וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינו צרור, יעל דן ויוסי ורטר - בין זוכי פרס סוקולוב לעיתונות

2.7.2019 / 16:30

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית לשנת 2019 יוענק לעיתונאים והמגישים רינו צרור ויעל דן; פרס סוקולוב לעיתונות כתובה יוענק לכתבת הבריאות של TheMarker, רוני לינדר גנץ, ולפרשן הפוליטי של הארץ, יוסי ורטר; ופרס דוש לקריקטורה יוענק ליוצר אסף חנוכה

ארונו של אורי אבנרי מוצב בבית סוקולוב (בית אגודת העיתונאים) בתל אביב 22 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"פרס זה מוענק לו על סיקור עקבי ומעמיק של נושאים אשר לא זכו קודם לזרקור תקשורתי". רינו צרור/ראובן קסטרו

הוכרזו הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית, ובפרס דוש לקריקטורה לשנת 2019.

פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית מטעם עיריית תל אביב-יפו יוענק השנה לעיתונאים והמגישים רינו צרור ויעל דן. חברי ועדת השופטים היו היו"ר פרופסור רפי מן, אלונה בר-און, ליסה פרץ, סימה קדמון ורן רזניק. בנימוקי ועדת השופטים היא תיארה את צרור כ"עיתונאי לוחמני הניצב בעקביות מזה עשרות שנים בחזית העשייה סדר יום חברתי, תוך התמקדות ומתן תשומת לב מיוחדת לפריפריה החברתית, הפוליטית והגיאוגרפית. סדר יום זה בא לידי ביטוי בתוכניתו היומית בגלי צה"ל, בסדרות הטלוויזיה הדוקומנטריות ששודרו בערוצי הטלוויזיה השונים ובסרטי תעודה. פרס זה מוענק לו על סיקור עקבי ומעמיק של נושאים אשר לא זכו קודם לזרקור תקשורתי".

יעל דן הוגדרה על ידי ועדת הפרס: "תוכניתה היומית 'עושים צהריים' מובילה סדר יום חברתי ומלא חמלה תוך שימת דגש על המאבק בפגיעות מיניות בעיקר בילדים ובנערות צעירות. במהלך השנים הגישה מגוון תכניות רדיו וטלוויזיה, בהן 'תצפית', 'יומן תרבות' ו'שטח פרטי'. הפרס מוענק לה על היותה נושאת דגל בחשיפת כשלים ומחדלים במערכות הציבוריות ובהעלאת המודעות לטראומות כתוצאה מפגיעה מינית".

עושים צהריים עם יעל דן 28.9.2014. אביב חופי,
"הפרס מוענק לה על היותה נושאת דגל בחשיפת כשלים ומחדלים במערכות הציבוריות ובהעלאת המודעות לטראומות כתוצאה מפגיעה מינית". יעל דן/אביב חופי

פרס סוקולוב לעיתונות כתובה מטעם עיריית תל אביב-יפו יוענק השנה לכתבת הבריאות של TheMarker, רוני לינדר גנץ, ולפרשן הפוליטי של הארץ, יוסי ורטר. חברי ועדת השופטים היו היו"ר רותי יובל, גל גבאי, רביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי. בנימוקי השופטים על ורטר נכתב כי הפרס ניתן לו "על סיקור מקצועי רב שנים של התחום הפוליטי והפרלמנטרי ועל פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי-הקלעים של הסצינה הפוליטית שבה הנסתר עולה בחשיבותו על הגלוי. ורטר נכנס לתחום בראשית שנות התשעים (בעיתון 'חדשות') ומאז 1996 הוא משמש כפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון 'הארץ'. למרות שנותיו הרבות בכיסוי המערכת הפוליטית, שמר על גישה ביקורתית כלפי נושאי הסיקור שלו, אופוזיציה וקואליציה כאחת, כשהוא מקפיד לתמוך את ביקורתו בעובדות. ורטר מאופיין בקול ובסגנון כתיבה ייחודיים ההופכים את הפרשנות הפוליטית שלו למרתקת ונגישה, הן עבור ציבור הקוראים והן עבור הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות".

על רוני לינדר גנץ כתבו השופטים כי הפרס מוענק לה "על סיקור מקצועי, חדשותי, תחקירי ופרשני, של תחום הבריאות בתוך הקשריו הכלכליים והפוליטיים. לינדר הכניסה לעיתונות את תחום כלכלת-הבריאות והרחיבה את התחום, שסוקר עד אז בעיקר מהזווית הרפואית, אל הזווית המערכתית של מדיניות הבריאות והשפעתה על האזרח. בין הנושאים שבטיפולה: מערכת הבריאות על התמריצים והעיוותים שמתקיימים בה, סל הבריאות וסל התרופות והטכנולוגיות ומחיריהן המאמירים בארץ ובעולם, האיזון בין רפואה פרטית וציבורית ואי השוויון בבריאות, מערכי האשפוז הכללי והפסיכיאטרי, מהפיכת סימון המזון והכוחות המנסים לטרפד אותה, המאבק סביב חוק העישון ועוד. במסגרת עבודתה העיתונאית לינדר לא הסתפקה בחשיפות ודיווחים אלא גם יצרה קמפיינים, סיקור אינטנסיבי מכוון של נושאים, בניסיון להוביל שינוי".

עוד באותו נושא

סערת "לאה צמל" והמענק שבוטל: 3 שופטים מוועדות הפיס התפטרו

לכתבה המלאה
יצירה של אסף חנוכה. שימוש חד פעמי
" יצירתו מצטיינת באיכותה הגרפית ובצבעוניות מחושבת ומתוחכמת המדגישה את המסר הסיפורי". איור של אסף חנוכה/שימוש חד פעמי

פרס דוש לקריקטורה מטעם עיריית תל אביב-יפו יוענק השנה ליוצר אסף חנוכה. חברי ועדת השופטים היו היו"ר פרופ' ענת קציר, ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, דניאלה לונדון-דקל ונמרוד רשף. השופטים נימקו את הבחירה בו בהיותו "מיוצרי הקומיקס המובילים והמקוריים בישראל. עבודותיו נוגעות בהוויה המקומית מתוך זווית ראייה אינטימית ומשפחתית, המקבלת משמעות חברתית-אקטואלית ונעה בין הריאליסטי לסוריאליסטי. יצירתו מצטיינת באיכותה הגרפית ובצבעוניות מחושבת ומתוחכמת המדגישה את המסר הסיפורי".

כל אחד מהזוכים יקבל 18 אלף שקלים. טקס הענקת הפרסים יתקיים ביום שלישי, 29 באוקטובר, במרכז ענב לתרבות, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully