וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו מדורת שבט? אסור לארץ נהדרת להפוך לפרומו ארוך לתכניות קשת

24.1.2019 / 8:53

עיתונאים על שלטי חוצות, חשד לשוחד מיני במינוי שופטים - כן, קשה להתחרות בכותרות האלה, אבל מארץ נהדרת הציפיה היא לתת את הזווית המקורית לאירוע, ולא להסתפק בבדיחות על ההודעות שרצות כביכול בוואסטאפ של נאוה בוקר. וגם: יומני קירשנבאום היא סדרת דוקו חכמה ומענגת

ארץ נהדרת. צילום מסך
זיהינו את הבדיחה מקילומטרים. ארץ נהדרת/צילום מסך

1. שבוע אחרי פתיחת העונה הפושרת למדי של ארץ נהדרת, הפרק השני בעונת הבחירות סימן מגמת שיפור מתונה, אבל לא הרבה יותר מזה. הצרה: המציאות מטורללת מדי, והסאטירה לא עומדת בקצב. התגובה של ארץ נהדרת לאירועי השבוע טריוויאלית למדי, כשהחולשה מתחדדת בפאנל הפוליטי הפותח, המתבסס על הבדיחות הצפויות ביותר. פה ושם בדיחה קולעת, פה ושם פאנץ' יפה, ורוב הזמן עייפות של החומר.

זה בולט במיוחד גם במערכונים היותר מוצלחים: החיקוי של זרחוביץ' כבנט, נגיד, או אסי כהן הזהה לאפי נוה: השחקנים ענקיים, החיקויים מבריקים, אבל את הבדיחות אפשר לזהות מקילומטרים. עיתונאים על שלטי חוצות, חשד לשוחד מיני במינוי שופטים - כן, קשה להתחרות בכותרות האלה, אבל מארץ נהדרת הציפיה היא לתת את הזווית המקורית לאירוע, ולא להסתפק בבדיחות על ההודעות שרצות כביכול בוואסטאפ של נאוה בוקר.

ארץ נהדרת. צילום מסך
מגמת שיפור. ארץ נהדרת/צילום מסך

2. ואם לא נשנה דבר, לפחות נקדם את הערוץ. אם משהו בלט במיוחד בפרק הזה של ארץ נהדרת, זו הנוכחות המשמעותית של טאלנטים מקשת 12, ובעיקר מחברת החדשות שעכשיו מזוהה איתו בלעדית: אם בפרק הקודם הפציעו עמית סגל, רותי ברודו ומאיה בוסקילה, הפעם כיכבו העיתונאים גיא פלג, דנה ויס ולי אברמוביץ' (תחקיר המלונות), חזאי חברת החדשות מתן יעקב, איש חדשות הבידור גיא פינס, וגם דמויות הקשורות בעקיפין: הדס שטייף שכיכבה בפרקי "המתחזים", בוגרת האח הגדול של קשת טל גלבוע, דודו פארוק שהגיח לכוכב הבא ולאופירה וברקוביץ' בתקופה האחרונה, כשלחלל האוויר נזרקו גם בדיחות על בן אל תבורי ושפיטה (הכוכב הבא). זה מזיע ממאמץ ומחוסר ביטחון: במשך שנים ארץ נהדרת הייתה תוכנית דגל ומדורת שבט, היא לא צריכה לרדת למגרש הזה ולהדהד עוד פרומואים.

3. סדרת הפרודיה "השתול מאיסטנבול" מספקת כמה מהרגעים החזקים בתכנית, ועכשיו, יותר מאשר בשבוע שעבר, הולכת ומסתמנת כקאלט. אמנם, יש בה הרבה בדיחות שחוזרות על עצמן וקרובות מאוד למיצוי, עם הסטירות, המבטאים והמבטים המוגזמים. אבל אי אפשר לעמוד בפני פתגמי השווא המופרכים שנאמרים בפאתוס כמו "מי שהולך לישון בלי מגהץ, יתעורר עם קמטים". מטופש ככל שיהיה, אי אפשר שלא להיקרע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארץ נהדרת. צילום מסך
פרומו ארוך. ארץ נהדרת/צילום מסך

יומני קירשנבאום

ב-HOT8 ו-HOTVOD משודרת בימים אלו "יומני קירשנבאום", סדרת הדוקו של בן שני על כתבות הדוקו של העיתונאי מוטי קירשנבאום ביומן סיכום השבוע של הערוץ הראשון - אלו שגרמו לשני, לדבריו, לרצות בעצמו להפוך לעיתונאי. שני חוזר לסיפורים של קירשנבאום, לפעמים לאנשים אלמוניים שכיכבו בהם, לפעמים לזירה עצמה, ומנסח דרכם את קירשנבאום האיש, ערכיו, והמדינה שאת סיפורה הוא ניסה לספר. העיתונאי הוותיק, שצילם סרטי טבע וכתבות פוליטיות באותה הרוח, אמור היה להיות חלק מההפקה - אך מת במפתיע ערב הצילומים, וכך הסדרה הפכה למין הספד פיוטי.

על גדולתו של קירשנבאום המנוח נאמרו כבר הרבה דברים, ומיותר להכביר עליהם. לכן מוטב לדבר על המחווה המרגשת הזאת והמיוחדת הזאת: שני, בעצמו עיתונאי מנוסה, מציג כאן משנה קולנועית הומניסטית, מחפש שוב ושוב את האדם שבמרכז הסיפור של קירשנבאום, ואת האדם שמאחורי המצלמה - המודל לחיקוי. הוא מספר את סיפור דרכו של קירשנבאום דרך כתבותיו, ולא דרך הכרוניקה של חייו, וזאת אולי הדרך הכי יפה שניתן לסכם חיים של עיתונאי. אפילו הקריינות של הסרט מהדהדת במשהו את הקריינויות של קירשנבאום עצמו, במין מחווה נוספת. על הדרך, זאת גם פרידה יפה, מאוחרת והגונה מרשות השידור.

פרקי "יומני קירשנבאום" - משחק מילים ראוי - חכמים, קצביים ומרתקים, תענוג לחובבי היסטוריה מקומית. זה נגמר, איך לא, בחזרה אחת אחרונה אל בורות המים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארץ נהדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully