וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיקי "משפחת סימפסון" הודיעו: נגנוז את הפרק הקלאסי בהשתתפות מייקל ג'קסון

8.3.2019 / 8:51

החרם על מורשתו של מייקל ג'קסון הולך ומתפשט: בעקבות העדויות הקשות שעלו נגדו בסדרה התיעודית "לעזוב את נוורלנד", ולאחר שתחנות רדיו ברחבי העולם הצהירו כי לא ישמיעו את שיריו, הודיעו מפיקי "משפחת סימפסון" כי הפרק הקלאסי בהשתתפותו לא ישודר יותר

קטע מתוך "לעזוב את נוורלנד"/באדיבות yes

אפקט "לעזוב את נוורלנד": הסדרה התיעודית הטרייה על הפשעים הפדופילים שמייקל ג'קסון ביצע לכאורה ממשיכה לעורר דיון נוקב סביב המורשת שלו, וההשלכות מרחיקות לכת. הבוקר (שעון ישראל), הצטרפה לרשימת המחרימים של דמותו גם הסדרה "משפחת סימפסון".

כזכור, דמותו של ג'קסון עמדה במרכז פרק פתיחת העונה השלישית של הסדרה, והוא עצמו דיבב את הדמות. כעת, מודיעים מפיקי "משפחת סימפסון" כי הם יעשו ככל האפשר כדי לגנוז אותו: כלומר, הפרק כבר לא ישודר במסגרת השידורים החוזרים של הקומדיה המשפחתית, ויוצא משירותי ה-VOD והסטרימינג, מכל מארזי ה-DVD והבלו-ריי הרלוונטיים וכיוצא בכך.

ההחלטה משמעותית משתי סיבות: "משפחת סימפסון" היא אחת הסדרות האמריקאיות הידועות והפופולריות בכל הזמנים, והפרק בהשתתפותו של ג'קסון הוא לא סתם עוד פרק שלה, אלא נחשב לאחת הקלאסיקות הגדולות בתולדותיה.

"ההחלטה היתה מתבקשת", אמר המפיק ג'יימס ל.ברוקס לתקשורת האמריקאית, והבהיר שהצעד היה מקובל גם על שותפיו להפקת הסדרה, מאט גרוניג ואל ג'ין. "בדרך כלל אנחנו מתווכחים, הפעם כולנו הסכמנו. תמיד נצרנו את הפרק הזה והיו בו הרבה זיכרונות יפים מבחינתנו, אבל כל מה שפורסם לא מניח לנו להשאיר אותו באוויר. אני בעיקרון נגד שריפת ספרים, אבל זה הספר שלנו, אז מותר לנו להוציא מתוכו פרק".

משפחת סימפסון. צילום מסך
מתוך הפרק הקלאסי/צילום מסך

שידור הסדרה, שעלתה הסופ"ש גם ב-yes דוקו, והעדויות הקשות שעלו בה, הוביל לגל של החלטות דומות. בין השאר, הודיעו תחנות רדיו מובילות בקנדה, ניו זילנד ואוסטרליה כי לא ישדרו עוד את שיריו. היו פרסומים גם כי ה-BBC החליטו אף הם לעשות זאת, אבל אלה הוכחשו. גם בארצות הברית טרם נודע על חרם רדיופוני, אבל אולי זה עוד יקרה. בישראל, לפי דיווחים, גלגלץ מתכוונים להפחית את השמעות שיריו בשבועות הקרובים לפני קבלת החלטה סופית.

ויש גם מי שממשיכים כרגיל: המוזיקה של ג'קסון וסרטיו עדיין קיימים בשירותי הסטרימינג השונים; המופע של סירק דו סוליי המבוסס על עבודתו עדיין רץ בלאס וגאס; ונוסף לכך, מיוזיקל על פי להיטיו אמור לעלות על במות ברודווי בשנה הבאה. עם זאת, כפי שלמדנו בשנתיים האחרונים, הדינמיקה במקרים האלה היא שאחד פורץ את הסכר ואז רבים באים אחריו, כך שייתכן כי ההודעה של מפיקי "משפחת סימפסון" מסמנת רק את תחילת החרם המסיבי על מורשתו של אליל הפופ שהכזיב.

עוד באותו נושא

סוף עידן התמימות: פרצופם המפלצתי של מייקל ג'קסון ור. קלי נחשף

לכתבה המלאה
מייקל ג'קסון לעזוב את נוורלנד רובסון. באדיבות yes דוקו,
מתוך "לעזוב את נוורלנד"/באדיבות yes דוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully