וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהיא לפיד: "פיטרו אותי מ'ידיעות אחרונות' - בגלל בעלי"

11.5.2019 / 16:18

בעלת הטור הוותיקה הטילה פצצה בעמוד הפייסבוק שלה. לדבריה, היא פוטרה מ"ידיעות אחרונות"בשל היותה זוגתו של יאיר לפיד, שאמר: "זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון". גורם ב"ידיעות תקשורת" לוואלה תרבות! - "היא לא פוטרה. עוד לא התקבלה שום החלטה"

ליהיא לפיד, רעייתו של יאיר, במהלך אירוע חשיפית נבחרת יש עתיד במרכז הכנסים שפיים 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"פיטרו אותי בשיחת טלפון". ליהיא לפיד/ראובן קסטרו

לאחר עשור וחצי של עבודה ב"ידיעות תקשורת" פירסמה היום ליהיא לפיד הודעה בעמוד הפייסבוק שלה, לפיה הופסקה העסקתה ברשת המקומונים. הנימוק לפיטורים, לדבריה, דרמטי עוד יותר - בשל היותה זוגתו של יאיר לפיד

"פיטרו אותי. אחרי 15 שנה פיטרו אותי בשיחת טלפון - בגלל בעלי", כתבה לפיד בעמוד שלה.

"אמרתי לעורכת שלי שאני לא מאמינה שהיא מפטרת אותי. והעורכת אמרה 'את לא חושבת שזה בעייתי שתחזרי לכתוב בעיתון?', סיפרה לפיד. "לא, אני לא חושבת שזה בעייתי שאני כותבת מדור אישי נשי בעיתון - גם אם בעלי פוליטיקאי. ואני בעיקר לא חושבת שבשנת 2019 במדינת ישראל אפשר לפטר אדם בגלל העבודה של בן זוגו. לא מעט פעמים צינזרתי את עצמי בעיתון. תמיד מחקתי כל מה שביקשו בלי שום ויכוח - רק שהכל יהיה בסדר. שאף אחד לא יגיד כלום"

"לא העלו את שכרי 15 שנה - כדי שלא יגידו. לא הזיזו אותי מהמקומונים כדי שלא יגידו. אז הנה - עכשיו פיטרו אותי כדי שלא יגידו. ואני לא אשתוק. אני גאה להיות אישתו של יאיר, אבל אני לא רק אישתו. אני גם אני. אני אישה עובדת".

יאיר לפיד + ליהיא לפיד. שלומי צ'יקונה, מערכת וואלה! NEWS
"לא ייתכן שב-2019 אפשר לפטר מישהי במדינת ישראל בגלל הבן זוג שלה". ליהיא לפיד עם יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, שלומי צ'יקונה

"נתתי את הנשמה כשכתבתי, הייתי נאמנה רק לקוראים, חשפתי במדור את הרגשות והמחשבות שלי, הקפדתי על כל אות, בדקתי עובדות, צילמתי את התמונות שהתפרסמו בו, עניתי לכל מייל ולכל מכתב שקיבלתי מהקוראות (והקוראים שלי). ועכשיו פיטרו אותי רק בגלל בעלי", המשיכה לפיד.

"מול השתקה צריך להילחם. לא ניתן להשתיק נשים בגלל הלבוש שלהן, כיסוי הראש שלהן או העובדה שיש להן דעות. ואני לא אשתוק על זה שמישהו חושב שזה נכון להשתיק אישה בגלל בעלה. הגזמתם!"

לפיד, זוגתו של ח"כ יאיר לפיד, מבכירי מפלגת כחול-לבן ועיתונאי בכיר בעצמו לשעבר, החלה את דרכה העיתונאית בעיתון "במחנה". ל"ידיעות תקשורת" הצטרפה ב-2003 ומאז פרסמה בו טור שבועי קבוע, שיצא לפגרה בעקבות הבחירות וכעת נודע שלא יחזור. היא גם הוציאה לאור כמה ספרים, האחרון שבהם "להיות אמא של חייל".

זה לא המקרה היחיד בשנה האחרונה בו עיתונאית עוזבת את תפקידה בנסיבות הקשורות בחייה המשפחתיים. מוקדם יותר השנה, גאולה אבן-סער הודיעה כי תפרוש מהגשת מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, וזאת בשל היותה זוגתו של ח"כ גדעון סער, אז מועמד לכנסת וכיום חבר בה.

עוד באותו נושא

גאולה אבן-סער פרשה בשידור מהנחיית מהדורת חדשות כאן 11

לכתבה המלאה

הפוסט המלא של ליהיא לפיד

יאיר לפיד מסר בתגובה לדבריה של זוגתו: "אני עדיין מתקשה להאמין שפיטרו את ליהיא רק כי היא אשתי, אבל אלה הזמנים שבהם אנחנו חיים. זה חלק מההתקפה על כל הערכים שפעם נראו לנו ברורים מאליהם. זה חלק מהקמפיין נגדנו שחצה את כל הגבולות. אנחנו חזקים ואוהבים ונעמוד בכל התקפה, אבל זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון".

אך למרות התגובה החריפה של הזוג לפיד, מ"ידיעות תקשורת" נשלחים מסרים לפיהם הדרמה מיותרת כרגע. "ליהיא לפיד היתה פעילה מאוד בקמפיין של כחול לבן, ואחרי הבחירות עלתה שאלה, שצריך היה לדון עליה, באיזה אופן היא חוזרת. היתה שיחת טלפון והועלתה בפניה הבעייתיות. היא לא פוטרה. היא הרגישה שהיא פוטרה, אבל היא לא פוטרה", אמר גורם ברשת המקומונים לוואלה! תרבות. "לא התקבלה שום החלטה. יתקיים שימוע והכל עדיין פתוח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully