וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרג'יו קונסטנצה חוזר לחיים: קבלו הצצה להצגה החדשה "גבעת חלפון"

13.2.2019 / 14:45

"מפחיד להיכנס לנעליו של גברי בנאי", מודה טל מוסרי שיגלם את ג'ינג'י בהצגה "גבעת חלפון אינה עונה" של הבימה, עיבוד לסרט המיתולוגי של אסי דיין ונפתלי אלטר. צפו בהצצות לחדר החזרות וגלו איך נראה מוסרי בתפקיד ואיך נראה קובי מאור בדמות ויקטור חסון שגילם שייקה לוי

גבעת חלפון אינה עונה/קטע מהחזרות לעיבוד הבמתי של "גבעת חלפון אינה עונה" בתיאטרון הבימה

ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה" של תיאטרון הבימה, עיבוד בימתי לסרט המיתולוגי של אסי דיין ונפתלי אלטר, קיימה היום חזרה פתוחה ראשונה בפני עיתונאים. את ההצגה כתב דניאל לפין וביים משה קפטן, המנהל האמנותי של הבימה. בהצגה משתתפים אמנם לא מעט שחקנים ראויים וטובים, אבל בולטים מאוד בהיעדרם שני חברי "הגשש החיוור" שנותרו בחיים, גברי בנאי ושייקה לוי, שכיכבו לצד חברם ללהקת הגשש החיוור, ישראל פוליאקוב המנוח, בתפקידים הראשיים בסרט. ההצגה הראשונה תעלה ב-13 במרץ.

השחקן טל מוסרי חולק בהצגה עם רוי מילר את תפקידו של ג'ינג'י, אותו גילם בסרט בנאי. "זה מפחיד, בטח שזה מפחיד", אמר לוואלה! תרבות בתשובה לשאלה אם חשש לגעת בקלאסיקה האהובה. "אבל דווקא היום נרגעתי. פעם ראשונה עושים חזרות פתוחות לקהל. לקחנו את השפה הגששית, את חיתוך הדיבור הגששי, ואנחנו נותנים להם ולסרט את הכבוד. זה הסרט הישראלי הכי אהוב וזה באמת יצירה נצחית. ישראל רק בת 70, וכמה יצירות נצחיות יש לנו פה? זו לא הצגה אלא אירוע. היה חשוב שטוביה צפיר וניצה שאול, שהם חלק מכוכבי הסרט המקורי, יהיו חלק מהחגיגה הזאת".

צפו: שחקני העיבוד הבימתי של תיאטרון הבימה לסרט "גבעת חלפון אינה עונה" מבצעים בחדר החזרות את השיר "תן לשים ת'ראש על דיונה"

שחקני העיבוד הבמתי של תיאטרון הבימה לסרט "גבעת חלפון אינה עונה" מבצעים בחדר החזרות את השיר "תן לשים ת'ראש על דיונה"

כבודם של צפיר ושל שאול במקומם מונח, אבל הם לא שיחקו באחד התפקידים הראשיים בסרט. איפה גברי בנאי ושייקה לוי?

"נכון, הקהל יחפש את הגשש החיוור. 'גבעת חלפון' זה קודם כל יצירה של אסי דיין, נפתלי אלטר והגששים. זה יהיה חתום על שמם לנצח. אנחנו נכנסים לנעליים גדולות ומפוארות. עוד לא פגשתי את גברי בנאי. אני בטוח שכשגברי יגיע להצגה הוא יבין איזה כבוד גדול אנחנו עושים למפעל של הגשש החיוור. יש לי עוד הרבה מה ללמוד כדי להישאר בספרי ההיסטוריה כמו הגשש. למה הם לא בקאסט? זאת החלטה של הבמאי, משה קפטן, ושל הכותב דניאל לפין. תמיד חלמתי להיות במשפחת בנאי. והייתי שכן של פולי, וחבר של בתו יעל. היום הבנתי שההצגה הזאת הולכת להיות חגיגה".

בחזרה הפתוחה לעיתונאים הוצגו בין השאר שני הקטעים המופיעים כאן. בסרטונים מעל: סצנה בהשתתפות טל מוסרי, קובי מאור ועדנה בליליוס. מאור ("סברי מרנן") מגלם את ויקטור חסון (אותו שיחק בסרט שייקה לוי), ובליליוס (המשחקת גם היא ב"סברי מרנן") מגלמת את דמותה של שפרה חסון, אותה גילמה בסרט מיקי קם, שבניגוד לפרסומים בתקשורת לא תשתתף בהצגה; וכן סרטון של שחקני ההצגה מבצעים בחזרה את הקלאסיקה מהסרט "תן לשים ת'ראש על דיונה", שכתב דיין והלחין אלטר. צפו.

עוד באותו נושא

מסתמן: קרובו של אסי דיין יככב ב"גבעת חלפון אינה עונה" בהבימה

לכתבה המלאה
גבעת חלפון אינה עונה. yes
מתוך הסרט "גבעת חלפון אינה עונה"/yes

שחקנים נוספים בהצגה: שלומי קוריאט ("שנות השמונים") שיחלוק עם משה אשכנזי ("בשבילה גיבורים עפים", "מטומטמת") את תפקיד סרג'יו קונסטנזה (שגילם בסרט ישראל פוליאקוב); אורי הוכמן בתפקיד שמגר (אותו גילם בסרט טוביה צפיר), וסנדרה שדה תחלוק עם יעל עמית את תפקיד האחות הנדל"ניסטית הרומניה של סרג'יו. במחזמר ישחקו עוד טוביה צפיר וניצה שאול (בתפקיד עצמם אחרי 40 שנה), יעל לבנטל חולקת עם שיפי אלוני את תפקיד הבת של סרג'יו קונסטנזה ושפרה. ליהוק מעניין במיוחד, עליו פורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הוא של מי שעשוי להיות הכוכב הבא של משפחת האצולה הישראלית דיין: אדם שיאון בן ה-13, נכד אחותו של אסי דיין, במאי ותסריטאי שותף של הסרט המקורי, ונכדה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין. הוא יגלם את הנכד של סרג'יו.

מוסרי, בחזרה נראה כי במידה מסויימת אתה מחקה את דמותו של ג'ינג'י כפי ששיחק אותה גברי בנאי, ברייש המתגלגלת ובאיפיוני דמות נוספים, וכך גם חלק מהדמויות האחרות שנראות כמו חיקוי לדמויות שבסרט. בגרסה הסופית, איך תתמרן במשחק שלך בין חיקוי לבין רצון לחדש?

"תראה, ליהקו להצגה שחקנים, ולא חקיינים ולא את שלישיית מה קשור. אני לא חקיין. המטרה היא להעביר את הזיכרון של הגשש החיוור. אתה לא יכול לעשות את סרג'יו בלי המבטא הרומני של פולי, לא יכול לעשות את ויקטור חסון בלי הקול העמוק של שייקה, ולא יכול לעשות את ג'ינג'י בלי חיתוך הדיבור והרייש של גברי. אני חושב שנביא כמובן מעצמנו כשחקנים, אבל אם נצליח להביא לבמה את הזיכרון של הגשש החיוור, אני חושב שבזה הצלחנו. זה זיכרון מתוך הרבה כבוד ואהבה. החיקוי יהיה רק מעין זיכרון".

טוביה צפיר ויעל לבנטל בחדר החזרות של ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה", עיבוד במתי של תיאטרון הבימה לסרט בעל אותו שם. מתן פאר,
טוביה צפיר ויעל לבנטל בחזרות להצגה "גבעת חלפון אינה עונה" בתיאטרון הבימה/מתן פאר

ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה", כאמור, מבוססת על הסרט של דיין ואלטר שהציג את ההוויה האבסורדית של שירות המילואים בצה"ל, על רקע מלחמת יום הכיפורים. ההצגה נעה בין סיפור המסגרת שמתרחש בימינו לעלילת הסרט משנות השבעים. במסגרת עבודת שורשים לבית הספר, נכדם של סרג'יו קונסטנזה ושפרה חסון מבקש לדעת מה קרה אי אז בגבעת חלפון, מה שורשי הריב הגדול עם דוד ג'ינג'י ומדוע המשפחות אינן מדברות שנים. כך מתוודעים לדמויות מהעבר ומההווה, נזכרים מה קרה להן ב-1976 בדיונות של סיני לאחר מלחמת ששת הימים ומה קורה להן היום. בהצגה ישולבו שירי הסרט, היא תסתיים במחרוזת משירי הגשש החיוור. בנוסף, לוואלה! תרבות נודע כי יעשה גם שימוש בלהיט "שיר הפרחה" שאסי דיין כתב, למרות שלא הופיע בסרט "גבעת חלפון אינה עונה". בהבימה אישרו כי ייעשה שימוש בשיר.

ניצה שאול, רוני דלומי ומשה אשכנזי בחדר החזרות של ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה", עיבוד במתי של תיאטרון הבימה לסרט בעל אותו שם. מתן פאר,
ניצה שאול, רוני דלומי ומשה אשכנזי בחדר החזרות בהבימה/מתן פאר
קובי מאור וטל מוסריבחדר החזרות של ההצגה "גבעת חלפון אינה עונה", עיבוד במתי של תיאטרון הבימה לסרט בעל אותו שם. מתן פאר,
קובי מאור וטל מוסרי בחזרות ל"גבעת חלפון אינה עונה"/מתן פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully