וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור (איווט) ליברמן, יוסי בנאי ועמוס גוטמן: התפריט הישראלי של פסטיבל הקולנוע ירושלים

2.7.2019 / 6:56

התחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים תציג סרטי דוקו טריים על מנהיג ישראל ביתנו ועל יוסי בנאי, וכן עותק משוחזר של "בר 51" פרי עטו של עמוס גוטמן

ליבר-מן. אלדד רפאלי,
ליבר-מן/אלדד רפאלי

בשבועות האחרונים, בעקבות עליית "החבר דב" והסערה סביב "לאה צמל, עורכת דין", שאלו רבים ורבות ברשתות החברתיות - "איך זה שכל הסרטים כאן תמיד עוסקים באושיות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית? מה עם הצד השני?".

אז הנה מגיעה התשובה - פסטיבל ירושלים מפרסם הבוקר (רביעי) את רשימת הסרטים תוצרת הארץ שיתמודדו בתחרויות הרשמיות שלו, והתחרות התיעודית כוללת גם את "ליבר-מן", סרטה התיעודי של נורית קידר שעוקב אחר הקריירה של אביגדור ליברמן. מצד אחר, אם תשאלו את נתניהו, מדובר בכלל באיש שמאל, אז לא בטוח שהדוקו הזה אכן מאזן את התמונה.

סרט טרי נוסף שיוצג בהקרנת בכורה מקומית במסגרת התחרות התיעודית הוא "להאיר את יוסי" של קובי פרג' (במאי "פוטו פרג'" היפהפה) ומוריס בן מיור, המבטיח להציג יומן אישי של יוסי בנאי עליו השלום, בעזרת קטעי ארכיון בהשתתפותו והקול האגדי שלו, שיהיה הקול היחידי שיישמע בסרט.

ועוד בתחרות: "מאה אחוז" של יעל קיפר ורונן זרצקי, על הכפר הדרוזי בית-ג'אן שבו נרשמים שיאי הזכאות לבגרות בישראל; "מתחם חסן ערפה" של יואב גורפינקל, על מאבק ההישרדות של תושבי החצר האחורית של תל אביב; "לא מוכר" של אנה אוליקר, על צעיר בדואי המוביל מאבק אזרחי בכפרו ביר האדג'; "פישטייל" של עמנואל מאייר על מהגר מחוף השנהב שחי בישראל אך חולם על מולדתו; ו"פאראנו" של אריאל סמל, המתעד את חייו בכפייתיות מזה 24 שנה.

התחרות הישראלית העלילתית תציג שלושה סרטים שכבר הוקרנו בפסטיבלים בינלאומיים מכובדים. השניים שבאים מברלין הם "עיניים שלי" של ירון שני ("עג'מי") הוא הפרק השני בטרילוגיה שהתחילה ב"עירום", ועוקב אחר קצין משטרה (ערן נעים הפנומנלי) החשוד בעבירות אלימות; ו"היום שאחרי לכתי" של נמרוד אלדר מציג את מערכת היחסים בין אב אלמן לבתו, אותם מגלמים מנשה נוי וזוהר מידן המצוינים. מרוטרדם יגיע "אלוהי הפסנתר" המשובח של איתי טל, המציג סיפור על גורל, כישרון, קנאה וטרגדיה במשפחת מוזיקאים. מככבות: נעמה פרייס, ליאורה ריבלין, זאב שמשוני ושמעון מימרן.

להאיר את יוסי. נינו (חנניה) הרמן,
מתוך "להאיר את יוסי"/נינו (חנניה) הרמן

הקרנות בכורה עולמיות יהיו ל"נולדתי בירושלים ואני עדיין חי" של יוסי עטיה ודוד אופק, בכיכובה של ליהי קורנובסקי המשגשגת, המוגדרת כקומדיה שחורה על ירושלמי שמעביר סיורים לתיירים בעקבות פיגועים שהתרחשו בעיר הבירה; "ככה את אוהבת" של לימור שמילה ("מונטנה") על משחקי כוח ושליטה בין זוג נשוי, בו מככבים הילה וידור, תום אבני ודב נבון; ו"קצפת ודובדבנים" של גור בנטביץ', סרט אישי על החיים והקולנוע, הצלחה וכישלון, העבר והעתיד, בו כל המי ומי של הקולנוע הישראלי מופיעים (לא בתפקיד עצמם) - מדובר, בין השאר, בדובר קוסאשווילי כנהג מונית חובב סרטים (שאגב, גם מצטט את מדור הקולנוע שלנו), הדס בן ארויה, צחי גראד ועוד.

ותיק הבמאים בתחרות יהיה רם לוי, זוכה פרס ישראל, עם סרטו העלילתי החדש "המתים של יפו", בכיכובם של רובא בלאל-עספור, יוסף אבו־ורדה, סלים דאו ומייסה דאו על שלושה ילדים שמוברחים מן הגדה המערבית לידו, בזמן שבעיר מצטלם סרט בריטי המתרחש בתקופת המנדט.

כמו כן, ייערכו תחרויות לקולנוע נסיוני ולאמנות וידיאו, ותחרות סרטים קצרים, ובסך הכל יחולקו פרסים על סך מיליון שקל. מחוץ לתחרות יוקרנו עוד כמה סרטים מסקרנים בהקרנת בכורה מקומית ובהם "חיים רגילים" של אפרת שלום דנון וגילי דנון על שתי פליטות אפריקאיות - האחת נמלטה לברלין והשנייה לתל אביב; "איש החרב: גבריאל מוקד", דוקו של שלומית ורפאל כרמלי על האושיה הספרותית בשמה הוא נקרא; ו"מרחק הליכה", סרט עלילתי ישראלי-אמריקאי בכיכובן של דאנה איבגי וחני פירסטנברג.

עוד באותו נושא

מהריביירה לעיר הבירה: זוכה דקל הזהב יפתח את פסטיבל ירושלים

לכתבה המלאה
קצפת ודובדבנים. גיא רז,
מתוך "קצפת ודובדבנים"/גיא רז

וההקרנה המרגשת מכל היא אולי של "בר 51", סרטו של עמוס גוטמן, שגם כמעט חצי יובל אחרי שנעשה נותר אחת היצירות הקולנועיות הכי חריגות ומיוחדות שנעשו כאן, ובירושלים נזכה לראות לראשונה את העותק המחודש והמשוחזר שלה.

הפסטיבל ייצא לדרך ב-25 ביולי עם הקרנת בכורה ישראלית של "פרזיטים" הזוכה בדקל הזהב, ויימשך כעשרה ימים, וכעת נותר לחכות לפרסום התוכנייה המלאה שלו.

עיניים שלי. פסטיבל ברלין,
מתוך "עיניים שלי"/פסטיבל ברלין
היום שאחרי לכתי. פסטיבל ברלין,
מתוך "היום שאחרי לכתי"/פסטיבל ברלין
בר 51. יוני המנחם,
מתוך "בר 51"/יוני המנחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully