וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 13 רתחו מזעם, אבל עיכוב נאום נתניהו עשה להם טובה ענקית

5.3.2019 / 8:39

אחרי שערוץ 13 כעסו על החלטת השופט מלצר לאפשר את שידור נתניהו בהשהיה של עשר דקות, התגלה דבר מדהים: באמת לא היה ערך חדשותי לנאום. "שום כותרת לא נאמרה כאן", הודתה איילה חסון. פתאום כל מבצע השידור המורכב נראה מגוחך והיה פנאי לצפות בכתבות מגזין מעניינות

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
ואם יהיו כותרות? נאום נתניהו/ראובן קסטרו

החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, למנוע שידור ישיר של כנס הבחירות של הליכוד ולאפשר זאת רק בהשהיה של עשר דקות לפחות, תפסה את ערוצי הטלוויזיה בהפתעה. ההחלטה של מלצר, שהגיעה בעקבות עתירה של מפלגת העבודה, נועדה למנוע שידור תעמולה בטלוויזיה - אלא שבעידן של רשתות חברתיות, עדכונים שוטפים בטוויטר ושידורים חיים דרך האינטרנט, המגבלה על כלי התקשורת המסורתיים נראתה מגוחכת, בוודאי כשמדובר בנאום של ראש הממשלה, שפוטנציאלית יכול להיות אחראי לכותרות הגדולות של המהדורה (ובראשן הסוגיה הרכילותית הבוערת של הרגע: תהיה או לא תהיה לחיצת יד בין נתניהו לסער?).

חדשות 13 הגיבו לכך בחריפות יתרה, והפכו את הפסילה לסיפור עצמו. "ההחלטה הדרמטית של יו"ר ועדת הבחירות" נותחה על ידי מיטב הכתבים והפרשנים של הערוץ במשך דקות ארוכות. אנשי הערוץ שחתך בעצמו את "נאום ההודעה הדרמטית" של נתניהו לפני זמן לא רב מטעמים דומים, טענו בעצם כי הם מעדיפים להחליט בעצמם אם לשדר נאומים פוליטיים ובאיזה אופן, ולא שהשופט מלצר יחליט זאת בשבילם. טענה לגיטימית, כמובן, וכנראה גם נכונה.

עקבו אחרי וואלה! תרבות גם באינסטגרם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חבל לשלוח אותו לשם? ספי עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שאחרי שזמן ההשתהות הסתיים, התגלה דבר מדהים: באמת לא היה ערך חדשותי לנאום. "שום כותרת לא נאמרה כאן", הודתה איילה חסון. עשר הדקות שנועדו לבדוק אם יש טעם בשידור הוכיחו את עצמן יפה.

פתאום כל מבצע השידור - ארבעת הכתבים הפרוסים בכפר המכביה (חסון, נוביק, דרוקר ועובדיה), המאבק לשדר חי את הנאום - הם שנראה מגוחך. במקום בסיסמאות ריקות, באוויר חם של ימי בחירות, התמלאה מהדורת חדשות 13 בכתבות מגזין מעניינות - מראיון עם מילצ'ן ועד פתיחת ארכיוני הוותיקן, מהמוות של לוק פרי ועד האירוויזיון. תארו לכם שההחלטה של מלצר לא הייתה מתקבלת, והנאום היה אוכל את זמנה של המהדורה. מה היה עדיף לצופים?

אחרי הפנייה ההיא, טלי מורנו בכלל לא הביטה אחורה לכפר המכביה. רק בסוף המהדורה היא חזרה לחסון ונוביק כדי לסגור את השידור ולברר אם היו עוד עדכונים. "45 נאום של נאום, שמאל, תקשורת וכולי", אמרה חסון, פלוס כמה משפטים על הסרת הכפפות והמסר החדש מבית היוצר של בלפור ביחס לכחול-לבן (מפלגה שעוצבה על ידי פרסומאים). ממש חדשות. גם אם בחדשות 13 כעסו על ההחלטה שהתקבלה מעל ראשם, עכשיו כבר היה ברור: השופט מלצר עשה להם טובה ענקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully