וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוריה למפל עשתה בית ספר לבני גנץ, אך גם ליונית ולתמר

20.3.2019 / 0:06

יונית לוי ותמר איש שלום שאלו את כל השאלות הנכונות, וקיבלו את התשובות הצפויות שנוסחו בקפידה מראש. למזלנו, הייתה גם מראיינת שלישית - דוריה למפל (כאן 11) שהראתה את ההבדל בין ריאיון טוב לריאיון מצוין: היא סירבה לקבל קלישאות כתשובות ולא עשתה הנחות לבני גנץ

בני גנץ ראיונות ריאיון ראיון יונית לוי דוריה למפל תמר איש שלום ערוץ 13 ערוץ 12 כאן 11. צילום מסך
מה עם פתרון ביטחוני? בני גנץ/צילום מסך

"גנץ מדבר", זעקה הכותרת המרכזית של מהדורת החדשות של ערוץ 12. "גנץ מדבר", הדהדה אותה הכותרת בדיוק במהדורת החדשות של הערוץ המתחרה באפיק 13. "גנץ מדבר", הכריזה הכותרת הדרמטית של מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי כאן 11. אפשר היה לחשוב בטעות שמדובר באיזו תופעת טבע נדירה. פוליטיקאי שרץ לראשות מדינה פותח את הפה, מזיז את השפתיים והלשון ומחבר מילים למשפטים קוהרנטיים בראיונות ערוכים - שלושה שבועות לפני סופה של מערכת בחירות צמודה ולחוצה. גנץ מדבר, היינו כחולמים.

הבחירה הזהה של עורכי החדשות בערוצים השונים באה כמובן להדגיש את השתיקה התקשורתית הארוכה של גנץ, אם מתעלמים כמובן מנאומים מלוטשים, הודעות מנוסחות לתקשורת וריאיון הזוי אחד לשלמה ארצי. מול גנץ ניצבו שלוש עיתונאיות מוכרות, נשים חזקות שמגישות את מהדורות החדשות המרכזיות של ישראל. הזהות המגדרית של המראיינות לא אמורה להיות אישיו, אלא שבהיעדר נשים בכירות בהנהגת רשימת "כחול לבן", גם הקונטרסט הזה הוסיף קצת צבע ומתח לריאיונות.

בני גנץ ראיונות ריאיון ראיון יונית לוי דוריה למפל תמר איש שלום ערוץ 13 ערוץ 12 כאן 11. צילום מסך
אשת חדשות מצוינת. דוריה למפל, כאן 11/צילום מסך

המטרה המרכזית של גנץ לא השתנתה מתחילת המירוץ: לא להגיד שום דבר שעלול להרגיז מישהו. שלושה שבועות ליום הבחירות, ובזמן שהמפלגה שלו מאבדת גובה בסקרים, לא בטוח שהאסטרטגיה הזאת עדיין משרתת את גנץ יותר מדי, אבל אם המטרה שלו הייתה להגיע הביתה בשלום משלושת הריאיונות - הוא עמד במשימה בהצלחה. אחרי השבוע הכי קשה שלו מאז שנכנס לפוליטיקה, גנץ הצליח לשדר ביטחון עצמי, מנהיגות ושקט נפשי שכאילו זועק: "תראו איך מתאים לי להיות ראש ממשלה". אלה הן חדשות רעות כמובן לבנימין נתניהו, המתמודד שמנגד - אבל גם חדשות רעות ליאיר לפיד, שלא הצליח במשך שש שנים להגיע למעמד שגנץ הצליח לבנות לעצמו בתוך שלושה חודשים.

מהצד השני, יונית לוי ותמר איש שלום שאלו את כל השאלות הנכונות, וקיבלו את התשובות הצפויות שנוסחו בקפידה מראש. שתיהן עשו את הכל כדי למנוע מגנץ לנצל את הריאיון לתעמולת בחירות, ושתיהן הצליחו חלקית בלבד. למזלנו, הייתה גם מראיינת שלישית - דוריה למפל, שפשוט עשתה בית ספר גם לרמטכ"ל לשעבר וגם לשתי המגישות הוותיקות של הערוצים המסחריים. למפל הראתה את ההבדל בין ריאיון טוב לריאיון מצוין, סירבה לקבל קלישאות כתגובה לשאלות ענייניות והצליחה לחלץ מהגנרל המהולל כמה אמירות שקשה להאמין שהוא התכוון לספק לציבור הבוחרים בשלב זה.

עוד באותו נושא

לתפוס את הראש בייאוש: "המקור" פתחה עונה בתחקיר מטלטל על אסון צפית

לכתבה המלאה
בני גנץ ראיונות ריאיון ראיון יונית לוי דוריה למפל תמר איש שלום ערוץ 13 ערוץ 12 כאן 11. צילום מסך
השאלות הצפויות. תמר איש שלום ובני גנץ/צילום מסך

בזמן שיונית לוי ותמר איש שלום הוציאו מגנץ את "הגרסה שלו" לסיפור החדירה האיראנית לטלפון שלו, למפל דרשה הסברים על זהות החומרים שנמצאו על הטלפון עצמו. גנץ עוד ניסה למכור את הנרטיב שלו, אבל למפל התעקשה לקבל תשובות ולבסוף הוציאה ממנו הודאה בחצי פה שמדובר בעניין אישי. בנוסף, למפל הייתה היחידה שסירבה לקבל ממנו קלישאות על כך שהפז"ם המשותף של הגנרלים של "כחול לבן" מספיק בשביל להתמודד עם המצב הביטחוני, ודרשה לשמוע ממנו את הפיתרון הביטחוני שלו למצב בגבול עזה. ספוילר: אין לו כזה.

הקריצה של הרמטכ"ל לשעבר לימין זועקת לשמיים, ונעשית בצורה לא אלגנטית במיוחד - אם כי אפקטיבית. בשלושת הריאיונות גנץ סירב לענות על שאלות פשוטות וברורות כמו האם הוא מוכן לשבת עם מרצ בממשלה או האם הוא ינהל מו"מ מדיני עם אבו מאזן. למה לו להסתבך עם אמירות שמאלניות שכאלה? להבדיל, הוא הצהיר במפורש שהוא לא ינהל אפילו שיחות קואליציוניות עם הסיעות הערביות, אך ניסה לאזן את האמירה הזאת בכך שהצהיר שלא ינהל מו"מ גם עם משה פייגלין. גנץ כן נהנה להשתמש במילה "שלום", במובן הרומנטי והתמים של שנות התשעים, אבל מסרב אפילו להגיד את צמד המילים "מדינה פלסטינית" - כך שוועדת הנובל כנראה יכולה לחכות.

המקצוענות של למפל, שלא עשתה שום הנחות למועמד "כחול לבן" לראשות הממשלה, בולטת במיוחד אם זוכרים את האיבה הארוכה והמתמשכת של נתניהו לכלי התקשורת בו היא עובדת. לא ימין ולא שמאל, עיתונאית לפני הכל. גם זה משהו. אם להאמין לסקרים האחרונים, לא נראה שעומד להיות שינוי גדול מדי בהנהגת המדינה ביום שאחרי הבחירות - אבל לפחות גילינו אשת חדשות מצויינת עם עתיד גדול לפניה. מי יודע, אולי אחרי הבית ספר שדוריה למפל עשתה לו, בני גנץ יבין שבפעם הבאה שהוא מרכיב רשימה לכנסת, אולי כדאי לתת קצת יותר מקום לנשים חזקות בהנהגה. אולי הוא כבר הבין את זה. אולי זה מאוחר מדי.

seperator

בקטנה

בניסיון להישמע עממי ומחובר לישראלי הממוצע, בני גנץ ניסה לסתור את דבריה של למפל בכך שאמר: "כמו שאריק איינשטיין אמר, 'הפוך גוטה, הפוך'". סביר להניח שהישראלי הממוצע יכול לתקן את הגנרל לשעבר, ולהסביר לו שמי שחתום על המשפט המפורסם מתוך הסרט "מציצים" הוא אלטמן הקטן, ולא אריק איינשטיין זצוק"ל. אולי הגיע הזמן לרענן קצת את הצפייה בקלאסיקות הישראליות, בני? יבוא לך. אל תדאג, יבוא לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully