וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהריביירה לעיר הבירה: זוכה דקל הזהב יפתח את פסטיבל ירושלים

26.6.2019 / 7:15

"פרזיטים", הסרט הקוריאני המדהים שסחף את פסטיבל קאן לפני כחודש, יוציא לדרך את חגיגת הקולנוע שתיפתח בירושלים בסוף יולי, בהקרנה תחת כיפת השמים בבריכת הסולטן

פסטיבל קאן

כחודש לפני שייצא לדרך, הודיע היום פסטיבל קולנוע ירושלים על זהות סרט הפתיחה שלו. מדובר ב"פרזיטים", שרק לפני חודש קטף את דקל הזהב בקאן, החלטה שבאופן נדיר התקבלה פה אחד בידי חבר השופטים. הסרט התכבד בבמחיאות כפיים סוערות עוד במהלך הההקרנה הראשונה שלו לתקשורת הבינלאומית, שגמרה עליו את ההלל. נוסף לכך, הוא כבר הופץ במולדתו קוריאה ובצרפת, ובשני המקומות התכבד בהצלחה קופתית מרשימה.

זו אחת הפעמים הראשונות בהן סרט אסייתי נבחר לפתוח פסטיבל קולנוע ישראלי, כך שהבחירה בו מסמלת העדפה של איכות קולנועית על פני פופוליזם ויחסי ציבור. עם זאת, יש לציין כי מדובר בתוצר קומוניקטיבי ביותר, שמשלב עשייה אמנותית וירטואוזית ואמירה חברתית עם בידור טהור וטוב, כך שהוא בהחלט יכול לדבר לציבור הרחב. כמיטב המסורת, הסרט יוקרן בירושלים תחת כיפת השמיים של בריכת הסולטן בהקרנה פתוחה לקהל (כל עוד שרכש כרטיסים, כמובן).

פרזיטים. פסטיבל קאן,
שוס גדול. מתוך "פרזיטים"/פסטיבל קאן

את הסרט ביים בונג ג'ון-הו, אולי גדול הבמאים הקולנוענים הקוריאנים בימינו, ומי שהיה חתום בעבר על יצירת המופת "זיכרונות מרצח"; על הלהיט "המארח"; על "רכבת הקרח" דובר האנגלית; ועל "אוקג'ה" של נטפליקס, שבשל מסריו התחבב במיוחד על ארגונים למען זכויות בעלי חיים. עבודתו החדשה משלבת בין סאטירה חברתית מושחזת, מותחן אימה גרוטסקי ודרמה מלנכולית. כל זה, כדי להציג את סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מבניה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה.

הסרט מתרחש בעולם בו יש גבולות ברורים בין מי שיש לו כסף ומי שאין לו, ושואל מה קורה כשהגבול נחצה. התשובה היא כאוס מוחלט, אבל ג'ון-הו מתאר אותו בצורה שאינה רק מופרעת לחלוטין, אלא מחושבת, מורכבת ומתכוננת להפליא. מדובר במופת של כתיבה תסריטאית, של עבודת מצלמה, של שילוב בין הומור ודרמה, של תצוגות משחק ושל מה לא. "פרזיטים", יש לציין, מופץ בישראל בידי חברת רד קייפ וסרטי נחשון, ויזכה כאן להפצה מסחרית רחבה במהלך אוגוסט.

כמו כן, פורסם היום כי לפני הקרנת הסרט, יוענק במהלך טקס הפתיחה פרס מפעל לכתריאל שחורי, המסיים השנה את כהונתו ארוכת השנים כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי.

עוד פורסם כי במסגרת המאמצים להחזיר את הקהל הצעיר לקולנוע, ישיק הפסטיבל תג מיוחד לסטודנטים ולסטודנטיות, שיעניק להם תמורת תשעים שקל שלל הטבות בין ה-28 ביולי לראשון באוגוסט ובראשן כניסה חופשית לסרטים על בסיס מקום פנוי וכן כניסה להופעות מיוחדות של טונה, רד בנד ומריאנה מקסימיליאן, הקרנה של "בחזרה לעתיד" בליווי קונצרט של התזמורת הסימפונית ירושלים, סטנד אפ של תום אהרון ועוד.

חגיגת הקולנוע בירושלים תימשך מחמישי 25.7 ובמשך כשבוע וחצי, וכעת נותר לחכות לשלל הכרזות נוספות, על הסרטים הבינלאומיים והמקומיים האחרים שיוצגו בה בהקרנת בכורה מקומית.

האתר הרשמי של הפסטיבל.

עוד באותו נושא

פסטיבל קאן 2019: "Parasite" הקוריאני זכה בדקל הזהב

לכתבה המלאה
פרזיטים. פסטיבל קאן,
מקאן לכאן. מתוך "פרזיטים"/פסטיבל קאן
כתרי שחורי. קרן הקולנוע הישראלי,
פרס מפעל חיים. כתרי שחורי/קרן הקולנוע הישראלי
טונה. ארתור לנדה,
הופעה חינם לסטודנטים. טונה/ארתור לנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully