וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מה שעולה בראש כשחושבים על קורבן, אבל גם אותי החרימו"

19.3.2019 / 0:02

עונה חדשה של הלהיט "כדברא", תוכנית מיוחדת לקראת האירוויזיון, גלגלצ ושבוע האופנה. אביה מלכה לא נחה לשנייה, אבל עוצרת לרגע כדי לסגור חשבון עם מי שלא האמינו לה שהיתה ילדה מוחרמת, לספר על התפרצויות האושר והבכי ולהסביר למה יצאה באמצע מ"כוכב נולד". ריאיון אישי

טין ניק

אביה מלכה הצטלמה לעונה הראשונה של "כדברא" כשחקנית וצפתה בה כבייביסטר. "זה היה ישר אחרי שהשתחררתי מהצבא, ולא ידעתי מה יהיה איתי. אז את הכסף מהסדרה שמתי בחיסכון ליום יפה, והתפרנסתי כשמרטפית", היא מסבירה. "צפיתי בה יחד עם הילדים ששמרתי עליהם והם היו מרותקים לחלוטין, אז ככה נחשפתי לפופולריות שלה והבנתי את סוד הקסם".

בזכות הפופולריות הזו, המשיכה סדרת הפנטזיה לבני הנעורים לעונה שנייה ב-yes, ולפי הנתונים שחברת הלוויין פירסמה אמש, תפסה אצלם את המקום השלישי בטבלת התכנים הנצפים ביותר בעולמות הילדים והנוער, מיד אחרי "קופיקו" ו"כפולה". בעקבות זאת, בתחילת השבוע עלתה העונה השלישית, המשודרת מדי יום חול ב-15:30 בערוץ טין ניק וזמינה כמובן גם ב-VOD. מלכה, מצידה, כבר לא משמרטפת כהשלמת הכנסה, וכשהיא לא משחקת, אפשר למצוא אותה מאחורי המיקרופון בגלגלצ, ובקרוב גם ניתן יהיה לראות אותה בכאן 11, מנחה תוכנית לילית חדשה לקראת האירוויזיון. נוסף לכך, בצד קריירת המשחק המתפתחת, גם בעולם הדוגמנות נפתחות דלתות.

"השבוע, בתצוגה של ויוי בלאיש בפינאלה של שבוע האופנה, הגשמתי את החלום הכי גדול שלי בחיים - לצעוד על מסלול דוגמנות", מספרת מלכה בריאיון לוואלה! תרבות. "זה היה רגע מדהים מבחינתי, כי עוד בבית ספר, אף פעם לא בחרו בי לכלום, ואז בא ויוי, נתן לי את היד וחיבוק גדול ואמר לי 'בואי איתי'. היו לי דמעות רציניות בעיניים. בתצוגה עצמה הייתי מרוכזת בחלום שלי שמתגשם. לא חיפשתי צלמים ולא העליתי סטוריז, אבל כשנכנסתי לאוטו עם המשפחה, שמתי מוזיקה בפול ווליום, עשיתי דאווינים וצרחתי - 'תקשיבו, עשיתי את זה, אני ענקית, אני הכי יפה בעולם'. זה דברים שבחיים לא אעז להגיד בסלפי, רק בסלון הפרטי".

איזה מוזיקה שמעת?

"במכונית שלי, כשהבלוטות' מתחבר אז אוטומטית מתחיל שיר רנדומלי, והפעם זה היה 'עלייך ועליי' של שרית חדד. זה השיר שאלוהים בחר, והוא התאים בול לסיטואציה, כי המשפט הראשון בו זה 'אל תמהרי לצאת'. אני, מגיל אפס רוצה להיות מפורסמת, והחיים הוכיחו לי שאין מה למהר, כי לאט לאט הדברים מגיעים".

אביה מלכה. שרבן לופו,
"צעקתי 'תקשיבו, עשיתי את זה". אביה מלכה/שרבן לופו

להבא, אם תוכלי לתכנן איזה שיר יתנגן ברגע שיא מקצועי, במה תבחרי?

"אני כל כך אוהבת מוזיקה וכל כך מאמינה בגורל ובכוח עליון, שאני מאמינה שהשיר המתאים יבוא מעצמו. לא מזמן טסתי לאמריקה, וגיליתי שכל המוזיקה לא ירדה לי לסמארטפון חוץ משיר אחד, 'Moonlight Shadow', שהוא במקרה אחד השירים האהובים עליי והפך לשיר ששמעתי כל הטיול, כי ככה רצה הגורל. אני מאמינה שאם בעזרת השם אגיע לשטיח האדום, אז בשלב שבו אעלה למונית, יתנגן השיר המתאים. כרגע אין טעם לתכנן את שיר הניצחון, כי עוד אין ניצחון ואין כלום".

אז יש טעם רק לבחור את שיר ההלוויה שלך, כי הדבר הבטוח היחיד זה שכולנו נמות.

"חס וחלילה, חס ושלום, אל תשאל שאלות כאלה. חמסה חמסה חמסה, אצלנו לא מדברים על המוות, רק על התחלות".

עוד באותו נושא

אביה מלכה ודפנה לוסטיג מכינות לכן הפתעה לאירוויזיון

לכתבה המלאה
אביה מלכה. אבי ולדמן,
"אף פעם לא בחרו בי, עד שהוא הגיע". אביה מלכה עם ויוי בלאיש בשבוע האופנה/אבי ולדמן

וההתחלה, מבחינתה, לא היתה כיפית. השחקנית והמגישה, בת 23 כיום, כבר סיפרה לא פעם על כך שגדלה בעיר רחובות כתלמידה לא מקובלת, אפילו מוחרמת. לאחרונה שבה להתייחס לנושא, במסגרת כמה סיפורים שעלו לכותרות על ילדות שהכיתה שלהן מחרימה אותן. ההתגייסות של מלכה בצידן עלתה לה בתגובות לא נעימות. "עשיתי טעות וקראתי טוקבקים", היא מודה. "אנשים שבכלל לא מכירים אותי כתבו שאני הייתי הבעיה, כי הייתי ילדה בעייתית שהרסה לכולם, וזה לא בסדר שלא טיפלו בי".

ובטח יש כאלה שאמרו - "אין מצב שהחרימו אותך, את יפה מדי, את סתם אומרת".

"נכון, אמרו לי דברים כמו 'אני לא מאמינה לך, אין מצב', וזו חוצפה. עושים את זה להמון ילדים. אומרים להם 'אני לא מאמינה שדווקא לך עושים את זה'. אז כן, תאמינו. ילדים לא אומרים שום דבר סתם. אף אחד לא היה מתפאר בחוויות כאלה.

"הכל מתחיל בזה שלא מחנכים אותנו לאהוב את האחר, והאחר יכול להיות יפה מדי או מכוער מדי, רזה מדי או שמן מדי, לא בהכרח דמות הקורבן שמכירים. גדלתי במעין פיצול אישיות חמור - אהבתי אופנה ויופי אבל הרגשתי ילדה לא באמת יפה. הרגשתי ארוכה מדי ושטוחה מדי, ועם שיער שהלך והתקרזל בזמן שלכולן היה שיער גולש, וגם התחילו לי פצעונים. הבנים לא התחילו איתי והבנות לא רצו להיות חברות שלי, ונוסף לכך אני סובלת מהפרעות קשב וריכוז. הייתי עפיפון, חמור קופץ בראש, וזה עלה לי ביחס כלפיי. אני לא באה בטענות לילדים. היום, כשאני חכמה יותר והבנתי מה סיפור הרקע של כל אחד מהם, אני יכולה להצדיק את ההתנהגות שלהם ולהבין שפשוט נפלתי להם במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אם אני באה בטענות למישהו, זה למורים, שלא שמרו עליי ולא הגנו עליי. הם אמרו 'אי אפשר להשתלט עליה'. למה להשתלט? מה, אני פרא אדם? למה לא למזג אותי? אף מורה לא טרח לקחת אותי תחת חסותו".

מה ההתעסקות המחודשת בנושא עושה לך?

"ממש רע. העיסוק בזה הוא מכאיב. חרם הוא גם כאב פיזי שאתה מרגיש בכל הגוף, וההתעסקות הזו מעוררת בי מחדש את הכאבים הפיזיים הללו".

אביה מלכה ב"כדברא". גיא צראף,
"הרגשתי ארוכה מדי ושטוחה מדי". אביה מלכה ב"כדברא"/גיא צראף

הילדות, מנגד, היתה גם התקופה שבה מלכה התאהבה באירוויזיון - סיפור אהבה שיגיע מבחינתה לשיא חדש בקרוב. היא תנחה יחד עם דפנה לוסטיג תוכנית יומית, שתעביר לצופי כאן 11 את הלילות המותחים והמרגשים בשבועות שלפני התחרות. "אני בחיים לא אשכח את האירוויזיון הראשון שלי. הייתי בת תשע וזה נגמר באחת בלילה, אז שלחו אותי לישון הרבה לפני, אבל במקום להיות במיטה, נצמדתי לדלת כדי לשמוע אם השיר המועדף עליי זכה", היא משחזרת.

איזה שיר זה היה?

"של אוקראינה, והם זכו! אני זוכרת שאחר כך באתי לכיתה וכולן דיברו על 'המורדים' וכאלה, ולא הבנתי למה אף אחד לא מדבר על כמה חשוב השיר האוקראיני. רק המורה לג'אז הבינה ללבי. משם והלאה, נהייתי מכורה לאירוויזיון. חבל שאי אפשר לפרסם את האודישן שלי לתוכנית, כדי שתבין עד כמה. להיות חלק מהתחרות הזו זה מה שתמיד רציתי, ובזכותה גם הכרתי את הבן זוג שלי, עופרי גופר".

נשמע כמו תסריט של קומדיה רומנטית.

"כן, התכתבנו קצת לפני כן, ובלילה של האירוויזיון הלכתי לצפות בו לבד באיזה בר, וראיתי מהסטורי של עופרי שהוא בסביבה. שאלתי אותו אם גם הוא בא לראות, והוא אמר לי 'זה לא מעניין אותי', אבל בכל זאת בא לראות איתי את שלב הניקוד, וכשנטע זכתה התחבקנו. מאז אנחנו ביחד. אני חייבת חוב גדול לגמר הזה".

את חושבת שגם השנה הרבה זוגות בפוטנציה יכירו כשיתחבקו ברגע הניצחון הישראלי?

"אני מאמינה מאוד בשיר הישראלי. יהיה בסדר, אנחנו נגיע רחוק. גם כי קובי יעלה לבמה ויכבוש אותה וגם כי זו בלדה מצוינת. יש כאלה שאומרים 'צריך להרים', אבל לא - לא חייבים כל הזמן להרים. אפשר לעצור ולהקשיב, וגם בלדות יכולות לעשות את העבודה".

מה "השיר המרים" הכי טוב שיהיה השנה בתחרות?

"ממה ששמעתי, השיר הספרדי. הוא קצת קלאב מד, אבל הוא מרים בטירוף".

את מגישה בגלגלצ מדי ערב בין חמש לשבע. יש כבר אנשים שמזהים אותך רק מהקול שלך?

"לאחרונה זה קורה לי, נגיד כשאני קונה משהו בחנות, וזה נחמד - מתברר שאפשר לזהות אותי גם ככה. לא מזמן היה איזה סיור בתחנה, לא זוכרת באיזה מסגרת, ומישהי אמרה לי 'לא דמיינתי אותך כל כך יפה, חשבתי אותך אחרת לגמרי'. במילים אחרות - לפי הקול שלי, היא חשבה שאני מבוגרת ומכוערת".

אביה מלכה. שרבן לופו,
"הכרתי את בן הזוג שלי בזכות האירוויזיון". אביה מלכה/שרבן לופו

ובחזרה ל"כדברא" - קשה לתמצת את כל השתלשלות העניינים המפותלת שעברה על גיבורות הסדרה הזו בשלוש עונותיה. נאמר רק כי מלכה מגלמת בה נערה שיחד עם אחותה (גילי איצקוביץ') מגלה כי הן נצר לשושלת של מכשפות, והשאלה היא כמובן איך ישתמשו בכוחות שלהן. במידה מסוימת, אפשר להגיד שזוהי גרסה לגיל הנעורים של "סוספיריה", קלאסיקת האימה האמנותית שזכתה השנה לעיבוד מחודש, וכמו בה, גם כאן כמעט כל הדמויות הן נשיות.

"בגלל כל מיני דברים שעברתי בעבר, חששתי לעבוד עם כל כך הרבה בנות", אומרת מלכה. "פחדתי שוב להרגיש לא שייכת, כמו ביום הראשון לכיתה א'. ואז הבנתי שאם לכל הבנות יש אותה מטרה, אז נוצר איזשהו קסם. יש משהו באישה, שאם היא רוצה להגשים משהו, כל הלב והנשמה שלה בזה. כשהיינו כמה נשים יחד, לא עיגלנו פינות גם לגבי דברים שגבר היה אומר 'לא נורא, נשאיר את זה ככה'. הייתי מוקפת נשים מקצועניות שרצו את התוצאה הטובה ביותר לא רק לעצמן, אלא לכולן. לא היתה אווירה של 'אני יצאתי בסדר, אז לא אכפת לי מהאחרת' אלא של 'לא נתתי לה מספיק, אני רוצה לתת לאביה עוד הזדמנות'. זה היה שינוי מרענן מבחינתי, שבאתי מרקע בו בנות יעשו הכל כדי להיות בשורה הראשונה, גם אם זה פוגע במי שהיתה יכולה להיות חברה שלהן".

סיפור מוזר ורנדומלי: לפני שנתיים נקלעתי במקרה לשיחת מאפרות, ואחת מהן דיברה על כמה צנועה ונחמדה את בצילומים.

"זה משהו שלמדתי בגלי צה"ל. מה שחשוב זה השידור, לא אביה מלכה, ובשביל זה צריך גם את המפיקה ואת טכנאי הסאונד, ורק כולם יחד כיחידה יביאו שידור טוב. אני לא חשובה בסיטואציה. בגלל זה אני גם מפרידה בין הדמות שלי לביני. כשצריך להיכנס למים, וקר לך וגועל נפש - זה לא את שנכנסת, זו הדמות, ואת לא חשובה, רק היא. אני משאירה את האגו בבית ועוטה על עצמי את הדמות".

איזה מסר היית רוצה שיעבור מהסדרה לכל הצופים והצופות הצעירות שלה?

"אני חושבת שזו סדרה על סיפורים חברתיים, והממד העל-טבעי הוא רק בונוס. יש כאן דמויות שכל אחד מכיר או יכול להזדהות איתן. מבחינתי, ההישג שלי הוא שהצופים לא אוהבים את מה שהדמות שלי עושה, אבל מבינים אותה. תחשוב על זה: לילה ניסתה להרוג את גיבורת הסדרה, אבל ילדים לא שונאים אותה. אתה יודע איזה קללות ילדים מסוגלים להוציא ברשתות החברתיות, אבל לי הם כתבו - 'למרות כל מה שהדמות שלך עשתה, אנחנו מרחמים עליה'. זה מוביל אותי למה שהייתי רוצה שילדים ייקחו מהסדרה הזו - שכל עוד יש הסבר הגיוני לצורה שבה פעלו, אז מותר להם הכל. מותר להם לאבד את הכלים ומותר להם להתעצבן. זה אנושי. אסור לעשות לעצמנו משפט שדה רק כי התנהגנו אחרת מהציפיות החברתיות".

"כשהודיעו לי שנבחרתי להנחות את התוכנית לאירוויזיון, ישבתי בבית קפה וצרחתי מאושר. לא אמרתי לעצמי 'יש סביבי עוד אנשים, אז אהיה בשקט', אלא 'סורי, יש לי רגע קטן של אושר ואולי זה לא יהיה לכם נעים, אבל תצטרכו שנייה לחיות עם זה'. כנ"ל לגבי עצב. אני חושבת שאם צריך לבכות - אז בוכים. אתמול, ברמזור, ישבתי באוטו ועברתי התמוטטות עצבים קלה, אז בכיתי נורא. כולם הסתכלו עליי, ולא היה לי אכפת. אז מה אם מסתכלים - אני צריכה לעצור את הדמעות שלי? לא, זה עושה מיגרנה".

אביה מלכה. שרבן לופו,
האביב של אביה, מלכת השושנים/שרבן לופו

צד של מלכה שעד כה לא בא לידי ביטוי בהופעותיה התקשורתיות הוא חיבתה לקולנוע, אותו היא פוקדת בקצב של לפחות אחת לשבועיים. "אני אוהבת קולנוע מאז שאני זוכרת את עצמי", היא אומרת. "כש'צ'רלי בממלכת השוקולד' של טים ברטון יצא לאקרנים, הייתי בת תשע והלכתי לראות אותו ארבע או חמש פעמים. אז קלטתי שיש קסם שמתרחש רק בקולנוע. בגלל זה התעקשתי ללכת לראות את 'רומא' על המסך הגדול, אפילו שהיה לי אותו בנטפליקס. השבעתי את כולם שאת הסרט הזה נראה רק בקולנוע, ולו רק בשביל עריכת הסאונד המטורפת שיש שם. אי אפשר לחוות אותו בבית כמו שצריך. גם זה שכל האולם היו גברים שבכו - אם הייתי רואה את זה בבית, הם לא היו בוכים איתי בסלון. אני אוהבת לחוות סרט כמו שצריך, עם הקהל שיושב לידי. גדלתי על סינמה חמש ברחובות, ומגיל צעיר אני רגילה לראות על המסך הגדול סרטים אמריקאים, אבל גם צרפתיים ואיטלקיים ויפנים".

בגלל שאת כל כך מחוברת גם למוזיקה, אני לא יכול שלא לשאול מה חשבת על "רפסודיה בוהמית" ו"כוכב נולד".

"את 'רפסודיה בוהמית' עוד לא ראיתי. מ'כוכב נולד' יצאתי אחרי עשר דקות. אני לא מתביישת להגיד שאני יוצאת סדרתית מסרטים, וזה לא בגלל ההחזר כי אני אפילו לא טורחת ללכת לקופה לקחת את הכסף חזרה. 'כוכב נולד' - השיר מדהים, אבל איך שראיתי את בראדלי קופר יוצא שיכור מהאוטו ונכנס לבר הבנתי שזה סרט לא כיף ואמרתי לעצמי 'שמישהו יוציא אותי מכאן', והוצאתי את עצמי. זה מבאס אותי שסרט הוא לא וואו. אני לא אוהבת בינוני ולא אוהבת בערך".

את רוצה גם לשחק בסרטים?

"בטח, ואני עושה אודישנים. אין אודישן שאני אומרת 'לא בא לי, לא מתאים לי'. אני עושה הכל ונותנת את הכל. לפעמים אני לא ישנה בלילה כדי לבוא פיקס לאודישן עם הלשון בחוץ. עוד לא קיבלתי תפקיד בסרט, אבל קיבלתי מחמאות ואמרו לי דברים יפים וזה כבר היה קרוב, ואני מאמינה שזה עוד יקרה. הייתי רוצה לעשות גם קולנוע בחו"ל ואיזו דרמת נטפליקס, ולפחות קומדיה רומנטית אחת לפנתיאון".

אביה מלכה. רפי דלויה,
מכינה הפתעה לפורים. אביה מלכה במסיבת העיתונאים החגיגית של yes/רפי דלויה

לא למדת משחק, זה משהו שאת עוד חושבת לעשות?

"כן, אבל אני גם רוצה לעשות תואר באוניברסיטה - ללמוד היסטוריה, למשל. אני רוצה בעתיד להביע עמדה ולערער על מה שהיה, אבל בשביל זה אני צריכה לדעת מה בדיוק היה, ואני עוד לא יודעת מספיק טוב. אגב, הריאיון עולה לפני פורים או אחרי?"

ממש קצת לפני.

"אוקיי אז תשמע למה אני מתחפשת - לגילה מ'צ'רלי וחצי'. את הקרדיט אני חייבת למוכר בשוק מחנה יהודה שצעק לי 'גילה!'. הוא חשב שאני ממש דומה לה, אולי בגלל התספורת. עופרי ואני לוקחים את זה מאוד ברצינות. הוא יתחפש לצ'רלי ובשביל זה מגדל פאות ושפם כבר שבועיים, וגם אני אהיה עם כל הבגדים המתאימים ובלונד, כמובן".

אביה מלכה. רפי דלויה,
אביה מלכה בהקרנת הבכורה של "כדברא"/רפי דלויה
אביה מלכה. שרבן לופו,
"קובי מרימי יגיע רחוק". אביה מלכה/שרבן לופו
אביה מלכה, השידור המקדים של המצעד הבינלאומי השנתי של גלגלצ ו-וואלה! NEWS לשנת 2018. ראובן קסטרו
"בגלל הקול שלי, חשבו שאני מבוגרת ומכוערת". אביה מלכה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully