וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד הרגשתי שאני קצת אישה, קצת גבר וקצת אף אחד מהם"

22.2.2019 / 0:00

רגע לפני שתגיע להופעות בישראל עם מלכות מקומיות, מדברת אלסקה ת'אנדרפאק, הדראג קווין האהובה והשובבה ביותר שיצאה מ"המירוץ לדראג של רופול" - על החיים המשעממים מאחורי הקלעים ועל כך שהיא "חופשיה מגדרית": "לא חייבים להידבק למגדר אחד או למשיכה מינית אחת". ריאיון

אלסקה ת'אנדרפאק. GettyImages
מעדיפה להגדיר את עצמה מעולם אחר. אלסקה ת'אנדרפאק/GettyImages

אם תשאל כל חובב של "המירוץ לדראג של רופול" - תכנית ריאליטי מלכות הדראג שמשודר בארצות הברית וברחבי העולם למעלה מעשור בהובלת רופול (או: הדראג קווין המפורסמת ביותר על הגלובוס), תחרות טלוויזיונית זוכת פרס האמי, שהפכה בשנים האחרונות עשרות פרפומריות דראג לבדרניות עסוקות ששורפות את הבמות סביב העולם - "איך הראש שלך?", התשובה ככל הנראה תהיה "אין בעיה, אף פעם לא היו תלונות".

שאלה תמימה? לא במיוחד, כי כשמעלים את הקושיה בשפת המקור שלה, "How's your head?", כפי שעושה המנחה רופול (סופר מודל של העולם, כפי שהכתירה את עצמה כששרפה את המצעדים כדראגיסטית בניינטיז עם השיר "You Better Work") על המסך מפעם לפעם, מתברר ש"Head" הוא כינוי שובב למין אוראלי. כך שנשאלים בסוג-של-צחוק על רמת הביצועים הלשוניים המיניים (אהמ), שבינו, לבינה, לבינו. אבל אלסקה ת'אנדרפאק, אחת המלכות האייקוניות והאהובות ביותר שיצאו מהריאליטי הצבעוני אל העולם? היא מעידה על כמה קשיים שהתעוררו בשירות האוראלי שלה. "ובכן, היו כמה תלונות לאחרונה", היא מספרת בראיון לקראת שתי הופעות בארץ, "אבל אנחנו לא כאן כדי להתלונן, זאת האמת!".

המייקאפ שלך? מחרוד!

היייי, אלסקה (שנולדה לפני 33 שנים בפנסילבניה, כג'סטין הונארד המשעשע) לא סתם בחרה את שם הדראג שלה, זה שאיתו הפכה לאחת מהדראג קווינז המפורסמות והעסוקות ביותר בעולם, בהשראת זן ממסטל במיוחד של מריחואנה. היא נחשפה אל העולם בעונה החמישית של הריאליטי (שמשודר בארץ ב-yes ובנטפליקס) כפרפומריות חסרת מעצורים, כזאת שמנבלת את הפה הגדול ומחמיצה פנים מול המצלמות, שורפת את האתגרים השונים בזכות חוש הומור ציני, תבונה ויצירתיות מהפנטת, אבל גם כמי שלא חוששת לנופף באיבר המין החשוף שלה מאחורי הקלעים.

אמנית משוחררת? יותר כמו טייק על אישה לא נאה במיוחד, לא נשית או מפתה במיוחד, אבל אינטליגנטית ומקורית מספיק כדי להפוך לחביבת הקהל, שהגיעה לגמר העונה המקורית שבה השתתפה בתכנית והפסידה, רק כדי לשוב בעונת ה"אולסטארז" השנייה של ריאליטי הדראג (בה שבות המשתתפות האהובות בתולדות התחרות), שבסופה חטפה את כתר המנצחת. ובצדק, היא מלכה!

לארץ הקודש תגיע הסופר-קווין בסוף השבוע הבא לשתי הופעות מיוחדות בתל אביב בהפקת הדי ג'יי דניאל מריומה, גל זיגל ודקל לזימי - שמקדמים את תרבות הדראג המקומית כבר תקופה ארוכה, בעזרת החיזוק האינטרנשיונל שבזכותו כל הכרטיסים לאירועים נמכרו תוך ימים ספורים. "אני כל כך מתרגשת, כולם ברשת כל כך מתלהבים מכך שאני מגיעה להופעה אצלכם, ממש כיף לראות את זה. אני לא יכולה לחכות עד שאגיע ואראה לכם את האישה היפה שאני", אלסקה אומרת לוואלה! תרבות מביתה שבהוליווד. "רציתי להגיע לארץ שלכם כבר תקופה ארוכה וזה אף פעם לא הסתדר מבחינת לוח הזמנים, אני שמחה שזה סוף סוף קורה".

זוכרת מאיפה תגיעי לישראל?

"אני בדרך כלל יודעת איפה אני באותו הרגע, לפעמים גם לאן אסע ביום למחרת, אבל באופן כללי אני לא יודעת כלום על לוח הזמנים שלי. כרגע אני בבית שלי, באל. איי. מאוד זוהר!".

בתור סלבריטי דראג קווין, מה את צריכה שנכין לך במיוחד לפני הביקור?

"אני אוהבת לשתות את התה שלי. זה הקטע שלי, אני פשוט לא יכולה להופיע כדראג בלי לשתות כוס תה ענקית, נניח ארל גריי או אינגליש ברקפסט. מקווה שיש לכם תה שם אצלכם, בתל אביב".

יש לנו המון תה פה, אבל מה בלי אלכוהול או קוקטייל משגע? עליי.

"לא, אני ממש לא שותה או עושה דברים משוגעים לפני המופע, גירל, אם אקח שלוק אני לא אוכל לעשות כלום".

עוד באותו נושא

שאנג'לה מ"המירוץ לדראג": "רו פול, בייבי? הישראלים לא ישכחו אותי"

לכתבה המלאה

"רואה את האישה הזאת? היא בעצם גבר!"

ההצלחה המקומית של תחרות מלכות הדראג בשנים האחרונות, הביאה בשנים האחרונות כמה משתתפות בולטות מהשואו לארץ. רופול עצמה הופיעה כאן לפני עשור, שאנג'לה שרפה את הבמה באביב שעבר, אבל כמו אמנים אחרים, היו גם קווינז שביטלו הופעות מתוכננות באזור בגלל לחצים פוליטיים ותגובות נגד. למשל, אג'ה, אחת המשתתפות הבולטות בעונות האחרונות ששודרו על המסך, שהחליטה שלא להגיע לאחר שנחשף כי נקבעה לה הופעה כאן. לאלסקה, שהצופים הכירו כמלכה שלא מפחדת להביע דעה נחרצת ובוטה לפעמים, אין עמדה מגובשת בנושא.

"אני לא בדיוק יודעת מה היו הסיבות שלה להגיע או לא להגיע לישראל. אני מאמינה שדראג מקדם ומטפח רעיון, אתה יודע, של חופש אמנותי וזו הסיבה שאני אוהבת לעשות את זה", היא אומרת, "אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו אוהבים לעשות, מה שמניע אותנו, מבלי לחשוש. זה דבר טוב".

אלסקה ת'אנדרפאק. GettyImages
היא? משעממת? מה? אלסקה ת'אנדרפאק/GettyImages

בשנים האחרונות אלסקה שיחקה על הבמה, בתכניות טלוויזיה וכיכבה בקליפים פרובוקטיביים, שחררה שני אלבומים מקוריים (אחד מהם נקרא "Anus", או בעברית - פי הטבעת) עם שירים שפונים לצופי התכנית בפרט וחובבי דראג בכלל, כאלה שכוללים בדיחות עסיסיות על איברי מין, ביקורת על האיפור של פרפורמריות אחרות או שפה ש"בוטה" היא דרך מעודנת להגדיר אותה. אבל הפרסום הגדול גרם לה להפוך למיס פוליטיקלי-קורקט? "תהילה זה נחמד, אבל אם אני מרוסנת? אני פשוט מאוד משעממת מחוץ לבמה", היא צוחקת, "מצטערת לבשר לך את זה, אבל אני כמו אישה זקנה, אוהבת לבלות בשקט בבית. אני ממש לא בקטע של לצאת למסיבות, המון סמים ולהתמוטט על הרחבה, יש לי דברים שונים שאני אוהבת לעשות ונהנית מהם, ליצור אמנות ולהקליט מוזיקה ולהופיע כדראג, זה הרעיון שלי לבילוי היום. לאקי פאקינג מי!", מסבירה בציניות.

את זוכרת אם יש שיר מסוים שגרם לך לרצות להופיע כמלכת דראג?

"אני זוכרת את 'I Will Always Love You' של וויטני יוסטון, בפעם הראשונה ששמעתי אותו הייתי במושב האחורי ברכב של אמא שלי. זה גרם לי לצמרמורת בכל הגוף. אני לא בטוחה שהשיר גרם לי לרצות לעשות דראג, אולי הוא הפך אותי לגבר גיי, אבל אני ממש זוכרת את הרגע הזה, כל כך מעורר השראה".

אלסקה ת'אנדרפאק,רופול. GettyImages
חייה עם וויטני, כלומר, רו. אלסקה עם רופול/GettyImages

והפעם הראשונה שראית מופע דראג?

"ברור, אני חושבת שהייתי באוהיו, כשנכנסתי למועדון וראיתי דראג קווין מופיעה והיא עשתה ליפ סינק (סנכרון שפתיים, א.צ). אני זוכרת שחשבתי לעצמי 'רגע, בנות, למה היא לא שרה?', הייתי מבולבלת. רק שנים אחר כך הבנתי את אמנות הליפ סינק ואימצתי אותה. אני מתה על זה".

רגע, אז מתי מגיע השלב שבו ראית את רופול בכבודה ובעצמה?

"הו, מאמא רו. זה כנראה קרה צילומי בגמר העונה הרביעית, שבה שרון (זוכת העונה הרביעית של "המירוץ לדראג" והאקסית שלה. א.צ) השתתפה, רופול הייתה שם בשמלה אדומה ואלוהים, היא הייתה יפהפייה. שנים לפני ראיתי את הקליפ ל'You Better Work', השיר התנגן על המסך ואחותי אמרה לי בהתרסה 'אתה רואה את האישה הזאת, היא בעצם גבר!', אז חשבתי לעצמי 'מגניב, בסדר', ממש התלהבתי", היא צוחקת.

אם כבר שרון נידלס, דראג קווין והאקסית המפורסמת שלך, אתן בכלל בקשר?

"ברור, אנחנו מדברות כל הזמן, מסמסות, היא עם ארוסה צ'אד ואני מתה עליהם. אנחנו נוסעים לנופש משותף בקרוב. אני בכלל סוגדת לכל מלכה שיצאה מהתכנית הזאת, אני עדיין צופה אדוקה ומתה על כל רו-גירל, אני הסופר-מעריצה הכי גדולה של הריאליטי הזה".

שרון נידלס. GettyImages
חופשה משותפת? זוכת העונה הרביעית של התכנית, שרון נידלס/GettyImages
אלסקה ת'אנדרפאק, שרון נידלס. GettyImages
האקס/ית המיתולוגי/ת. אלסקה עם נידלס/GettyImages

על תבונה, מגדר ורגישות

מלבד מיליוני מעריצים, גאים או סטרייטים, שהריאליטי מושך בעשור שבו הפך לתופעה, תרבות הדראג נתקלה גם בסוגיות מגדר ומיניות - כשדיון בנוגע לנשים מלידה ונשים טרנסג'נדריות שעושות דראג, מופע שנחשב לאמנות שבה אלה הגברים שמחקים את בנות המין הנשי, עורר מחלוקת בקרב הצופים. בעונת האולסטארז הרביעית של התחרות שהסתיימה לאחרונה, השתתפה ג'יה גאן, מלכה שהיא כיום אישה טרנסית, תהליך שעברו עוד משתתפות אחרות בתכנית, אחרי שצולמו אליה.

אלסקה סיפרה בעבר שהיא מעדיפה שלא להגדיר את עצמה כגבר או אישה, אלא כ"חופשיה מגדרית" (ג'נדרפלואיד). "זה אף פעם לא היה משהו שיכולתי להסתיר. תמיד הרגשתי קצת משני המינים וקצת אף לא אחד מהם, אני לא בטוחה איך לקרוא לזה, אבל זו מי שאני. אני חושבת שחלק מלהיות אנושי הוא לא להידבק לתווית אחת או תיאור אחד או משיכה מינית אחת, מגדר או זיהוי מסוים", היא מסבירה, "זה לא מה שחשוב. מה שמשנה שכולנו נוכל לראות אחד את השני כבני אדם, פשוט אנשים".

את מאמינה שהתכנית תסייע לאנשים להבין יותר את סוגיית המגדר וההעדפה המינית המורכבת?

"אני מקווה, אני חושבת שיש לנו עוד דרך לצעוד ועבודה לעשות. אני חושבת שככל שנדבר ונפתח את הנושאים האלה, כולנו נהיה טובים יותר כאנשים. זה מעולה שהתכנית פתחה את עצמה גם לטרנסג'נדריות, כי במשך כל השנים שדראג מבוצע על הבמה, היו גברים וגם נשים ביולוגיות שעושות את זה כמו גם נשים טרנסג'נדריות שעוסקות בזה, זה חלק ממה שהרכיב את צורת האמנות בקהילה הזאת. זו לא השאלה איך אני מרגישה כלפי זה, אני מאמינה ש'דראג רייס' הוא פורמט שמתפתח כל הזמן וזה מה שמעניין לראות בתכנית. הצופים, כמו המשתתפים זוכים לראות, ללמוד ולגדול מזה".

מה את חושבת על ולנטינה, אחת המלכות מהתכנית שאת הכי אוהבת, שכיום בכלל לא מייחסת לעצמה מגדר כלשהו אלא מחשיבה את עצמה כ"אלילה"?

"אלוהים יברך אותה, אני פשוט סוגדת לאלילה הזאת! אני מעדיפה להגדיר את עצמי כחייזר".

בכלל צפית בעונת האולסטארז שהסתיימה עכשיו?

"ראיתי את כל הפרקים, זה היה מאוד לא צפוי וקיוויתי שמי שיזכה בהכי הרבה משימות, יקבל את הכתר בסופו של דבר. זו עונה ממש טובה, אבל כבר התחריתי וזכיתי פעם אחת, שמחה שזה לא יקרה שוב, אני נהנית לשבת רגל על רגל ולצפות".

ולנטינה, המירוץ לדראג של רופול. GettyImages
אלוהים יברך את המלכה הזאת. ולנטינה/GettyImages
אלסקה ת'אנדרפאק. GettyImages
אינן נשים ביולוגיות. אלסקה והחברות מעונת האולסטארז של "המירוץ לדרג של רופול"/GettyImages

סופר קווינז על במה אחת

שתי ההופעות (1-2 במרץ) שיערכו בתל אביב בחסות מלון NYX ת"א, מרשת מלונות פתאל ומותג הוודקה 'סטולי', צפויות להיות פסטיבל דראג מקומי ענקי של ממש, כשאל אלסקה יצטרפו גם מלכות מקומיות מוכרות כמו ציונה פטריוט, קיי לונג או גלינה פור דה ברה, לצד דראגיסטיות מרעננות כמו קריסטינה פוקס, ג'ואנה ראס, פלואיד סנואו וסירופ מייפלטורף, במפגש בין דורי שבטח ירים לחובבי הספקטקלים ולמעריצי תחרות הקווינז. בת טיפוחיה של רופול רואה במלכות הישראליות, כמו גם בכל אלה מרחבי הגלובוס, בתור סופרסטארז. "אני מקבלת השראה מהמעריצים שלי, אז כשאני מקליטה מוזיקה היא בעיקר עבורם. אני מקווה שהם אוהבים את זה כי אני חושבת רק עליהם כשאני עובדת", אלסקה מודה.

אז מה אנחנו יכולים לצפות לראות על הבמה?

"זו הפתעה, בטוח כזאת שתרגש את הצופים, תאמין לי שאני אומרת שאני פשוט עדיין לא יודעת מה יקרה. סמוך עליי, לא יודעת...", היא צוחקת.

הלוואי שתביאי לכאן את 'פאונדקייק' (ילדה מרושעת שמשתתפת בטקסי יופי לטף, דמות שאלסקה המציאה על המסך במסגרת התחרות והפכה לחלק מהדראג שלה). פליז!

"טוב, נראה, אני מקווה שהיא תיכנס למזוודה שלי".

חושבת שכמו רו, תשלחי את אחת המלכות הישראליות לטופף ולהתחפף במהלך השואו?

"אני מתה על דראג, כל מי שעולה על הבמה ומבצע הופעות כדראג היא גיבורה עבורי, אז אני לא אקטול אף אחת, בלי סאשיי, רק שאנטיי, שיישארו כמה שיותר על הבמה".

בתור אחת הדראג קווינז הכי מעוררות השראה בעולם, יש רגע בקריירה שלך שבו את הכי גאה?

"אממ, לא בטוחה, אני אוהבת לזכות בדברים. כנראה בכל פעם שזכיתי באתגר על המסך, או ניצחתי בתכנית טלוויזיה, זה היה טוב. אני אוהבת לנצח ולעבוד קשה, אני שמחה לעשות משהו שאני מתה עליו כג'וב שלי. מה אעשה, אני מלאה בהפתעות!".

תפתיעי אותי, אם היית צריכה לבחור שיר אחד שיתאר את החיים שלך, מה הוא היה?

"רק שיר אחד, זה כל מה שאני מקבלת? אה, אולי, מה דעתך על השיר הזה עם הרעשים של הדולפינים? פשוט קולות צורמים של דולפין".

סירייסלי, לא בחרת בשיר של רופול, איזה שייד. מה היא תגיד?

"תתעצבן עליי כל כך", היא צוחקת, "אבל קניתי את כל האלבומים שלה אז היא בטח תסלח לי".

רופול צ'ארלס. GettyImages
"קניתי את כל האלבומים שלה". רופול/GettyImages
הדראג קווין ציונה פטריוט, קרן פלס, נינט טייב. אביב חופי
תרים איתה על הבמה. ציונה פטריוט/אביב חופי
אלסקה ת'אנדרפאק. GettyImages
עדיין לא יודעת מה יקרה פה. אלסקה בפוזה שגרתית/GettyImages
אלסקה ת'אנדרפאק. GettyImages
מלאה בהפתעות. אלסקה ת'אנדרפאק/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully