וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולן להקת הפרודיג'י, קית' פלינט, התאבד בגיל 49: "היה פורץ דרך"

4.3.2019 / 13:59

הזמר, המוזיקאי והרקדן האנגלי, קית' פלינט, המוכר בעיקר כסולן להקת הפרודיג'י, נמצא היום מת בביתו באסקס, אנגליה. בן 49 היה במותו. חבר הלהקה, ליאם האולט, אישר כי מדובר בהתאבדות: "אני המום, כועס, מבולבל ושבור-לב"

קית' פלינט, סולן הפרודיג'י. Ennio Leanza, AP
גיל 49 בלבד. קית' פלינט/AP, Ennio Leanza

סוף טרגי: הזמר, המוזיקאי והרקדן האנגלי, קית' פלינט, המוכר בעיקר כסולן להקת הפרודיג'י, נמצא היום (שני) מת בביתו באסקס, אנגליה - כך פורסם בתקשורת הזרה. חבר הלהקה, ליאם האולט, אישר כי מדובר בהתאבדות: "החדשות נכונות", כתב באינסטגרם. "אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אחינו קית' התאבד בסוף השבוע. אני המום, כועס, מבולבל ושבור-לב. תנוח בשלום על משכבך". בן 49 היה פלינט במותו.

"אנחנו מאשרים בהלם ובעצב את מותו של אחינו וחברנו הכי טוב, קית' פלינט", מסרו חברי הלהקה לתקשורת, והגדירו את פלינט כ"חלוץ אמיתי, פורץ דרך ואגדה. הוא יחסר לעד".

בעזרת האפיל הפאנקיסטי שלו הפך פלינט לאחת הדמויות האייקוניות ביותר במוזיקה הבריטית של שנות התשעים. בלהקת הפרודיג'י תחילה שימש כרקדן, ובהמשך הפך לסולן לצד הזמר מקסים. בשנת 1996 שר שניים מלהיטי הלהקה - "Firestarter", השיר הראשון שפלינט גם כתב, והקליפ שלו הוחרם על ידי ה-BBC לאחר שהורים התלוננו כי מראהו של פלינט הפחיד את ילדיהם, ולהיט "Breathe" שיצא באותה שנה. שניהם הגיעו למקום הראשון במצעד הבריטי. בנוסף ללהקה היה חתום על מספר פרויקטים סולו, וכן היה בעלים של קבוצת מירוצי אופנועים.

בריאיון לגרדיאן בשנת 2015 הביע פלינט את מורת הרוח שלו מהפופ העכשווי. "אנחנו היינו מסוכנים ומרגשים, אבל היום אין אף אחד שרוצה להיות מסוכן. לכן אנשים נאלצים לקבל אלבומים מסחריים, גנריים שהולכים על בטוח".

הפרודיג'י הופיעו בארץ ארבע פעמים - שלוש מתוכן במחצית השנייה של שנות התשעים, בסינרמה, בהאנגר 11 ובפארק הירקון, ופעם נוספת במאי 2014 בגני התערוכה בתל אביב.

הזמר והיוצר הבריטי ג'יימס בלאנט ספד בטוויטר לפלינט: "לפני שנים, בטקס פרסי ה-Q, כשנואל גלאגר אמר שהוא עוזב את איביזה כי אני עברתי לשם, דיימון אלברן סרב להיות באותה תמונה איתי, ופול וולר אמר שהוא מעדיף לאכול את החרא מאשר לעבוד איתי, קית' פלינט הגיע, נתן לי חיבוק ואמר כמה הוא נרגש מההצלחה שלי. קית', פגשתי אותך רק פעם אחת, אבל הזלתי דמעה בגלל הידיעה על מותך. במקצוע שלנו, אין פרסים על היותך חביב, אבל אם היה אז הגראמי היה שלך".

עוד באותו נושא

הפרודיג'י בישראל: מרקידים את הקהל כאילו 1996 עכשיו

לכתבה המלאה
קית' פלינט, סולן הפרודיג'י. Joel Ryan, AP
קית' פלינט/AP, Joel Ryan
  • עוד באותו נושא:
  • הפרודיג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully