וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2019: "פרזיטים" הקוריאני זכה בדקל הזהב

אבנר שביט, קאן

25.5.2019 / 21:15

יצירת הפאר הקוריאנית "פרזיטים" זכתה בדקל הזהב, הפרס הגדול של פסטיבל קאן ומן היוקרתיים בעולם הקולנוע. אנטוניו בנדרס זכה בפרס השחקן, איליה סולימאן הפלסטיני בצל"ש מיוחד, וחוץ מההכרזה על הפרס הראשון, רוב ההחלטות התקבלו בשריקות בוז

פסטיבל קאן

המהדורה ה-72 של פסטיבל קאן ננעלה היום בטקס חלוקת הפרסים של התחרות הרשמית. חבר השופטים בראשותו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו חילק את דקל הזהב, הפרס היוקרתי באירוע, ל"פרזיטים" של בונג ג'ון-הו הקוריאני, המשלב בין סאטירה חברתית, מותחן פרוע ודרמה משפחתית, ועושה זאת בצורה מופתית. זו הפעם הראשונה בה סרט תוצרת דרום קוריאה זכה בעיטור, מן החשובים בעולם הקולנוע.

בפרס הגדול של חבר השופטים, השני בחשיבותו, זכה "אטלנטיק" של מאטי דיופ, הבמאית האפריקנית הראשונה שהשתתפה בתחרות הרשמית של קאן, וכמובן גם הראשונה שזוכה בפרס. היא קיבלה את העיטור הנוצץ מידיו של לא אחר מאשר סילבסטר סטאלון, אורח כבוד בפסטיבל.

את פרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, חלקו שניים: "עלובי החיים" של לאדג' לי הצרפתי ו"באקוראו" של קלבר מנדוסה פילו הברזילאי, שניהם סרטים אלימים למדי עם ביקורת חברתית נוקבת.

פרס הבימוי הוענק לאחים הבלגים ז'אן פייר ולוק דארדן על "אחמד הצעיר", העוסק באיסלאם הקיצוני באירופה. כמו כן, צל"ש מיוחד חולק ל"זה חייב להיות גן עדן" של הבמאי הפלסטיני איליה סולימאן, שבראיון לעיתון הצרפתי "לה-מונד" הצהיר היום: "אסור להחרים תרבות ישראלית ואת האמנים הישראלים, אבל כל עוד שישראל מפציצה אוכלוסיות אזרחיות, צריך להחרים מוצרים תוצרת הארץ, וצריך להחרים את תל אביב ולהימנע מלבקר בה".

בפרס השחקן הראשי זכה אנטוניו בנדרס, כוכב "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר. בקטגוריה הנשית המקבילה זכתה אמילי ביצ'ם הבריטית, כוכבת "ג'ו הקטן" של ג'סיקה האוזנר. פרס התסריט הוענק לסלין סיאמה הצרפתייה על "דיוקנה של בחורה צעירה בלהבות".

לעומת זאת, הרבה שמות בולטים שהשתתפו בתחרות הרשמית יצאו בידיים ריקות, ובראשם קוונטין טרנטינו, טרנס מאליק, קן לואץ' וג'ים ג'רמוש.

יש לציין כי הרבה מן הההחלטות של חבר השופטים היו תמוהות למדי, והתקבלו בשריקות בוז בידי התקשורת בקאן - אך זו נרגעה עם ההכרזה על הזוכה בדקל הזהב, שהיה הפייבוריט שלה. נוסיף גם כי אף סרט עלילתי ארוך תוצרת הארץ לא השתתף השנה בפסטיבל - רק שלושה סרטים קצרים, שאף אחד מהם לא זכה בפרס.

לקריאה נוספת:
היינו בהקרנת הבכורה של החדש של טרנטינו בקאן, וזה מה שחשבנו
מפעים, קורע לב, בלתי נשכח: הסרט שגרם למבקר שלנו להתייפח על הטיילת בקאן
אלמודובר הימם את פסטיבל קאן, טרנטינו ודניאלה כבר פה

בונג ג'ון-הו. GettyImages
בונג ג'ון-הו חוגג את הדקל/GettyImages
אנטוניו בנדרס. GettyImages
אנטוניו בנדרס עם הפרס/GettyImages
איליה סולימאן בקאן. AP
איליה סולימאן עם הפרס בקאן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully