וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות צפייה: ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2019

7.5.2019 / 0:00

כמדי שנה מתייחדים ערוצי הטלוויזיה עם זכרם של הנופלים: הילדים של כולנו, אליפלט - דוד שלי גיבור, טקס יום הזיכרון, שרים לזכרם, זוכרים שרים ומספרים, במותם ציוו ושירים בכיכר

הסרט "הילדים של כולנו" של כאן 11. יואב דודקביץ'
חיילים בודדים. מתוך "הילדים של כולנו"/יואב דודקביץ'

בערוץ הספורט ב-16:00, מגרש פתוח
תוכנית המגזין של ערוץ הספורט תעלה במהדורה מיוחדת בהגשתן של רותם ישראל ושרון פרי שתשלב במהלכה אורחים מעולמות הספורט וחיבורם ליום זה, ביניהם: סיפורו של עוז צמח שנפל במלחמת לבנון השנייה שקבוצת הילדים של מכבי ת"א קרויה על שמו, המאמן והשחקן אליפז באלוה על קבוצת הכדורסל מכבי "נדב" כרמיאל, הקרויה על שם בנו של באלוה, בועז יעקב ודורון נווה על פרויקט "רצים לזכרם", החותרים הפאראלימפיים של נבחרת הקאייקים הישראלית, ברק חצור שנפצע במהלך שירותו הצבאי וסאלח שאהין שנפצע בפיגוע טרור.

בערוץ הספורט ב-18:00, לזכרם
תוכנית מיוחדת ליום הזיכרון בהגשתו של ניב רסקין שמחברת בין ספורט, שכול וזיכרון. אורחים: מנשה זלקה, לוחם קרבי במילואים, כדורגלן וקפטן קבוצת הפועל חדרה שנבחר להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב; ינון אשכנזי, אב ששכל את בנו שאהד את קבוצת הפועל תל אביב; איתן מזרחי, כדורגלן עבר בבית"ר ירושלים שאחיו נרצח בפיגוע טרור; והאחים רביב וניר בן מנחם ("הפרויקט של רביבו") ששכלו את אביהם שנהרג במלחמת לבנון הראשונה. ההרכב המלא של "הפרויקט של רביבו" יסגור את המשדר עם הופעה באולפן של שירם "אבא" מתוך הפרויקט המוזיקלי, "שיר וזיכרון".

בכאן, קשת, רשת וערוץ 20 ב-20:00, טקס יום הזיכרון
ערב יום הזיכרון חללי מערכות ישראל - הטקס הממלכתי מרחבת הכותל. במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ''ל אביב כוכבי.

אליפלט, דוד שלי גיבור. נדב בן צור, באדיבות yes דוקו,
הסוד המשפחתי. "אליפלט, דוד שלי גיבור"/נדב בן צור, באדיבות yes דוקו

בכאן 11 וערוץ 20 ב-21:15, שרים לזכרם
שידור ישיר מהכנסת של טקס שרים לזכרם.

בקשת 12 ב-21:00, שירים בכיכר יום הזיכרון 2019
השידור המסורתי מכיכר רבין בתל אביב, בהנחיית ליאור אשכנזי ובהשתתפות ברי סחרוף, בועז שרעבי, מירי מסיקה, דודו טסה, דקלה, נרקיס, נסרין, סאבלימינל, הדג נחש, עידן עמדי ונוספים.

ברשת 13 ב-21:00, במותם ציוו
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בראשון לציון. שרים עם אמיר דדון, בניה ברבי, ג'יין בורדו, ירדנה ארזי, ישי ריבו, ליאור נרקיס, עידן חביב, קובי אפללו וריטה. מנחה: נתן דטנר.

בקשת 12 ב-22:40, זוכרים, שרים ומספרים 2019
שידור מבריכת הסולטן בירושלים, בהנחיית שיבל כרמי מנסור ובהשתתפות קרן פלס, יונתן רזאל, דיויד ברוזה, משה פרץ, אגם בוחבוט, שלומי שבת, שירי מימון, חנן בן ארי, נטע ברזילי, עברי לידר, איתי לוי ונוספים.

בכאן 11 ב-22:55, הילדים של כולנו
סרט תיעודי המגולל את סיפורם של שלושה חיילים בודדים מחטיבת גולני, שנהרגו ביום הראשון לכניסה הקרקעית של צה"ל לעזה במבצע "צוק איתן": שון כרמלי ז"ל, אמריקני בן למשפחת יורדים מטקסס; ג'ורדן בן-סימון ז"ל, יהודי צרפתי מליון; ומקס שטיינברג ז"ל, צעיר יהודי שעלה לארץ מלוס אנג'לס. השלושה עברו דרך חיים דומה: הרצון העז לשרת ביחידות לוחמות בצה"ל, המחיר האישי ששילמו על היותם חיילים בודדים, ההתמודדות של ההורים מעבר לים ונפילתם, בהפרש של שעות אחדות זה מזה, על אותה אדמה בשכונת סוג'עייה בעזה. שון, מקס וג'ורדן פרצו לתודעה הלאומית כאשר ליוו אותם בדרכם האחרונה עשרות אלפי ישראלים שנחשפו לסיפוריהם ברשתות החברתיות. הלוויותיהם הפכו לאחד מסמלי מבצע "צוק איתן" כמשל הרואי להקרבה ולשליחות. הסרט מספר את סיפורם כרשומון דוקומנטרי חוצה יבשות, מרגע הבחירה לעלות לישראל, דרך שירותם הצבאי, הקרב האחרון, ההלוויות והתמודדות בני משפחותיהם עם האובדן.

עוד באותו נושא

חובת צפייה בערב יום הזיכרון: "אליפלט - דוד שלי גיבור" הוא דוקו ישראלי גדול וחשוב

לכתבה המלאה

למנויי yes

ב-yes דוקו ב-21:00, אליפלט, דוד שלי גיבור
"החלטתי להתחיל בשילוח מכתבים... עד לשחרורי המיוחל". את המילים הללו כתב עמי מרידור כשהיה בן 18, לפני שנהרג במלחמת ששת הימים. דרך המכתבים שהותיר, טקסי הזיכרון השנתיים והסיפורים, הוא תמיד היה נוכח-נפקד בחיי שקד גורן, יוצר הסרט ואחיינו של עמי. כשמצבה הבריאותי של סבתו, אמא של עמי, מידרדר, שקד פונה למשרד הביטחון בבקשה לקבל סיוע סיעודי. הוא מקבל תשובה שלילית - היא אינה זכאית לסיוע. מבולבל, הוא יוצא לחקור ומגלה אמת שתשנה אותו ואת משפחתו לעד. זוכה פרס הבימוי פסטיבל ירושלים 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully