וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסקר הבריטי: הלילה הגדול של "רומא", רמי מאלק ו"המועדפת"

10.2.2019 / 23:39

סרטו של אלפונסו קוארון זכה באוסקר הבריטי ובכך כמעט והבטיח לעצמו גם את האוסקר האמריקאי. רמי מאלק זכה בפרס השחקן על "רפסודיה בוהמית" והודה לפרדי מרקיורי, ו"המועדפת" הפסיד את הפרס המרכזי אבל התנחם בשבעה פסלונים אחרים

יח"צ - חד פעמי

שבועיים לפני האוסקר האמריקאי, האקדמיה הבריטית חילקה הלילה (ראשון) את פרסיה, שהם מכובדים כשלעצמם וגם נחשבים אינדיקטור משמעותי לקראת הטקס ההוליוודי.

הזוכה הגדול של הלילה היה "רומא", שקטף את הפרס בקטגוריית הסרט הטוב ביותר על חשבון "המועדפת" הבריטי, שנחשב פייבוריט לנצח במגרש הביתי שלו. כעת, הלהיט של נטפליקס נראה קרוב מתמיד לזכות גם באוסקר האמריקאי. סרטו דובר הספרדית של אלפונסו קוארון זכה גם בשתי קטגוריות נוספות: שפה זרה וצילום.

הנחמה של "המועדפת" היתה לא פחות משבעה פרסים אחרים - שניהם מהם בקטגוריות המשחק, לאוליביה קולמן (שחקנית ראשית) ורייצ'ל ווייז (שחקנית משנה). כמו כן, הדרמה התקופתית זכתה בפרס הסרט הבריטי, התסריט המקורי, עיצוב ההפקה, והאיפור ועיצוב השיער.

וויליאם וקייט באוסקר הבריטי. AP
אורחים מלכותיים בטקס/AP

את פרס השחקן הראשי קטף רמי מאלק על הופעתו ב"רפסודיה בוהמית", וגם הוא מסתמן כעת כפייבוריט לאוסקר. בנאומו, הודה הכוכב לפרדי מרקיורי, אותו הוא מגלם, ולמלכה אליזבת השנייה. כצפוי, בקטגוריית שחקן המשנה זכה מהרשלה עלי על "הספר הירוק".

פרסים בולטים נוספים: פרס התסריט המעובד הלך ל"שחור על לבן" של ספייק לי, פרסי המוזיקה והשיר המקורי ל"כוכב נולד" ופרס העריכה ל"סגן הנשיא". "סולו חופשי", שעלה זה עתה על המסכים בישראל, הוכתר כדוקו הטוב ביותר ו"ספיידרמן: ממד העכביש" כסרט האנימציה הטוב ביותר. "הפנתר השחור" קטף את פרס האפקטים, ונוסף לזכייה היוקרתית בקטגוריית המשחק, "רפסודיה בוהמית" התכבד גם בפרס הסאונד.

עוד באותו נושא

שיר הסמרטוטות: להיט האוסקרים "המועדפת" מתאר את החיים כרצף של השפלות

לכתבה המלאה
רמי מאלק. AP
רמי מאלק עם הפסלון/AP
אוליביה קולמן. AP
אוליביה קולמן עם הפסלון/AP
אלפונסו קוארון. AP
אלפונסו קוארון, במאי "רומא", עם פסלוניו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully