וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסקר של הסרטים הגרועים: דונלד טראמפ ו"הולמס & ווטסון" הם המנצחים הגדולים

23.2.2019 / 10:44

"הולמס & ווטסון", אחד הסרטים התמוהים של העשור, התכבד כראוי בארבעה פרסי ראזי, האוסקר של הסרטים הגרועים. דונלד טראמפ נושף בעורפו עם שני פרסים על נוכחותו בשני סרטי דוקו, כולל פרס מיוחד לו ולקטנוניות שלו. ומי זכה באוסקר הצרפתי?

יח"צ - חד פעמי

כמיטב המסורת, רגע לפני החגיגה של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, התקיים בסוף השבוע טקס פרסי הראזי - הידוע כאוסקר של הסרטים הגרועים. זוהי תחרות שנויה במחלוקת, ולא פעם המארגנים שלה בוחרים את הזוכים בה לא לפי קריטריונים אמנותיים, אלא בהתאם לתשומת הלב ויחסי הציבור שיגרפו באמצעותם. השנה, המחלוקת גדולה מתמיד בשל דיווחים על אי-סדרים בהליך הבחירה. עם זאת, מול התוצאות הפעם אין אלא להסיר את הכובע ולהגיד - כל הזכיות ראויות, והלוואי שיהיה כך באוסקר.

שני זוכים גדולים היו בטקס. הראשון, "הולמס & ווטסון", הקומדיה הבלשית התמוהה שעד עתה לא ברור איך הגיעה למסכים. מאכל הפיגולים הזה קטף את פרסי הסרט הגרוע ביותר, הרימייק/סיקוול הגרוע ביותר והבמאי הגרוע ביותר (אית'ן כהן, אין קשר לאחים כהן). וזה עוד לא הכל: ג'ון סי.ריילי, שדווקא היתה לו שנה מעולה בה התכבד בשבחים על עבודותיו ב"אחים סיסטרז" וב"ראלף שובר את האינטרנט", זכה על עבודתו בו בפרס לשחקן המשנה הגרוע ביותר.

הולמס & ווטסון. פורום פילם,
עדיין לא ברור איך הסרט הזה קרה. מתוך "הולמס & ווטסון"/פורום פילם

מליסה מקארת'י, שגם לה היתה שנה טובה, כולל מועמדות לאוסקר על "האם אי פעם תסלחי לי?", זכתה בפרס השחקנית הראשית הגרועה ביותר על הופעותיה ב"בובה של רצח", סרט תמוה כמעט כמו "הולמס & ווטסון", וב"חיי המסיבה". בקטגוריה הגברית המקבילה זכה לא אחר מאשר דונלד טראמפ, על תפקידיו בשני סרטים תיעודיים טריים, כל אחד מצד אחר של המפה הפוליטית - "מותה של אומה" של דינש ד'סוזה הימני ו"פרנהייט 11/9" של מייקל מור השמאלני. כבוד הנשיא זכה גם בפרס "הצמד הקולנועי הגרוע ביותר", שהוענק לו ול"קטנוניות המנציחה את עצמה שלו", גם כן הודות לשני הסרטים הללו.

"פרנהייט 11/9" הוליד עוד פרס - קליאן קונוויי, מהנשים הקרובות לטראמפ, זכתה על הופעתה בו בפרס שחקנית המשנה. כצפוי, פרס התסריט הלך ל"חמישים גוונים של שחרור", הפרק האחרון של הטרילוגיה שתמיד זכתה לכבוד בראזי.

זו לא הפעם הראשונה בה טראמפ זוכה בראזי. הוא התכבד בו הרבה לפני שנכנס לפוליטיקה - עוד ב-1989, כשהופיע בסרט "Ghosts Can't Do It". זו גם לא הפעם הראשונה בה מוענק הפרס לנשיא מכהן. רונלד רייגן זכה בראזי למפעל חיים ב-1982, וג'ורג' וו.בוש זכה בראזי לשחקן הראשי על "פרנהייט 9/11" של מייקל מור מ-2004, וחלק אז את פרס הצמד הקולנועי הגרוע ביותר יחד עם קונדוליזה רייס. לעומת זאת, בנשיאים הדמוקרטים העדיף הראזי שלא לגעת. אתם כבר יודעים למה, נכון?

עוד באותו נושא

אפילו נטפליקס סירבה לסרט הזה: קשה להאמין עד כמה "הולמס & ווטסון" גרוע

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ב"מותה של אומה". צילום מסך
נקווה שתוכנית השלום תהיה מוצלחת יותר. דונלד טראמפ ב"מותה של אומה"/צילום מסך

ועוד מעולם הפרסים שלפני האוסקר. אמש חולק בפריז הסזאר, האוסקר הצרפתי. הזוכה הגדול היה בצדק "משמורת", עם ארבעה פרסים, כולל בקטגוריות הסרט הטוב ביותר והשחקנית הראשית - ליה דרוקר, בעלת מלאכה ותיקה שסוף כל סוף זכתה בפרס. אגב, המאפרת שלה בסרט היא נועה יהונתן הישראלית, שגם איפרה את "מילים נרדפות" של נדב לפיד.

הסרט המטלטל עוסק באלימות נגד נשים והבמאי שלו, קסבייה לגרנד, הזכיר עם קבלת הפרס כי 25 נשים כבר נרצחו בצרפת מאז תחילת השנה.

פרס הבמאי הלך לז'אק אודיאר על "האחים סיסטרז". זה הפסלון השלישי שלו בקטגוריה, אחרי "נביא" ו"לבי החסיר פעימה". המערבון שלו זכה גם בפרסי הצילום, התלבושות והסאונד. פרס הסרט הזר הלך ל"המשפחה שלי" היפני ורוברט רדפורד קיבל פרס מפעל חיים. להתראות באוסקר האמריקאי.

ליה דרוקר. AP
זוכת פרס השחקנית באוסקר הצרפתי. ליה דרוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully