וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון: "אין בחזה שום דבר מקודש. לכן הבהרתי אך לא התנצלתי"

26.6.2019 / 18:00

"זאת לא היתה תקיפה מינית, זאת היתה תקיפה", אמר הערב ירון לונדון בתגובה לסערה שהתעוררה לאחר שאמר אתמול בתוכניתו "גאולה ולונדון" בכאן 11 כי תפס לאישה זרה את השד במעלית. צפו

צילום מסך

"אין בחזה שום דבר מקודש. לכן הבהרתי, אבל לא התנצלתי", אמר ירון לונדון הערב (רביעי) בתגובה לסערה סביבו. זאת, כזכור, לאחר שאמר אתמול בתוכנית "גאולה ולונדון" בכאן 11 כי תפס לאישה זרה את השד במעלית, לאחר שהיא נגעה בכרסו במהלך נסיעה משותפת במעלית. לונדון הוסיף גם כי "זאת לא היתה תקיפה מינית, זאת היתה תקיפה" כשם שפעולתה של האשה לטענתו היא תקיפה, וציין כי שתי הפעולות לא היו לגיטימיות, גם שלו וגם של האשה.

"פוליטיקאים נוהגים להתלונן שמוציאים את דבריהם מהקשרם - אז זה מה שעשו תוקפיי, בעיקר תוקפותיי", אמר לונדון בראשית התוכנית הערב. "את (גאולה אבן-סער) זוכרת שעסקנו בלוסי אהריש, את הבאת אותה כאישה שמחללים את המרחב הפרטי שלה... ואז עלה בדעתי הסיפור הזה, החוויה שלי, שאני נכנס למעלית, ומישהי משחקת לי בבטן. אישה טופחת על בטני ואומרת 'ירון, באמת'. זאת היתה השפלה. השפלה של גופי. ומגע ללא רצון. עמדתי מושפל. ואז עשיתי את המעשה שתיארתי - שמתי את כף ידי על שדה השמאלית, ואמרתי 'גם זה לא מה שהיה'".

"עכשיו, אפשר לטעון, לא מגיבים על תוקפנות בתוקפנות", הוסיף לונדון. "אתה לא קורא למשטרה כשאתה במעלית, וזה עניין קטן מדי בשביל לקרוא למשטרה. אני חושב שזאת היתה תגובה הולמת לגסותה. עכשיו השאלה היא שאלת השד. מהו שד? האם הוא נכס מקודש? נשים בימינו מתפשטות ומראות את שדיהן. כלומר תפקיד השד מותנה במבט הגברי. אם המבט הוא מבט חושק, אז זה איבר מיני. אם המבט הוא נייטרלי, אם זה אישה מניקה, אז זה לא איבר מיני. זה תלויי בזה. במקרה הזה, לא היה לאיבר שום תפקיד, ולכן גם להתנהגותי לא היתה שום משמעות מינית. זאת לא היתה תקיפה מינית, זאת היתה תקיפה. כפי שהייתי תוקף גבר".

ירון לונדון בארוע מחווה למוטי קירשנבאום במלאת שנה למותו, תיאטרון צוותא 9 בספטמבר 2016. מגד גוזני
ירון לונדון/מגד גוזני

גאולה אבן, שותפתו להגשת התוכנית, הגיבה: "אני מצטערת שאתה לא מבין מה הבעיה פה. כי יש פה בעיה מאוד גדולה. נכון, לגעת בך זה לא לגיטימי. אבל לגעת בה, בשד שלה, בחזה שלה, זה סופר לא לגיטימי בעיני".

"מה ההבדל בין כרסי לבין שדיה?", שאל לונדון את אבן. "זה איבר עם אסוציאציה, עם קונוטציה", היא ענתה לו. "כשגבר מטריד אישה, זה לא רק בגלל שהוא חושק בה ושם עליה יד, זה גם כי הוא יכול, וגם כי הוא הוא עמד על ידה וגם כי התחשק לו. ירון, אם זאת היתה הנכדה שלך, לא היית רוצה שיבוא גבר וייגע". לונדון: "אם הנכדה שלי היתה תופפת על כרסו של אדם זר...", גאולה: "אז לגיטימי לגעת לה בחזה?". לונדון: "לא לגיטימי. שני הדברים לא לגיטימיים". אבן: "אז למה עשית את זה?!". לונדון: "יש איזון מוחלט בין שני הדברים". אבן: "אין איזון מוחלט בין שני הדברים".

"אם החבר שלך יראה שתוקפים אותך, הוא לא יקרא למשטרה", המשיך לונדון, "הוא ייתן בשיניים למי שתוקף אותך". "אבל לא נתת בשיניים, לא נגעת לה בכרס", אמרה גאולה. "הבטן שלה היתה שטוחה", הגיב לונדון, "אין בחזה שום עניין מקודש! שום דבר". אבן: "לא מסכימה איתך". לונדון: "לכן הבהרתי, אך לא התנצלתי". אבן: "חבל".

עוד באותו נושא

מירי רגב לירון לונדון: "סיפרת בשידור חי על תקיפה מינית, עליך להתפטר"

לכתבה המלאה
גאולה ולונדון, ירון לונדון, גאולה אבן. צילום מסך
ירון לונדון וגאולה אבן/צילום מסך

במסגרת התוכנית "גאולה ולונדון" אתמול (שלישי) בכאן 11, בדיון על הנטייה לגעת בבטנן של נשים בהיריון, סיפר לונדון לתדהמת שותפתו לתוכנית, גאולה אבן, על מקרה שבמסגרתו תפס לאישה זרה את השד במעלית שבה נכחו רק שניהם. "פעם נסעתי במעלית בבניין רב קומות", סיפר, "ואישה שברור היה לגמרי על פי מדיה שהיא עורכת דין, הדורה, עלינו שנינו במעלית לבד ותוך כדי הנסיעה אנחנו מוצאים איש את מבטו של רעהו, והיא עושה לי ככה" - לונדון הניח את ידו על בטנה של אבן ואז טפח על כרסו שלו וחיקה את האישה - "'לונדון, מה זה, מה זה'? אז אני הנחתי את היד על השד שלה". "מה?", הזדעקה אבן. "הנחתי את היד על השד שלה", המשיך לונדון. "ואמרתי לה, 'גם זה כבר לא מה שהיה". אבן אמרה: "שמע, זה מזעזע". לונדון הגיב: "אבל למה זה רק מזעזע מה שהיא עשתה לי?", שאל לונדון. "כי שד זה אבר עם משמעות מינית וכרס לא!", השיבה אבן.

הדברים גררו תגובות זועמות רבות. "עד כאן - ירון לונדון, הגיע זמנך ללכת", כתבה שרת התרבות והספורט מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה. "אתה לא מבין שלמעשה סיפרת בשידור חי על אקט של תקיפה מינית שביצעת? אתה באמת לא רואה את ההבדל בין לגעת בכרס שלך לבין לחפון שד של אישה? כמה אפשר להיות מנותק מהמציאות? עליך להתפטר כאן ועכשיו. ואם לא תעשה זאת, על תאגיד השידור הציבורי להשעות אותך מיידית ולמנוע ממך את היכולת להמשיך ולזהם את השיח התקשורתי במימון כספי משלמי המסים". ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה אמש גם היא תגובה לדבריו של לונדון: "שוביניסטים גסים שהתעדנו לכמה שנים כי הבינו שאפעס, כבר קצת בעייתי לבצע מעשים מגונים ולהתגסס, מרגישים חופשי להיות שוב האדם הקדמון. כנראה במסגרת קמפיין ההתמסכנות 'אוף, כמה קשה להיות גבר וכמה הגזמתן עם החוצפה הפמיניסטית לדרוש לא להיות קרבן לעברות מין'".

ירון לונדון. ניב אהרונסון
ירון לונדון/ניב אהרונסון

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה בין השאר: "מפגן ה'צחוק' של ירון לונדון אינו רק סר טעם, הוא מביך, מביש ודוחה. אם עד היום לונדון לא מבין שהמעשה שהוא מתאר הוא תקיפה מינית, לא ברור מה כבר יעזור לו". מכאן נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו על ידי לונדון אינם מקובלים ויבדקו עמו".

מנגד, היו גם מי שתמכו בלונדון. העתונאית והמגישה לינוי בר גפן כתבה: "לא מבינה את ההתעלפות מהאנקדוטה הזו. הוא כבר סיפר את זה בתקשורת לא פעם. אישה ביקשה להעליב, פיזית ומילולית אדם והוא העליב אותה פיזית ומילולית בחזרה. ביג דיל". והעיתונאית סימה קדמון כתבה: "מי שמניחה יד על בטן של גבר זר, שלא תתפלא שהוא תופס לה שד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully