וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה אדם רשע. אתה הכי גזעני בחדר הזה": ההתפרצות של רוזאן בר על וואלה! תרבות

27.1.2019 / 20:30

בתשובה לשאלת וואלה! תרבות על הציוץ הגזעני שלה בעקבותיו הודחה מן הטלוויזיה האמריקאית, הגיבה רוזאן בר באלימות מילולית בוטה. במפגש עם התקשורת לרגל ביקורה בישראל, היא שלחה גם מסר לנטלי פורטמן - "מתפללת שאלוהים ייכנס לתוכה והיא תמצא את המצפון שלה"

רוזאן בר בישראל. ראובן קסטרו
רוזאן בר בישראל/ראובן קסטרו

במסגרת ביקורה בישראל, השתתפה (ראשון) רוזאן בר בדיון בנושא המאבק ב-BDS, שהתקיים במרכז בגין בירושלים בנוכחות המורה הרוחני שלה, הרב שמולי בוטח, וח"כ חיליק בר (אין קשר משפחתי).

במהלך סשן השאלות והתשובות עם התקשורת, התפרצה עליי הקומיקאית האמריקאית באלימות מילולית בוטה. זאת, בתגובה לשאלתי על הציוץ שהוביל לביטול הסדרה שלה: "ישראל זה המקום שבו מבקשים סליחה מאלוהים. למרות שיום כיפור כבר התקיים בספטמבר, האם היית רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להתנצל בפני אלוהים על הציוץ הגזעני שלך?", בתשובה לכך, התפרצה הבדרנית: "אם אתה קורא לציוץ שלי גזעני אז אתה הכי האיש הכי גזעני בחדר הזה. העלבת אותי. אתה אדם נוראי. אדם רשע".

לפני שאלה זאת, אמרתי לרוזאן כי נטלי פורטמן השתתפה בזמנו בקמפיין להחלפת השלטון בישראל מצד האופוזיציה. הבחירות בישראל מתקרבות, אמרתי, למי היית מצביעה אם היית אזרחית ישראל? בתשובה לכך, היא ענתה "הייתי תומכת בטובים. מי הם הטובים? תצטרכו לקרוא הרבה ולהבין בעצמכם. תגיעו לעובדות. אני אתפלל בשביל נטלי פורטמן שאלוהים ייכנס לתוכה ושתמצא את המצפון שלה".

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

רוזאן בר בישראל. ראובן קסטרו
רוזאן בר בישראל/ראובן קסטרו

לפני ההתפרצות, נשאה בר נאום בו אמרה בין השאר: "שלום. זאת מילה גדולה, שמבטאת Peace. אני מרגישה שהושתקתי כי הגנתי על ישראל", הצהירה. "יש חוג שלם שמחליט מה המין האנושי יכול להגיד או לעשות. כואב לי שהציוץ שלי לא הובן. כאב לי מאוד שמישהו יחשוב שהתבטאתי בגזענות, כי לזה לא התכוונתי. אני לא שופטת אדם לפי הגזע שלו אלא לפי הגודל של הראש שלו".

רוזאן התייחסה עוד למאבק בתנועת החרם העולמית. "למדתי מהתורה שמילים יכולים להרוס הכל. וזה ה-BDS. הוא נועד כדי לגרום לאנשים להמשיך לריב. ה-BDS רוצה להעניש אנשים שעושים עסקים עם ישראל. זה אומר גם נוצרים ומוסלמים שעושים עסקים עם ישראל". עוד אמרה כי "יהודים שיוצאים כנגד ישראל צריכים להיות מצונזרים".

השחקנית אמרה כי בבחירות האחרונות בארצות הברית הצביעה לדונלד טראמפ. "הוא טוב ליהודים", אמרה. בנוסף, התייחסה רוזאן לשתי המוסלמיות הראשונות שנבחרו לבית הנבחרים בארצות הברית - אילהן עומאר ורשידה טאליב, וכינתה אותם "חמאס בבית הנבחרים".

עוד בנאומה, אמרה רוזאן דיברה על החלום שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית, התייחסה לילדותה בהשפעת היהדות ("אני יהודיה דתייה"), ללימודי הקבלה שלה, לאנטישמיות בארצות הברית ("היא הולכת וגדלה, וזה מאוד מפחיד. בתקשורת אומרים 'יהודים שולטים בעולם', זה נפוץ כל יום"), וכן אמרה כי לאורך השנים נאבקה לטובת זכויות נשים, זכויות ילדים ועוד.

רוזאן נחתה בישראל ביום חמישי, לביקור שמטרתו לדבריה לסייע במאבק נגד ה-BDS. רוזאן הגיעה לישראל עם הרב שמולי בוטח מארצות הברית, העומד בראש ארגון "The World Values Network " ומממן את ביקורה.

עוד באותו נושא

רשמית: ABC תשדר ספין-אוף של "רוזאן" - בלי כוכבת הסדרה

לכתבה המלאה
רוזאן בר. ראובן קסטרו
חה"F חיליק בר, רוזאן בר והרב במולי בוטח/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר בישראל/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום סיירה רוזאן בעיר העתיקה בירושלים בליווי שרת התרבות מירי רגב,. רוזאן ביקרה בכותל המערבי, ביד ושם, בהר הרצל וברובע המוסלמי בבית ויטנברג, המנוהל על ידי עטרת כהנים. לרוזאן הוגש עותק של ספר התנ"ך אותו רכש מרק טווין בעת ביקורו בישראל. "אני שמחה על הביקור המרגש ברחובות ירושלים, אני נוגעת בתורה ובאבניה ההיסטוריות של תורתי ועמי", אמרה מוקדם יותר השחקנית. "אני נרגשת להיות כאן בחדרו של מרק טווין, שנחשב לאחד הכותבים המוכשרים ביותר של העם האמריקני, ולהביע סולידאריות לבני עמי שחיים בישראל ובכלל לכל יהודי העולם. ירושלים היא עיר שלום ושל קירוב לבבות וכך היא צריכה להישאר תמיד".

"מדינת ישראל והעם היהודי מברכים אותך על תרומתך למאבק בתנועות החרם נגד ישראל", אמרה רגב, "לכבוד הוא לנו הביקור שלך בישראל, את שגרירה נאמנה של הציבור בישראל ובקהילות היהודיות ברחבי העולם. הביקור כאן בכותל וברובע המוסלמי הוא אמירה כבדת משקל לכל העולם הצופה בנו. יישר כוח על כך".

ביום שישי ביקרה רוזאן בהתנחלות פדואל. לדבריה, המתנחלים בגדה המערבית הם "החלוצים שעומדים בחזית מדינת ישראל". השחקנית צפויה לבקר בהמשך גם בתל אביב, בחיפה ובגולן.

רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
השחקנית רוזאן בר בביקורה בישראל 27.1.2019. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר. ראובן קסטרו
רוזאן בר/ראובן קסטרו
רוזאן בר בכותל המערבי. יח"צ,
רוזאן בר בכותל המערבי/יח"צ
רוזאן בר ב"יד ושם". יח"צ,
רוזאן בר ב"יד ושם"/יח"צ
  • עוד באותו נושא:
  • רוזאן בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully