וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדה מאיר וז'קלין כהנוב: נחשפה התחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב

1.4.2019 / 9:59

מדב חנין ועד הימין הקיצוני, משייקה אופיר ועד גולדה מאיר - וגם הדוקו המסקרן על צ'רלי מגירה. התפריט הישראלי של פסטיבל דוקאביב, שייצא לדרך מיד אחרי האירוויזיון

גברת G. איילה שרוט,
מתוך "גברת G"/איילה שרוט

רגע אחרי האירוויזיון, תחזור תל אביב לקרקע המציאות עם המהדורה ה-21 של פסטיבל דוקאביב, שייפתח ב-23 במאי ויימשך כשבוע וחצי.

היום (שני) הכריזו מנהלות הפסטיבל על התפריט המקומי של חגיגת הדוקו, וכמיטב המסורת, הוא עשיר ומרתק.

את הפסטיבל יפתח "תמונות חייו" של יונתן ניר ודני מנקין, העוסק בצלם הטבע עמוס נחום. לאחר מכן תצא לדרך התחרות הישראלית, ובה שלל סרטים.

שלא במפתיע, רבים מן התוצרים הללו הם פוליטיים במובהק, והמעניין שהם עוסקים בכל קצוות הקשת. מ"החבר דב" של ברק הימן, שעקב אחר פועלו הפרלמנטרי והציבורי של דב חנין ו"לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, עם אנימציה של טל קנטור, העוסק במשפטנית ישראלית המגנה על פלסטינים, וכבר הוקרן במסגרת פסטיבל סאנדנס - ועד "הסוד שכולם יודעים" של אילן מזרחי, העוסק בימין הקיצוני.

הסוד שכולם יודעים. אילן מזרחי,
מתוך "הסוד שכולם יודעים"/אילן מזרחי

בהמשך לכך, התחרות תציג בהקרנת בכורה גם כמה סרטים נוספים, שסביר להניח כי יהפכו למדוברים במהלך השנה הקרובה. בין אלה, "לתפוס את יהושע" של שי פוגלמן, על מעקב ארוך שנים בעקבות מתנחל שהורשע בהריגת פלסטיני ואז חמק מעונש; "21 יום ולילה" של זהר וגנר, המספר כיצד המשטרה תימרנה בדואית להודות ברצח התינוק שלה; "האברך מהחיזבאללה" של איתמר חן, על לבנוני שעבר מחיים בחיקו של נסראללה לחיים כיהודי חרדי; ו"תא הצפייה" של רענן אלכסנדרוביץ', מי שביים את "שלטון החוק" המהולל, וכאן מתיימר לעסוק לא רק בסכסוך, אלא גם בפסיכולוגיה של הצפייה בו ובדימויים בכלל.

סרטים בולטים נוספים שיוקרנו בתחרות הם "שייקה - החיים הנסתרים של שייקה אופיר" של ארי דוידוביץ, שהשם שלו מסגיר את תוכנו; "אין אריות בתל אביב" של דוקי דרור, בו הוא מביא את סיפורו הטרגי של האיש שהקים את גן החיות בעיר הלבנה; "החוף הנפרד" של קרין קיינר, על החוף התל אביבי בו נשים חרדיות מוצאות מפלט; ו"פגות תוקף" של שוש שלם והילה מדליה, שיגיע לדוקאביב לאחר בכורה עולמית בפסטיבל טרייבקה שבניו יורק, ועוסק בנשים סיניות הנדרשות למצוא חתן תחת לחץ חברתי עצום.

במסגרות נוספות, וכן מחוץ לתחרות, יהיו עוד כמה הקרנות בכורה, ובהן "אישה" של ישראלה שאער מעודד, המשרטט את ההיסטוריה של הייצוג הנשי הקולנועי בישראל באמצעות מאות קטעי ארכיון. כמו כן, יוצגו כמה ביוגרפיות מסקרנות, בראשן "מחר כבר עבר" שביים בועז גולדברג, המספר כיצד צעיר חולמני מבית שאן בשם גבי אבודרהם הפך למוזיקאי בינלאומי ייחודי ומוערך בשם צ'רלי מגירה. בצד זאת יוצגו גם "גולדה" של שגיא בורנשטיין, אודי ניר ושני רוזנס, על ראש הממשלה היחידה בתולדות ישראל; "הגברת G" של דלית קימור, על לאה גוטליב, מייסדת מפעל בגדי הים גוטקס; ו"לבנטינית", פרק נוסף בסדרת "העברים" בהפקת יאיר קדר, והפעם פרויקט מרתק במיוחד - סרט שביים רפאל בלולו על ז'קלין כהנוב.

עוד באותו נושא

"ישראלים מתעצבנים עליי כי הראיתי את המתנחלים אחרת ממה שהם מכירים": ריאיון עם במאית "מתנחלת"

לכתבה המלאה
מחר כבר עבר. אייל דץ,
מתוך "מחר כבר עבר"/אייל דץ

בשנים האחרונות, ראוי להזכיר, היה דוקאביב במה לחשיפה ראשונה של סרטים מקומיים רבים שעוררו תהודה גדולה, ובהם "סאלח, פה זה ארץ ישראל", "הקיר", "אתה מת רק פעמיים", "מוות בבאר שבע" ועוד. כעת נותר לחכות לפרסום התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל, שצפויה להיות מענגת גם כן.

הפסטיבל יתקיים בין ה-23 במאי לראשון ביוני, במתחמים שונים ברחבי תל אביב. פרטים נוספים אפשר למצוא באתר הרשמי.

לבנטנית. לורה דיאמאד,
מתוך "לבנטינית"/לורה דיאמאד
שייקה. אריה פוזנר,
מתוך "שייקה - החיים הנסתרים של שייקה אופיר"/אריה פוזנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully