וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די, אייל גולן שכב עם מעריצות? ספרו לנו משהו שלא ידענו

3.7.2019 / 6:10

אורלי וגיא חקרו מחדש את סיפור אייל גולן, וחזרו בלי כותרת חדשה. אז כן, הזמר נהג לשכב בהסכמה עם מעריצות שלו. האם זה מוסרי? זו שאלה מורכבת עם תשובה פשוטה - זה לא. האם זה פלילי? חד משמעית לא. האם מישהו ירצה שבתו תלך למסיבה בביתו של גולן? התשובה די ברורה

אייל גולן אורלי וגיא. צילום מסך
פלילי? לא. אייל גולן/צילום מסך

עברה קצת יותר משנה מאז שהפכתי לסלב לרגע. גיליתי את זה במקרה בזמן ששיחקתי עם הכלב בגינה ליד הבית. הטלפון שלי התחיל לרטוט, ולרטוט ולרטוט. הודעות תמיכה ופרגון התחילו להציף לי את הוואטסאפ, ובמקביל הודעות נאצה ואיומים מילאו לי את המסנג'ר בפייסבוק. לא ידעתי מזה דבר, אבל בתוכנית של גיא פינס פרסמו את שמי ותמונתי תחת הכותרת "אייל גולן מאיים לתבוע את וואלה על סכום חסר תקדים של 5 מיליון שקלים", כאשר לפי הידיעה בתוכנית הרכילות המצליחה הטריגר לשיגור מכתב התביעה היה טור דעה שלי באתר, בו כתבתי נגד העלאת מחזמר משיריו של אייל גולן בתיאטרון הקאמרי. אני מציין את הגילוי הנאות הזה כאילו כדי לציין שיש לי איזשהו עבר לוהט עם הזמר המפורסם, אבל יכול לציין כבר מראש, כל ביקורת שיש לי על התחקיר שנעשה אמש בתוכנית החדשה של אורלי וגיא לא קשורה בכלל להתנהלותו של אייל גולן - אלא לאיכות התחקיר עצמו.

אינני משפטן ואני לא מנוסה בקריאת חומרי חקירה, אבל כעיתונאי אני כן יכול להבין כותרות ושורות תחתונות. ובשורה התחתונה, אורלי וגיא לא הצליחו לספק כותרת חדשה שתסתור את השורה התחתונה של התיק נגד אייל גולן מלפני שש שנים, והיא שהתיק הפלילי נגד אייל גולן נסגר מחוסר ראיות. למעשה, מסע הצלב התקשורתי הנוכחי, שעלול להיתפס כדי אובססיבי, נגמר באותה שורה תחתונה בדיוק - אייל גולן אינו נזיר טיבטי או כומר קתולי, הוא אוהב נשים יפות ושומו שמיים - מקיים איתן יחסי מין. וכן, הוא ניצל את מעמדו ככוכב כדי לשכב עם נשים יפות. אם הוא היה אייל גולן נהג המשאית, אייל גולן המורה לאזרחות או אייל גולן העיתונאי כנראה שנשים לא היו נופלות לרגליו ומבקשות לספק את כל תאוותיו המיניות, אבל הוא אייל גולן הרוקסטאר (לא במובן המוזיקלי של המילה) ובדיוק כמו הרולינג סטונז, לד זפלין ודניס רודמן - הוא ניצל את המעמד שלו. האם זה מוסרי? זו שאלה מורכבת עם תשובה פשוטה - זה לא. האם זה פלילי? חד משמעית לא. האם יש ישראלי שהיה מסכים שבתו הצעירה תלך למסיבה בביתו של גולן? אני חושב שהתשובה לזה די ברורה.

אייל גולן אורלי וגיא. צילום מסך
ראוי לשידור. אורלי וגיא/צילום מסך

זה לא שהתחקיר שפתח את העונה החדשה של "אורלי וגיא" לא היה ראוי לשידור, ובטח שלא הייתה שום הצדקה לגנוז אותו כפי שעורכי דינו של אייל גולן ניסו לעשות בשבועות האחרונים. ובכל זאת, מעבר להצצה צהובה לחיי העושר והתהילה של גולן - לא משהו שאמור להפיל מישהו מהכסא - לא באמת נחשפנו לשום דבר שלא ידענו. כמעט כל העדויות והסיפורים, שנחשפו כבר בעבר בשלל אמצעי התקשורת, הובאו הפעם בגוף ראשון על ידי המתלוננות עצמן, שאף עברו בדיקת פוליגרף על ידי התוכנית ונמצאו דוברות אמת. ניתן להבין למה אייל גולן לא רצה שהסיפורים האלה יצופו שוב, בין אם הם נכונים ובטח אם הם שקריים לחלוטין - אבל בתוך כך, התחקיר לא מצליח באמת להוכיח התנהלות לא חוקית מצד אייל גולן עצמו, אלא רק שוזר רמיזות ונותן לצופים לנסות למלא את המשבצות לבד.

כך למשל רומזים אורלי וגיא שאת הייעוץ המשפטי (היקר) שניתן למתלוננות (העניות) שחזרו מההודאות שלהן נגד גולן, מימן החשוד בעצמו. זו תיאוריה שרצה ברשתות החברתיות כבר שנים. ייתכן שהיא נכונה, ייתכן גם שלא. הרמיזה בתוכנית לגבי העניין נעשית בדרך הכי בטוחה שיש, כאשר אורלי וילנאי פשוט אומרת: "אני לא מנסה לרמוז שום דבר". מעבר לכך, לא מוצג בדל של ראיה לשיבוש ראיות או איזושהי הוכחה לקונספירציה. בגדול, זה הרגיש כמו עוד ויכוח בפייסבוק בין מעריציו של גולן לשונאיו, כאשר כל צד מתחפר בעמדה שלו.

"האס" של התחקיר הגיע כאמור מהעדויות מגוף ראשון של המתלוננות. כך למשל ט', שהגיעה לפי עדותה לביתו של אייל גולן במגדלי יו בתל אביב בערב יום הולדתה ה-17, אך שיקרה לו ואמרה לו שהיא בת 18 (אגב, מוסריות בצד, גיל ההסכמה במדינת ישראל הוא 16 - כך שהשקר לא באמת רלוונטי). לפי מה שסיפרה למשטרה, גולן התחיל איתה, ושאל אותה "איך את עם מציצות? לפי השפתיים שלך אני רואה שאת בסדר גמור". לאחר שהוא וידא שהיא מעוניינת, הם הלכו לחדר המדרגות, שם היא ביצעה בו מין אוראלי במשך 20 דקות. אלה הם "הפרטים החדשים" שהבטיחו לנו אורלי וגיא, ואייל גולן כל כך לא רצה שהציבור ישמע. אפשר להבין אותו. במקום סתם לדעת ש"הזמר הלאומי" שוכב עם מעריצות, עכשיו אנחנו גם יודעים כמה זה קל לו לכאורה. כל מה שהוא צריך לעשות זה פשוט לגשת לבחורות ולבקש מהן מציצה. גולן מכחיש שהסיפור הזה קרה ולטענתו הוא בכלל לא מכיר את ט' (שכונתה לכאורה על ידי מקורביו, "רוסלנה הקטנה") - אבל בין אם הסיפור אמיתי או לא, זה לא באמת משנה - יש כאן סיפור על שני בגירים שמקיימים יחסים בהסכמה, ונראה שאפילו ברצון ("עניתי 'כן' בלי לחשוב פעמיים", סיפרה ט').

התחקיר כן מעלה מחדש שאלות בנוגע לשידול לזנות שגולן ביצע לכאורה בנערות. לטענת שתיים מהנשים הצעירות, הן התבקשו להגיע לביתו של חבר של אייל גולן והתבקשו על ידו "לפנק אותו", מין מילת קסם שאיבדה את כל הקסם שלה שחוזרת לאורך התחקיר. לטענת אחת מהן, המנהל האישי של גולן, בני פרץ, שילם להן 400 שקלים לאחר המעשה. מהסיפורים של הצעירות עולה תמונה לפיה הן ממש הועברו מיד ליד (או ליתר דיוק, מאיבר מין לאיבר מין) על ידי גולן עצמו. אלה הן האשמות חמורות, שעלו כבר בשלבי החקירה לפני שש שנים, ולא נמצאו להן הוכחות. גולן מכחיש את ההאשמות, אבל משהו בשפת הגוף שלו משדר סוג של כניעה. הוא חוזר ומתנצל שוב, ומסביר שהוא עשה דברים שהם "לא בסדר". זו לא בדיוק נטילת אחריות. יותר כמו ילד קטן שיודע שבסוף אבא ואמא יסלחו לו שהוא שבר את המנורה בסלון, והוא פשוט צריך לחזור ולהגיד "סליחה" עד שהם יזכרו כמה שהם אוהבים אותו. גם את ההתנצלות הזאת, שניכר שנרקחה על ידי מספר יועצי תקשורת ועורכי דין, כבר ראינו בעבר, והיא לא באמת חידשה כלום. לא במפתיע, "ההתנצלות" אפילו לא שודרה בתחקיר עצמו, אלא בתוכנית "הצינור" ששודרה מיד אחרי.

עוד באותו נושא

יש מקום לאגדות: בתוך שקר הריאליטי, סיפורם של שירי ולירן מעורר השראה

לכתבה המלאה
אייל גולן אורלי וגיא. צילום מסך
יחסים בהסכמה? נ' מהתחקיר של אורלי וגיא/צילום מסך

"הכוכבת" של התחקיר, לפחות מבחינת חיזוק האישום הציבורי נגד גולן, הייתה עו"ד לבנת מלמד מפרקליטות מחוז תל אביב, מי שהייתה הפרקליטה המלווה בתיק, ואף הייתה התובעת במשפט נגד אביו של גולן. עו"ד מלמד לא מסתירה את זה שהיא לא שלמה עם הדרך בה התנהל התיק על ידי המשטרה, ובטח שהיא לא מרוצה מהדרך בה הפרשה נחתמה. העדות שלה היא החזקה ביותר בתחקיר מכיוון שבין השורות היא אומרת, בדרכה המשפטית המפולפלת, שהעובדה שגולן יצא בלי כתב אישום חמור מהסיפור הזה הוא סוג של נס מבחינתו. ומצד שני, העדות של מלמד גם מדגישה בסופו של דבר את חולשתו של התחקיר - בעיקר מכיוון שמלמד כבר התראיינה למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות לפני שלוש שנים והעלתה טענות דומות.

כל הסיפורים הקבועים על גולן והפמלייה שלו עלו מחדש בתוכנית, וברור שלא נעים לשמוע מגוף ראשון את הנשים הצעירות שמספרות כיצד התבקשו לכאורה לשכב עם שלל גברים בשביל להתקרב אל אייל גולן. אין ספק שהשורש פ.נ.ק איבד לעד את התמימות הילדותית שלו בעקבות הצפייה בתחקיר. ועדיין, אורלי וגיא מאוד ניסו, אבל לא באמת הצליחו להפיל אותנו מהכורסא עם פרטים חדשים. הכרנו את המנגנון הדי דוחה שעטף לכאורה את גולן. הוא מעולם לא הכחיש שהוא שכב עם מעריצות בגירות בהסכמה, ידענו שהיו קטינות שטענו שהן שכבו איתו ואז חזרו בהן, שמענו את כל הסיפורים על הפלא-פות והפות-מוביל וראינו את אביו נכנס לכלא על פשעים מחליאים. אז בשביל מה היינו צריכים את הסיפור הזה עוד פעם? בשביל לראות את רני רהב בעל הכישרון התיאטרלי המבוזבז מספר איך הוא עדיין מתעורר לפעמים עם ביעותי לילה בעקבות הפרשה? בשביל לראות את הפרצופים של החברים של גולן שלכאורה "פונקו" על ידי המעריצות?

ואגב, למה הפרצופים של אותם גברים שהתיק נגדם נסגר מוצג לראווה בעוד המתלוננות שהודו במתן עדות שקר זוכות להופיע בעילום שם ועם פנים מטושטשות? איפה פה בדיוק השוויון? איפה הצדק? הציבור זכאי לשמוע את הטענות על אדם בפרופיל גבוה כמו אייל גולן. זכותם של המעריצים הרבים של המוזיקה שלו להיחשף לצדדים הפחות נעימים באישיות שלו, ולפעול בהתאם לפי צו מצפונם. אבל מה העניין הציבורי בלהראות את פניו של אותו אושרי, חבר של אייל גולן שקיים לכאורה יחסים בהסכמה עם מעריצות של הזמר? מובן לגמרי מדוע צריך וראוי לטשטש את פניהן של המתלוננות, אבל מדוע פניו של הגבר שהתיק נגדו נסגר לא מוגנות באותה מידה?

דני ביטון, אביו של אייל גולן, בית המשפט המחוזי בת"א, אפריל 2015. יוסי זליגר, פול צלמים
מתועב. דני ביטון/פול צלמים, יוסי זליגר

מי שמשום מה יוצא זול מהתחקיר הוא עבריין המין המתועב דני ביטון, אביו של אייל גולן. האדם שנשמע בהקלטות מסרסר בקטינות ומארגן לעצמו אורגיות באמצעות "בוטום ביץ" בת 14, בדיאלוגים שהיו גורמים לתסריטאים של "הצמד" ב-HBO להסמיק. כמעט כל העדויות בתחקיר מצביעות עליו כמישהו שיצא בזול מעסקת הטיעון שלו. גבר בן 60 פלוס שניהל מערכות יחסים שמבוססות על ניצול עם קטינות בחטיבת ביניים, בהבטחה לתמורה - הודה במעשים, ושוחרר אחרי שנתיים בכלא, רק כדי להיעצר שוב אחרי שנה. בדצמבר האחרון הוגש נגדו כתב אישום על מעשה מגונה בטרמפיסטית בת 20. למה בכלל הוצעה לו עסקת טיעון? למה ניתן לו עונש כל כך קל? איך יכול להיות שתוך פחות משנה הוא שוב תקף מינית? איפה המשטרה? איך יכול להיות שמערכת הצדק והאכיפה מפשלת דווקא במקרה שהיה בלב העין הציבורית? אלא שביטון לא באמת מעניין את אורלי וגיא, כי הם יודעים שהרייטינג לא יגיע ממנו - וכשממולך עומדת מפלצת כמו "מאסטר שף", אין זמן להתעסק בצדק. הם מחפשים את הכותרת אצל הבן שלו, ולמרות גישה די חופשית אליו ואל האנשים הקרובים אליו, כולל ראיונות אישיים עם גולן עצמו, הם לא מצליחים לנפק אפילו חצי כותרת חדשה. וזאת השורה התחתונה.

ואגב, ההתנצלויות הרפות שלו אולי הספיקו למעריציו הרבים, וזכותם לשמוע את שיריו ולמלא אצטדיונים בהופעותיו - אבל זו גם עדיין זכותי לחשוב שזה כתם על תיאטרון הקאמרי, מוסד תרבותי שממומן בחלקו מכספי ציבור, להעלות מחזמר משיריו של אמן, שמייצג סוג של תרבות שכולנו צריכים לקוות שתיעלם מהעולם. כן, יכול להיות שזה חוקי, אבל זה עדיין מסריח.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully