וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור רז: "יש סיכוי שגם הדמות שלי ב'פאודה' תחוסל"

2.6.2019 / 6:00

ליאור רז ואבי יששכרוף, יוצרי "פאודה" (yes), לא פוסלים אפשרות להרוג את הדמות הראשית שמגלם רז בסדרה, מגלים פרטים על הסדרה הבאה שלהם בנטפליקס, פסימיים שאי פעם יסתיים הסכסוך עם הפלסטינים ומסבירים מה הקשר בין "פאודה" ל"משחקי הכס". צפו בריאיון

פאודה/צילום: דייב שחר, עריכה: ניר חן

"יש סיכוי שנחסל את הדמות שלי בסדרה", אומר לוואלה! תרבות ליאור רז, מיוצרי "פאודה" המככב בתפקיד הראשי של דורון קביליו. הסדרה שזכתה להצלחת ענק ולהערכה אדירה בארץ ובעולם מצלמת בימים אלה עונתה השלישית, שתעלה לשידור ב-yes בהמשך השנה. פגשנו את רז ואת שותפו ליצירת הסדרה אבי יששכרוף, המשמש גם כפרשן לענייני ערבים של וואלה! NEWS, בסמוך לאחד מהסטים של צילומי העונה השלישית. מרתף מרכז יצחק רבין בשדרות רוקח בתל אביב, מבנה ששימש בעבר כתחנת כוח סודית לשעת חירום שנקרא "רדינג ג'", הוסבו לסט אפל הנראה כמו בונקר של חמאס בעזה.

צפו למעלה בהצצה לעונה הבאה ובריאיון המצולם עם רז ויששכרוף

הקלישאה אומרת שלא פחות קשה מלהגיע לפסגה זה לשמר על מקומך בצמרת. האם יש בכם חרדה סביב העניין הזה או לחצים אחרים שההצלחה הביאה איתה?

אבי יששכרוף: "אני חושב שהיה לנו את החשש הזה בעיקר במעבר בין עונה ראשונה לשנייה. העונה הראשונה תפסה אותנו לא מוכנים. לא ציפינו שזה יהיה ככה. וזה כן נהיה ככה. ואז בסוף העונה הראשונה החלפנו כמעט את כולם מסביבנו. בלי להתכוון, זה לא בגלל שלא אהבנו אותם. התסריטאי הראשי, הבמאי והצלם התחלפו, חצי מההפקה נשאר איתנו וחצי הלך לדרך עצמאית. לא ידענו איך זה ייראה. ופתאום גם העונה השנייה הצליחה. עכשיו אנחנו כבר הרבה יותר רגועים, כי העונה השלישית המשיכה כמעט באותו הרכב, עם שרי תורג'מן כעורכת תסריט ורותם שמיר בתור הבמאי. לקחנו את נח סטולמן בתור תסריטאי ראשי, שזה שחקן רכש אדיר, ואנחנו באמת מרגישים פה את העבודה שלו ואת היכולת שלו לתרום לנו. הכל כבר יותר מוכר וידוע, ונראה לי שאנחנו בעיקר עסוקים בליהנות".

ליאור רז: "ועדיין, גם אם זה לא יצליח, זה בסדר, הכל טוב. נבחרנו כהבטחת משהו בהוליווד ריפורטר, ושאלו אותי מה יקרה אם לא נקיים את ההבטחה. שאלה טובה. אמרתי שהחלום שלי כשהייתי צעיר היה להיות פקח ברשות שמורות הטבע. אז אני אומר, אם מקסימום לא נצליח - נהיה פקחים ברשות שמורות הטבע. הכל בסדר. האמת היא שהסדרה לא מביאה איתה לחצים. זה מין גל כזה, אנחנו גולשים עליו ופשוט נהנים. אין ממה להילחץ".

ליאור רז ומארינה מקסימיליאן בעונה השלישית של "פאודה". נטי לוי,
ליאור רז, כוכב ומיוצרי "פאודה", ומארינה מקסימיליאן שמצטרפת בעונה השלישית/נטי לוי

כסדרה שלא נרתעת מלחסל דמויות משמעותיות, יש סיכוי שגם הדמות שלך, דורון, תחוסל?

"תמיד יש סיכוי שנחסל מישהו, גם אותי. הכל פתוח".

בסדרה "24" כביכול הרגו את ג'ק באוואר וזה היה מגוחך, כי היה ברור שהוא יחזור בפרק הבא.

"אנחנו לא עושים דברים מגוחכים. אם הדמות שלי תמות, זה יהיה מפואר, תאמין לי".

בעונה השלישית, משימתם העיקרית של צוות המסתערבים של "פאודה", ובראשם דורון, היא לפגוע בתשתית החמאס המופעלת מעזה, ולהגיע לראש הזרוע הצבאית של הארגון ברצועה. כדי לבצע את המשימה, דורון "מושתל" בכפר באזור חברון, וחי שם בזהות של פלסטיני לכל דבר. הוא עובד שם למחייתו כמאמן אגרוף ומוצא עצמו נקשר לצעיר פלסטיני (עלא דקה), שנכון לו עתיד גדול כמתאגרף בזירה הבינלאומית. החיבור ביניהם מעניק לדורון גישה נוחה לאביו של המתאגרף הצעיר, בכיר בחמאס, שהשתחרר מהכלא לאחר 20 שנים. ההתפתחויות במהלך העונה מובילות את דורון ואת צוות המסתערבים לפעילות ולאזורים קשים במיוחד, שעד כה נמנעו מלפעול בהם לנוכח הסכנה הגדולה לחייהם. לסדרה גם מצטרפת מרינה מקסימיליאן, בתפקיד ראש דסק עזה בשב"כ.

אתם רואים הקבלה מסוימת בין "פאודה" ל"משחקי הכס", במובן של טשטוש הגבולות בין טובים ורעים והאקט הלא-הוליוודי שאין שכר ועונש לטובים/רעים?

רז: "אני ראיתי שתי עונות של 'משחקי הכס' ומאוד מאוד נהניתי. אני לא חושב שאנחנו מושפעים מ'משחקי הכס'. זה עולם אחר לגמרי. אני חושב שיכול להיות שסיפרנו את הסיפור בצורה דומה לאיך שהם סיפרו את הסיפור, שאתה בעצם לא יודע מי הרע ומי הטוב, ואתה יודע שגם הרע יכול להיות טוב, ובמצבים מסוימים הטוב, בלית ברירה, יכול להיות רע. אבל אבי ואני לא מושפעים מסדרות אחרות, אנחנו פשוט מושפעים מעצמנו ומהשהייה המשותפת שלנו בסלון בבית של אבי. זה הדבר היחיד שמשפיע עלינו".

עוד באותו נושא

עין תחת עין, שן תחת שן: סיום העונה של "פאודה" הוא תמצית הטוב והרע שלה

לכתבה המלאה
צוות העונה השלישית של הסדרה "פאודה" במסיכת עיתונאים לפני העונה השלישית. רפי דלויה
צוות העונה השלישית של הסדרה "פאודה" במסיבת עיתונאים לפני העונה השלישית/רפי דלויה

מה אתם יכולים לגלות על הסדרה החדשה שאתם עובדים עליה, "Hit and Run"?

רז: "'Hit and Run' זו סדרה שאבי ואני כתבנו יחד עם עוד עשרה כותבים בערך בארצות הברית. זו סדרה אמריקאית של נטפליקס, שהולכת להצטלם בישראל ובניו יורק. סיימנו את הכתיבה ואנחנו מתחילים לצלם בספטמבר. אי אפשר לדבר הרבה על הסדרה. היא מתעסקת בריגול ובסיפור אהבה גדול ובעיקר אנחנו מתעסקים באמון. אמון בין אנשים ואמון בין מדינות".

יששכרוף: "ליאור הוא השחקן הראשי בסדרה. זו הפקה אמריקאית אבל יש פה הרבה מאוד ישראל. הדמות הראשית היא של בחור ישראלי שליאור משחק אותו, קוראים לו שגב, והסדרה מתחילה פה בישראל אבל נודדת לארצות הברית. היא עוקבת אחר המסע ששגב יוצא אליו בעקבות משהו שקורה בפרק הראשון".

הרבה תגובות שליליות הופיעו ברשת בעקבות פרסומים על כך שבתו של שר החינוך לשעבר, גדעון סער, בזוגיות עם אמיר חורי, ששיחק ב"פאודה". ארגון להב"ה למשל פנה לסער וביקש ממנו למנוע את התבוללות בתו. מה חשבתם על כך?

יששכרוף: "אלה דברי שטות. כל טמבל נופח איזה נפיחה ברשת וצריך להתייחס אליו פתאום. אז ארגון להב"ה שיחפשו מי יענה להם, לא נראה לי שאנחנו צריכים להגיב לארגון להב"ה".

רז: "אהבה זה אהבה. ומי שמתאהב, מבחינתי שיתאהב בעציץ וייצא איתו לבלות. זה לא משנה מאיזה עדה אתה. פעם זה היה מזרחים שלא היו עם אשכנזים, אתיופים עם רוסים, מה זה השטויות האלה?!"

אבי יששכרוף וליאור רז, היוצרים של פאודה. מרץ 2015. ראובן קסטרו
אהבה זו אהבה. אבי יששכרוף וליאור רז/ראובן קסטרו

מה דעתכם על המצב הפוליטי ההזוי שנקלענו לתוכו של בחירות חוזרות, פעמיים בשנה?

יששכרוף: "שמע, כנראה שמשעמם במדינה הזאת ואין לנו מה לעשות, אין לנו אתגרים ואין לנו איומים, אז רוצים ללכת עוד פעם לבחירות, אהלן וסהלן, מי אנחנו שנעצור את הדמוקרטיה הישראלית? אני חושב שרוב הישראלים מביטים בהשתאות לנוכח מה שקורה בפוליטיקה, בעיקר לרעה. אני לא רואה דברים טובים שקורים פה מסביבנו".

רז: "אני רק יכול להגיד שזה עצוב מאוד שאנחנו צריכים להיכנס לעוד מערכת בחירות. אי אפשר להגיד שזה רצון העם. הפעם זה לא רצון העם. זה רצון של מישהו אחר. ובוא נראה זה ייקח אותנו. אולי זה משהו אופטימי אפילו, לך תדע. כל משבר הוא גם הזדמנות למשהו חדש".

כיוצרי סדרה שמתייחסת לסכסוך במזרח התיכון, אתם מיואשים מכך שנראה שהממשלה לא עושה שום דבר בניסיון לפתור את הסכסוך, אין שום אופק מדיני והמילה שלום הוצאה מהלקסיקון? ולאן כל זה מוביל?

יששכרוף: "אני לא רואה שזה מוביל לאנשהו. אני לא מדבר פה בשם ליאור לשם שינוי. אנחנו בדרך כלל באותו מקום ובאותה עמדה, אבל פה זה כל אחד ודעותיו הפוליטיות שלו. חלק מהמדינה הזאת אוהב את הממשלה הזאת, וחלק לא. 'פאודה' מנסה להראות דרמה שקשורה למציאות. הסדרה היא לא אופטימית במיוחד. כאן ההתכתבות שלנו עם המציאות, כי באמת המציאות היא מאוד קשה ומדממת. לבוא ולהגיד לך שיש פתרון לסכסוך? אני לא חושב שיש פתרון. אם להיות כן והכי פתוח עד הסוף שאפשר, גם אם ביבי יהפוך עורו וחברבורותיו אני לא חושב שהיום יש לזה פתרון".

רז: "כשאני גדלתי בבית ספר היינו שרים את 'שיר לשלום' מלא פעמים. אני זוכר את זה כחלק מההוויה של בית הספר שלנו. לא קשרו לימין ולשמאל, דיברנו על שלום. לצערי היום כל מי שמדבר על שלום נצבע באופן אוטומטי כשמאל. אני מאוד רוצה שלום. אני לא חושב שאני שמאל. ואני מאוד מאוד רוצה שלום ואני אשמח מאוד אם מתישהו יגיע. להגיד לך שאני אופטימי? לא".

יששכרוף: "ועכשיו התבשרנו שאביגדור ליברמן שמאלני! לא ידענו על זה. חדשות!"

סלאם עליכום.

"עליכום סלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully