וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מעודד תאומי: "אמא, היום יש לך יום הולדת, אנחנו מביאים לך במתנה את אבא"

3.3.2019 / 14:00

מאות בני אדם הגיעו להיפרד מהשחקן שהלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 81 ולהשתתף בטקס האשכבה שמתקיים בתיאטרון הקאמרי בתל אביב, שם שיחק תאומי במשך עשרות שנים. בתו אמירה תאומי ספדה לו: "אמא נלחמה שתקבל את פרס ישראל וניסיתי להמשיך ולטפל בזה. לא הצלחתי, אבא, סליחה"

צילום: שי מכלוף

נפרדים מענק: מאות בני אדם הגיעו (ראשון) להשתתף בטקס האשכבה של השחקן עודד תאומי שהלך לעולמו בסוף השבוע. ארונו הוצב בתיאטרון הקאמרי ומאות בני אדם הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. הלוויתו נערכה לאחר מכן בבית עלמין ירקון. תאומי הלך לעולמו בגיל 81 כתוצאה מדום לב. בשנים האחרונות היה מאושפז במוסד סיעודי בשל מחלת הסרטן ממנה סבל. תאומי הותיר אחריו שתי בנות ושני נכדים. במשך שנים הוא שיחק בתיאטרון הקאמרי בשורה של תפקידים מרכזיים. בנוסף מילא תפקידים בלתי נשכחים גם בקולנוע ובטלוויזיה. "אהבתי אותו, אהבתי לעבוד איתו", ספד לו באשכבה עמרי ניצן, המנהל האמנותי הוותיק של תיאטרון הקאמרי. "יהי זכרו ברוך".

אמירה תאומי, בתו של עודד תאומי, סיפרה כיצד מגיל צעיר מאוד, אחרי הפעם הראשונה שנכחה בתיאטרון באשכבה של שחקן שאך זה מת, חששה מהרגע הזה שהם יהיו אלה שיושבים בשורה הראשונה. "אבל היה לי ברור שאמא תנהל את זה ביד רמה", אמרה אמירה. "הבעיה היא שאמא עזבה, אז נשארנו שתינו להתמודד עם זה". אמירה הוסיפה וסיפרה על אביה, כיצד היה מתעל לפעמים את הדמות שגילם על הבמה ונשאר איתה גם מחוצה לה. "תחשבו על יאגו או ריצ'רד השלישי מסתובבים בבית. זה מפחיד", אמרה לקול צחוקו של הקהל.

"אמא נלחמה שתקבל את פרס ישראל ואני ניסיתי להמשיך ולטפל בזה. לא הצלחתי, אבא, סליחה. באמת חשבתי שזה מגיע לך". היא הוסיפה: "אבא, לא שכחו אותך. אם היית קורא כל מה שנכתב עליך בתקשורת היית מבין עד כמה נגעת בכל כך הרבה אנשים". ואת דבריה סיימה: "אמא, היום יש לך יום הולדת, אנחנו מביאים לך במתנה את אבא. תתחבקו חזק חזק".

עודד תאומי בהצגתו האחרונה בתיאטרון הקאמרי, "פרוסט/ניקסון". גדי דגון, ארכיון התיאטרון הקאמרי,
עודד תאומי בתפקידו האחרון בקאמרי/גדי דגון, ארכיון התיאטרון הקאמרי

בסוף השבוע ספד לתאומי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "כשענקי תיאטרון כמו עודד תאומי יורדים מהבמה, משהו מהם נותר לא רק בלבבות צופיהם, אלא גם בכל אחת מהדמויות ששיחקו אי פעם. עודד היקר, אנחנו נפרדים ממך בקידה עמוקה של תודה, על חגיגת הבמה שהענקת לנו, על נכסי תרבות שיצרת וישארו בינינו תמיד. נחסר אותך ונתגעגע מאוד".

השחקנית גילה אלמגור, ששיחקה לצד תאומי בהצגות רבות, ספדה לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "הוא היה פרטנר שלי לאורך שנים בקאמרי. שיחקנו כל כך הרבה יחד. העיתונאי מיכאל אוהד בהארץ קרא לנו בצעירותנו 'הנאהבים הקטסטרופליים של הקאמרי'. לאט לאט כל אחד צמח בדרכו. הוא שיחק בתפקידי מופת. הוא היה מדור השחקנים שנולד פה וגדל פה. שחקן ישראלי מצוין, גבוה, יפה. עשה תפקידים בלתי נשכחים. הוא חלה עוד לפני שחווה אשתו חלתה, ושרד אחריה. בשנה וחצי האחרונות היה סיעודי. דיברנו מדי פעם. הבדידות הייתה קשה, היו אנשים ששכחו להתקשר ולא שמרו על קשר. התקופה האחרונה של חייו לא הייתה טובה. הוא היה על כסא גלגלים, רחוק מהחברים ומהעולם שלו. מותו הוא כאב גדול ואובדן לתיאטרון הישראלי".

עוד באותו נושא

השחקן עודד תאומי הלך לעולמו בגיל 81: "אחד מענקי התיאטרון"

לכתבה המלאה
בטקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
אלי גורנשטיין ותיקי דיין, טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו
טקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
אמירה תאומי, בתו של עודד תאומי/ראובן קסטרו
טקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
עינת תאומי, בתו של עודד תאומי/ראובן קסטרו
גדי יגיל בטקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
גדי יגיל, טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו
שמואל וילוז'ני בטקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
שלמה וילוז'ני, טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו
טקס האשכבה לעודד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
אילי גורליצקי, טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו
טקס האשכבה לעווד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
העניק לנו חגיגת במה. טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו
טקס האשכבה לעווד תאומי , 3 מרץ 2019. ראובן קסטרו
"כאב גדול ואובדן לתיאטרון הישראלי". טקס האשכבה לעודד תאומי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully