וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא נתיב לוואלה! תרבות: "לא ציפיתי שאזכה, הסרט הזה הוא גם קצת על ישראל"

לאחר שזכה הלילה באוסקר בקטגוריית הסרט הקצר, אמר הבמאי הישראלי גיא נתיב בריאיון לוואלה! תרבות כי רמי מאלק וספייק לי פרגנו לו ("ספייק אמר לי 'אמרתי לך!"), הסביר למה דיבר על השואה ("הגזענות מרימה את הראש וזה מפחיד") ומבטיח למירי רגב: "אמשיך ליצור גם בישראל"

גיא נתיב זוכה באוסקר/עריכה: נועה לוי

הבמאי גיא נתיב, שזכה הלילה בפרס האוסקר על הסרט הקצר הודות ל"Skin", אמר הבוקר (שני) לוואלה! תרבות כי הוא מתקשה לעכל את ההישג העצום. "אנחנו עוברים ממסיבה למסיבה, שיכורים לחלוטין. אי אפשר להסביר הרגשה כזאת במילים. זה עוצמה ואנרגיות מטורפות", אמר הקולנוען, שיצר את הסרט יחד עם זוגתו ג'יימי ריי ניומן ועם הקולנוען הישראלי שרון מימון.

ציפית שתזכה?

"לא, ממש לא ציפיתי. חשבתי שנהיה מקום שני, כי כולם הימרו על 'מרגרט', הסרט הקנדי. גם הבמאית שלו היתה בטוחה שהיא הולכת לזכות. לכן ההלם היה הרבה יותר גדול".

פגשת מאחורי הקלעים מישהו מעניין שפירגן לך?

"בטח, פגשנו כאן הרבה אנשים שהצביעו לנו. את רג'ינה קינג, זוכת האוסקר על 'סיפורו של רחוב ביל', את רמי מאלק, זוכה האוסקר על 'רפסודיה בוהמית', שאמר שהצביע לנו, ואת ספייק לי שכבר פירגן לנו בעבר והבטיח שאנחנו הולכים לזכות, ועכשיו אמר לנו 'אמרתי לכם'. כולם פשוט מאוד מאוד שמחים".

בנאום התודה, דיברת על סבא וסבתא שלך, ניצולי השואה, ואמרת "את מה שהם עברו בשואה רואים היום באמריקה ובאירופה". למה התכוונת?

"התכוונתי לכך שהגזענות זוקפת את ראשה בצורה מאוד מפחידה כרגע בארצות הברית, בעקבות עלייתו של טראמפ. אנחנו רואים את זה גם באירופה, בגרמניה. היינו לפני שבועיים בפסטיבל ברלין, והברלינאים סיפרו לנו שיש שם תנועות ניאו נאציות שלא נראו מאז שנות השלושים המאוחרות. רואים את זה גם ביוון ובהונגריה. יש גל מאוד מפחיד עכשיו של ניאו נאצים, שאני בכלל קורא להם פאשיסטים, שמאוד מטריד את אמריקה. ברגע שאתה יוצא מלוס אנג'לס, שעתיים נסיעה משם אתה רואה את דגלי צבא הקונפדרציה. זה פסיכי לחלוטין. בוא תבלה יום שלם באוהיו, ותראה את זה שם. גם פה בלוס אנג'לס, כשהלכתי עם אשתי למסעדה, אדם לבן קרא לי 'יהודי מלוכלך'".

בטח ראית שבירכו אותך גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין וגם שרת התרבות מירי רגב, שפנתה אליך ואמרה: "גיא, אשמח אם תשוב ליצור בארץ".

"הם בירכו? עוד לא ראיתי אף ברכה. קודם כל, לא הפסקתי ליצור בישראל. אני אצור בישראל וגם בארצות הברית. זה לא פוסל אחד את השני. ישראל נתנה לי את כל מי שאני, מה שאני עושה כרגע. זה מה שבנה אותי בתור מי שאני. 'Skin' זה גם קצת עלינו. הוא אמנם עוסק בשחורים ולבנים, אבל באותה מידה היה יכול לדבר על יהודים וערבים".

גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן , טקס האוסקר 2019. AP
הסרט הזה הוא גם עלינו. נתיב וניומן/AP

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את הבמאי הישראלי גיא נתיב על זכייתו: "ברכות לגיא נתיב על זכייתו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. גיא יקירנו, המילים הטובות על 'SKIN' כולן לך, לשרון (מימון) ולג'יימי ריי, אבל הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב".

שרת התרבות מירי רגב בירכה אף היא את הבמאי הישראלי: "הזכייה מהווה עוד סיפור הצלחה של הקולנוע הישראלי. נתיב צמח בנתיבי ארצנו, בן משפחה של שורדי שואה. זכייתו של נתיב בסרט, העוסק בשנאה ובגזענות, היא פרק קולנועי חשוב במאבק התודעתי חסר הפשרות נגד מי שבוחרים בגזענות כדרך החיים שלהם. אני מברכת את גיא ואת כל מי שהיו שותפות ושותפים לסרטו ואומרת לו; גיא, אשמח אם תשוב ליצור בארץ".

עוד באותו נושא

"לילה טוב ישראל!": הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה באוסקר

לכתבה המלאה
גיא נתיב ג'יימי ריי ניומן אוסקר SKIN סקין 2019. AP
ישוב ליצור בארץ? גיא נתיב, ג'יימי ריי ניומן ושרון מימון/AP

נתיב הנרגש עלה לבמה בטקס האוסקר עם רעייתו ג'יימי ריי ניומן ועם שרון מימון שכתב איתו את התסריט, ואמר בעברית: "לילה טוב ישראל!". לאחר מכן עבר לאנגלית ואמר: "סביי וסבותיי היו ניצולים. את מה שהם עברו בשואה רואים היום באמריקה ובאירופה. הסרט הזה הוא על לחנך ילדים לדרכים טובות יותר". רעייתו ג'יימי, שהפיקה את הסרט, הוסיפה: "אנו מקדישים את הפרס לתינוקת שלנו שנמצאת בבית עם הוריי. הלוואי שתגדלי בעולם שבו הדברים האלה לא קורים כי אנשים לומדים לאהוב ולקבל אחד את השני". הסרט של נתיב ישודר הערב ב-22:00 ב-yes1.

סרטו הקצר ודובר האנגלית של נתיב עוסק בפשע שנאה בעיירה ענייה בארצות הברית, ומשמש השראה לסרט ארוך בשם זהה שנתיב ביים השנה, וזכה גם כן לתהודה ולהצלחה. את הסרט ביים נתיב והוא גם כתב את התסריט יחד עם שרון מימון, לפי רעיון מקורי של האחרון. הוא הפיק אותו ביחד עם ג'יימי ניומן ומככבת בו דניאל מקדונלד, שפרצה ב"פאטי קייקס" ועכשיו אפשר לראותה גם ב"גדולה מהחיים" וב"קופסת הציפורים", וגם לוני שאביס, ג'ונתן טאקר ("ווסטוורלד") וג'קסון סקוט ("זה").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully