וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת והשחקנית יונה עטרי הלכה לעולמה

11.3.2019 / 9:45

הזמרת והשחקנית יונה עטרי נפטרה בגיל 85. עטרי, האחות הגדולה של הזמרת גלי עטרי והשדרנית שוש עטרי ז"ל, כיכבה בין השאר בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ובתכנית "רחוב סומסום". אילי גורליצקי: "אבידה גדולה לעולם התרבות". צפו בהופעתה הבימתית האחרונה

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: דייב שחר

(בסרטון מעל: הופעתה הבימתית האחרונה של השחקנית והזמרת יונה עטרי ז"ל, במופע מחווה לשחקן והזמר אילי גורליצקי לרגל יום הולדתו ה-80, שהתקיים ביולי 2015 בתיאטרון הקאמרי. עטרי, ששיחקה עם גורליצקי בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", ביצעה על הבמה קטע קצר מהשיר "קונצרטינה וגיטרה")

seperator

הזמרת והשחקנית יונה עטרי הלכה לעולמה הבוקר (שני), בבית החולים איכילוב. בת 85 היתה במותה. ארונה של עטרי יוצב מחר בשעה 11:00 בתיאטרון הקאמרי. בשעה 12:00 ייערך טקס אשכבה. הציבור מוזמן לכבד את זיכרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לעטרי: "מלהקת הנח"ל ועד 'שלמה המלך ושלמי הסנדלר', יונה עטרי הייתה מופת של כישרון בכל דבר שעשתה. גדלנו איתה והיא הפכה לחלק מהמורשת הישראלית. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

שרת התרבות מירי רגב אמרה: "בצער רב קיבלתי את ההודעה על פטירת יונה עטרי ז"ל. יונה עליה השלום היתה אחת מאוצרות התרבות שלנו בעולמות הבמה, הקולנוע והטלוויזיה. יונה ז"ל השתייכה לדור החלוצים בעולם התרבות הישראלי והופיעה על מיטב הבמות שלנו. כשרונה הבולט מצא לו מקום בפנתאון התרבות הישראלי לנצח".

עוד באותו נושא

אילי גורליצקי: "אני מתגעגע למחר"

לכתבה המלאה
יונה עטרי, 17 ביולי 2015. ראובן קסטרו
יונה עטרי/ראובן קסטרו

השחקן אילי גורליצקי, שהופיע לצד עטרי בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", ספד לה בשיחה עם וואלה! תרבות: "אתמול, לפני שהלכה לעולמה, הייתי ליד מיטתה, ולחשתי לה באוזן - 'יונה, מדבר אילי, אני אוהב אותך, שיהיה לך שלום'. כשעמדתי ליד מיטתה אתמול, ברצף הזיכרונות, עפו לי בראש ההצגות של 'שלמה המלך ושלמי הסנדלר' עם יונה, הפרטנרית הגדולה ביותר שאפשר לקבל. שחקנית זמרת חכמה. אני לא יודע אם עוד זוג עבר כל כך הרבה הצגות משותפות, לפחות אלפיים הצגות, מתוכן אלף של 'שלמה המלך ושלמי הסנדלר'. התמונה השניה שעלתה בראשי היתה מיום הולדת השמונים שלי, כשהיא עלתה לבמה. הקהל היה מופתע והיו מחיאות כפיים רמות. נפלתי על הברכיים, נישקתי את כף ידה וזרם של דמעות שטפו את פניי. זו אבדה גדולה לעולם התרבות והבידור".

הופעתה הבימתית האחרונה של השחקנית והזמרת יונה עטרי ז"ל, במופע מחווה לשחקן והזמר אילי גורליצקי לרגל יום הולדתו ה-80, שהתקיים ב-17 ביולי 2015 בתיאטרון הקאמרי. צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: דייב שחר, עריכה: נעה לוי, ראובן קסטרו
יונה עטרי ואילי גורליצקי/ראובן קסטרו, צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: דייב שחר, עריכה: נעה לוי

אחיינה, הזמר והמוזיקאי מומי לוי, ספד לעטרי בשיחה עם וואלה! תרבות: "כשנולדתי יונה כבר הייתה כוכבת גדולה, ולי נשאר רק להשתאות כשהבטתי על הקריירה המטורפת שלה. היא היתה בלהקת הנח"ל הראשונה, עם יוסי בנאי. כשהייתי ילד, שהופיע בפסטיבלים, היא הרימה את הגבה ותמיד לקחה אותי ביד ונתנה לי את הטיפים המדהימים שלה. כשהייתי בן 18 היא באה להופעה שלי בלהקת הנח"ל, ומבחינתי זאת היתה סגירת מעגל מדהימה. לפני 10 שנים בקאמרי עשו לה מופע מחווה, ובו היא הזמינה אותי לעשות את אחד הקטעים הכי מדהימים שלה, 'יש חור בדלי', שנפתח עם מני פאר ז"ל שמציג אותנו. היא תמיד היתה שם בשבילי, היתה דודה מדהימה, ארוחות שבת וצחוקים, ומבחינה אמנותית נתנה לי עצות שמלוות אותי יום יום. פשוט הערצתי אותה. זה כאב גדול. מבלי לפגוע בשוש ז"ל ובגלי, יונה היתה הכוכבת הכי גדולה במשפחה. שחקנית וזמרת מדהימה, עם אישיות ואופי בלתי נשכחים".

יו"ר אמ"י (איגוד אמני ישראל), יענקל'ה מנדל מסר: "יונה היתה פורצת דרך בתחום שילוב המשחק והשירה - קומיקאית בחסד והבמה הייתה שלה - חברת אמ"י נאמנה מהיום הראשון שהוקם האיגוד, וכלת פרס מפעל חיים של אמ"י. היום אנחנו חבריה עומדים ומוחאים כפיים לאישיות נדירה שלעולם תשאר חלק מאיתנו!".

עטרי ילידת תימן, היא הבכורה למשפחה בת שבעה ילדים, אחותה הגדולה של הזמרת גלי עטרי והשדרנית שוש עטרי ז"ל. משפחתה עלתה לישראל בהיותה תינוקת, והיא גדלה ברחובות. בשנת 1950 הצטרפה ללהקת הנח"ל, ולאחר מכן למדה בסטודיו של תיאטרון הבימה והיתה חברה בלהקת בצל ירוק.

בשנות החמישים והשישים היא השתתפה בהצגות "תל אביב הקטנה"; בה ביצעה שירים כמו "רינה" ו"טיטינה"; במופע "יוסי-חזקי-יונה" עם יוסי בנאי ואבנר חזקיהו, ועם אילי גורליצקי ורחל אטאס במחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" שזכה להצלחה רבה, ובו ביצעה את השירים "זה לא בשבילי", "שיר המריבה" ו"שיר הפיוס"; ובמופע "שוק המציאות" עם גורליצקי.

בהמשך שיחקה בהצגות תיאטרון ובהן "הדיבוק", "מדיאה", "אופרה בגרוש" ו"הביצה". בשנת 1977 השתתפה במופע "זהו בידור". בשנת 1982 חזרה לתפקיד ב"שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ובהמשך שנות השמונים כיכבה בסדרה "רחוב סומסום". בנוסף, עטרי השתתפה בסדרה "משפחת עזאני" בערוץ 2, ובקולנוע בסרט "השכונה שלנו", בתפקיד אשתו של שייקה אופיר.

יונה עטרי ואילי גורליצקי באירוע מחווה גורליצקי, 17 ביולי 2015. ראובן קסטרו
יונה עטרי ואילי גורליצקי/ראובן קסטרו
יונה עטרי, יאיר ניצני ודני בסן באירוע מחווה לאילי גורליצקי, 17 ביולי 2015. ראובן קסטרו
יונה עטרי עם יאיר ניצני ודני בסן/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • יונה עטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully