תחקיר ניקיון המלונות של "החדשות" יהיו האחרונים בשרשרת המזון - החדרנים והחדרניות ועובדי הניקיון במלונות. מלונות אכן אמורים לספק תמורה למחיר היקר, אך לא עדיף להשקיע את הכסף שהושקע ב"מבחן הניקיון" בתחקירים על הדגים השמנים באמת?

תחקיר ניקיון המלונות של החדשות ערוץ 2 חדשות 2 לי אברמוביץ'. צילום מסך
סכום נכבד. לי אברמוביץ' בתחקיר/צילום מסך

יש מי שחושף שחיתויות, יש מי שחושף מתחזים - ויש מי שבודק עד כמה מנקים חדר מלון. "מבחן הניקיון", פרויקט נרחב של חברת "החדשות" בהובלת כתבת הצרכנות והתיירות לי אברמוביץ', המתפרש על פני דקות ארוכות מהמהדורה ומשודר מדי יום, יצא לבחון מלונות רבים ברחבי הארץ כדי לברר עד כמה הם נקיים. אור השמש, כך אומרים, הוא המחטא הטוב ביותר.

צוות החברה שכר חדרים במבחר המלונות ערב אחרי ערב - בסכום המצטבר, יש להניח, לתקציב גבוה למדי - כדי לבחון אם ספריי בלתי נראה שרוסס נמצא עדיין על גבי המצעים, הסדינים, הכריות והאסלה. אם הבדיקה חושפת את שאריות הספריי - כנראה שהחדר לא נוקה כהלכה.

וכך יוצאת מהדורת החדשות של הבורגנים והמבוססים לבדוק מה המנקים שלה עשו היום. רבים מצופי המהדורה אינם יכולים להרשות לעצמם כלל לשכור חדר בכמה מהמלונות היקרים שנבדקו בתחקיר. בתקופה של הפסדי עתק המוערכים בשוק התקשורת, חברת החדשות השקיעה כנראה סכום כסף נכבד שעשוי היה לממן תחקירים חשובים או, נניח, הטבה בתנאיהם של עובדים חרוצים, רק כדי שנוכל לשפוט אם אנשים שבעים יכולים לישון בשקט כשהם מזמינים להם חדר מלון לחופשה מפנקת. העם דורש צדק חברתי ומגבות נקיות, מה שיבוא קודם, ומחק את המיותר.

תחקיר ניקיון המלונות של החדשות ערוץ 2 חדשות 2 לי אברמוביץ'. צילום מסך
עד כמה הערך החדשותי גבוה? מתוך התחקיר/צילום מסך

צריך לומר: מלונות שדורשים כל כך הרבה כסף ומעניקים שירות מאכזב, ראוי שיחפשו אותם. מבחינה בודדה זו התחקיר הרי ראוי ומוצדק. מה השאלה בכלל? אין בי רחמים על בעלי המלונות, שהרי ממילא עבורם התחקיר הוא רק בגדר מכה קלה בכנף. איש מהם לא יתפטר או יפוטר בעקבות כמה סדינים סתורים. כולנו יודעים את האמת: מי שיישאו באחריות בעקבות התחקיר הזה, מי שישלמו את המחיר, יהיו האחרונים בשרשרת המזון - החדרנים והחדרניות, עובדי הניקיון ואנשי השירות במלונות. כפי שאמרה הכתבת בעצמה באחד מפרקי התחקיר, מדובר במלאכה קשה ולא מתגמלת, שהעוסקים בה נאלצים לעמוד בהספק בלתי סביר. הם אלה שעליהם, יש להניח, יצרחו בימים אלה מעסיקים עצבניים, הם אלה שעשויים להיפגע.

אז בוודאי: מלונות, ככל עסק, אמורים לספק לנו תמורה למחיר היקר שנגבה מאיתנו - אבל עדיין נישאר עם השאלה: עד כמה הערך החדשותי של זה הוא גבוה? האם מוצדק ערב אחרי ערב להקדיש לכך זמן מסך יקר ותקציב משמעותי, במקום לטפל באינספור נושאים אחרים המשפיעים באמת על האדם מהשורה? האם לא מושקע זמן כה רב ב"לא לצאת פראיירים", על חשבון תחקירים על הדגים השמנים באמת?

הטענה הזאת לא מופנית לכתבת, שהרי זהו תחום הסיקור שלה, אלא לקברניטי המהדורה שהחליטו להעניק לתחקיר הזה נפח כה רב: האם שאלתם את עצמכם מדוע אתם מקדישים זמן כה רב למצב השירותים במלונות? והאם את המנדט היקר שקיבלה מדורת החדשות הנצפית והמצליחה בישראל, לא עדיף לנצל אחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully