וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהל בתיאטרון גשר חשב שהירי הוא חלק מההצגה - ולא הבין שמדובר באזעקת אמת

14.3.2019 / 22:15

המציאות התערבבה בבדיון הערב בתיאטרון גשר: האזעקה נשמעה במהלך הצגה העוסקת במלחמה, והקהל חשב כי מדובר בחלק מן המופע ולא הבין בתחילה כי מדובר באזעקת אמת. "כל זמן שעזה תמשיך להיות מחנה ריכוז ענקי, לא נצא מהמעגל הזה", אמר כוכב ההצגה דורון תבורי

אורסטיאה תיאטרון גשר. ישיעיה פיינברג,
מתוך ההצגה "אורסטיאה" של תיאטרון גשר/ישיעיה פיינברג

ירי החמאס הערב (חמישי) גרם לבהלה רבה באזור גוש דן, והבלבול הגיע לשיאו בתיאטרון גשר, בו המציאות התערבבה בבדיון. בזמן שנורו הרקטות, הועלתה על במת התיאטרון ההצגה "אורסטיאה", המבוססת על הטרגדיה היוונית שעוסקת במלחמה בלתי נגמרת - בדיוק כמו אצלנו.

יתרה מכך, רצה הגורל והירי התרחש מיד לאחר שאגממנון, גיבור המחזה בגילומו של דורון תבורי, הכריז על יציאה למלחמה, וזאת במסגרת העולם הבדיוני של ההצגה, מה שהגביר את הבלבול אצל הצופים.

"החיים האמיתיים נכנסו לתוך ההצגה", אומרת לוואלה! תרבות לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר שנכחה באולם בעת המקרה. "שתי דקות לפני שאמור היה להיות על הבמה פיצוץ מוקלט, שמענו את האזעקה האמיתית מחוץ לאולם. בהתחלה הקהל לא התרגש כי חשבו שזה אולי סירנות של אמבולנס או משהו. ברגע שנשמע הפיצוץ, עצרנו את ההצגה לחמש דקות, והודענו לקהל להידבק לקירות. אחרי שזה נרגע המשכנו את ההצגה. זו היתה חוויה לא נעימה. היתה קבוצה של תלמידים, שאחרי ההפסקה יצאה מהאולם ולא רצתה לראות את ההמשך, בטח רצו לחזור הביתה לשמוע חדשות. אבל רוב הקהל חזר להצגה. החיים התפרצו לבמה".

דורון תבורי ואפרת בן צור בהצגה "אוריסטיאה" של תיאטרון גשר. ישעיהו פיינברג,
דורון תבורי ואפרת בן צור בהצגה "אורסטיאה" של תיאטרון גשר/ישעיהו פיינברג

כוכב ההצגה, דורון תבורי, הוסיף בשיחה עם לוואלה! תרבות: "מדובר בעיבוד של טרגדיה יוונית קלאסית, בה האלים אומרים לאגממנון, שאם הוא יקריב את הבת שלו הרוחות תנשובנה והוא יוכל לנסוע לטרויה ולנצח אותה. הקטע המדהים הוא שבדיוק ברגע שבו בהצגה הכניסו את הילדה, כדי להוציא אותה להורג, נשמעה אזעקה במציאות, בטיימינג מדהים ומצמרר. הכל מתערבב!"

"הקהל נעמד ליד הקירות, השחקנים ירדו מאחורי הקלעים. מיד לאחר שההצגה חודשה, היה בהצגה סאונד אפקט של קולות מלחמה - אזעקה ופיצוצים. האינסטינקט של חלק מהאנשים היה לנוע בחשש שיש שוב אזעקה במציאות".

"מה שקורה עכשיו במציאות זה ששולחים טילים מעזה בגלל המצוקה שלהם", מוסיף תבורי. "כל זמן שעזה תמשיך להיות מחנה ריכוז ענקי ומטרה נייחת להפגזות צה"ל, אנחנו לא נצא מהמעגל הזה. זה הרי היה צפויי שיהיו קולות מלחמה כאלה לקראת הבחירות".

עוד באותו נושא

מהמחזה "אורסטיאה" נזכור בעיקר את הופעתה המרטיטה של אפרת בן צור

לכתבה המלאה
דורון תבורי ואפרת בן צור בהצגה "אוריסטיאה" של תיאטרון גשר. יח"צ,
דורון תבורי ואפרת בן צור בהצגה "אורסטיאה" של תיאטרון גשר/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully