וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערב טוב אירופה": גם אם לא נזכה באירוויזיון, לפחות נהנה מהדרך

15.4.2019 / 7:36

המהדורה הראשונה של מגזין האירוויזיון היומי (כאן 11) סבל מעומס רב של אייטמים, אבל עם קצת הידוק - המגישות המעולות דפנה לוסטיג ואביה מלכה יכולות להפוך אותו לתקדים של ממש: תוכנית תרבות משמחת שלא קבורה בשולי לוח השידורים

סיימנו עם הבחירות ועם המסע בחלל, ועכשיו הכל מוכן לפסטיבל הלאומי החדש שבא עלינו לטובה: האירוויזיון, שייערך בחודש הבא בתל אביב - וכולם מתכוונים לסחוט ממנו את טיפת המיץ האחרונה.

לתאגיד השידור הציבורי יש סיבה מיוחדת לעשות זאת: ברקע האיומים התמידיים על קיומו, האירוויזיון הוא אחד הקלפים החזקים הבודדים שיש לו מול הציבור והממשלה להוכחת נחיצותו. במילים אחרות: יותר מאשר שמר תאגיד השידור על האירוויזיון, שמר האירוויזיון על תאגיד השידור.

לילה טוב אירופה. צילום מסך
הנכס הגדול של "ערב טוב אירופה" הן שתי המנחות המצוינות שלו/צילום מסך

בהתאם, השיק אתמול כאן 11 את מגזין האירוויזיון שלו: "לילה טוב אירופה", תוכנית יומית (!) בת חצי שעה בהגשת דפנה לוסטיג ואביה מלכה, שתכסה את כל ההכנות וההתפתחויות סביב לתחרות הבינלאומית, עם מרואיינים באולפן, כתבי שטח, פינות היתוליות וכיוצא בזה. היא צפויה לרוץ מדי יום מעכשיו ועד ליום הגדול.

הפרק הראשון של "ערב טוב אירופה" היה מבולגן כהוגן, אולי באופן טבעי לתוכנית ראשונה. בעיקר הורגש עומס כביר של פינות שלא כולן הכרחיות על פרק זמן כה מצומצם, מה שיצר משדר היפראקטיבי מלא אטרקציות. זה הולם אולי את האנרגיות של הנושא - אבל מוטב היה להסיר שני אייטמים ולהרשות לשאר הליינאפ להתרווח בנחת ולהרגיש חגיגי באמת. גם מהראיונות עם קובי מרימי, בכל זאת האיש שלשמו התכנסנו, אפשר היה להוציא יותר.

לילה טוב ישראל. צילום מסך
עומס מוגזם של אייטמים על מעט מדי זמן/צילום מסך

הנכס הגדול של "ערב טוב אירופה" הן שתי המנחות המצוינות שלו - דפנה לוסטיג הוותיקה שחוזרת לתאגיד אחרי הירידה של "מועדון תרבות", ואביה מלכה הפחות ידועה, שעד כה הייתה מוכרת בעיקר כשדרנית רדיו ושחקנית. מעבר לידענות ולאנרגיה, לוסטיג ומלכה מנוסות בסיקור עולם התרבות ומראות התלהבות אמיתית מהנושא - בניגוד להתנחמדות המזויפת שאופיינית כל כך לעיסוק בנושאים פופיים. כשהאווירה כל כך שמחה, גם התחזיות הקודרות על הצלחתנו באירוויזיון הקרב לא יעכירו את השמחה.

יותר משנהניתי מהתכנית הראשונה של "ערב טוב אירופה", אני בונה מאוד על כך שהיא תתאפס, תתאזן ותתהדק. הפוטנציאל שם. אם "ערב טוב אירופה" תצליח לקחת את האנרגיות האלה ובכל זאת לשמור על מוצר מהודק, היא תהיה שווה צפייה קבועה ותקבע תקדים שלא נראה כאן שנים: לא עוד בישולים, פוליטיקה או מהדורה מוקדמת - סוף סוף תהיה כאן תוכנית יומית טובה וכיפית על תרבות באמצע היום, ולא כזו שנקברת מאוחר בלילה או בסוף השבוע. גם אם לא נזכה פעם נוספת באירוויזיון, נוכל כך לפחות להנות מהדרך. במילים אחרות: הצלחתכן הצלחתנו.

עוד באותו נושא

דפנה לוסטיג מקריאה מתוך "דברים שהשתיקה יפה להם" של יונתן שגיב

לכתבה המלאה
לילה טוב אירופה. צילום מסך
מגישות מצוינות. מתוך "ערב טוב אירופה"/צילום מסך
לילה טוב אירופה. צילום מסך
לא נפסיק לשיר. מתוך "ערב טוב אירופה"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully