וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיתונאי דרור פויר נגע בי וניסה לנשק אותי בניגוד לרצוני"

27.7.2019 / 16:31

העיתונאית הדר קנה טוענת כי העיתונאי דרור פויר הטריד אותה - ניסה לנשק אותה, הציע לה הצעות מיניות ונגע באיבריה האינטימיים בניגוד לרצונה. קנה לוואלה! תרבות: "קראתי מה שכתב בטור על האונס בקפריסין וחשכו עיני. איזו צביעות והתחסדות". פויר בתגובה: "נבוך ומבויש"

דרור פויר. נמרוד סונדרס
הדר קנה: "קראתי שפויר כותב על האונס בקפריסין ומאשים כל מיני דברים בתרבות הקלוקלת, מבלי לקחת טיפת אחריות, וחשכו עיני. איך הוא מעז להתעסק בנושא הזה, כשהוא יודע מה הוא עושה? איזו צביעות והתחסדות". דרור פויר/נמרוד סונדרס

הדר קנה, עיתונאית דה מרקר, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו טענה כי עיתונאי גלובס דרור פויר הטריד אותה מינית. בשיחה עם וואלה! תרבות פירטה קנה כיצד לטענתה בסוף 2016 ניסה פויר לנשק אותה, הציע לה הצעות מיניות ונגע בה באיברים אינטימיים בניגוד לרצונה, זאת בעוד שלטענתה לא היו ביניהם קשרים רומנטיים והיא הבהירה לו שהיא לא מעוניינת ושהיא אוהבת נשים.

קנה העלתה את הפוסט לדבריה בעקבות טור שפרסם פויר בגלובס, בעקבות החשד לאונס קבוצתי שביצעו לכאורה ישראלים באיה נאפה שבקפריסין. בטור, שכותרתו "נדהמתם מהאונס בקפריסין? התדהמה שלכם היא בסך הכול כסת"ח", כותב פויר על התרבות שהצמיחה את החשודים באונס.

בעקבות פרסום הטור, כתבה היום קנה בעמוד הפייסבוק שלה: "כשהעיתונאי שהטריד אותך כותב טור על התרבות הקלוקלת שהובילה לאונס בקפריסין", והוסיפה צילום מסך של חלק מהתכתבות לכאורה בווטסאפ בינה לבין פויר. לפי ההתכתבות נראה שקנה כתבה לו: "דרור, זה לא מגניב לנסות לנשק אישה שאמרה לך מספר פעמים שהיא לא רוצה. ממש לא מגניב להציע לה הצעות מיניות, למרות שהבהירה מספר פעמים שהיא אוהבת נשים. וממש ממש ממש לא מגניב לגעת לה באיברים אינטימיים בניגוד לרצונה. תוסיף על זה להעליב חברים שלה כי אתה מרגיש חוסר ביטחון ולהעמיד אותה במגננה שהיא שיכורה ומסטולה בדיוק כמוך. זה לא יפה ולא מגניב בכלל בכלל וממש לא משנה כמה אתה מסטול. זהו".

על פי צילום המסך של התכתבות הווטסאפ שפרסמה קנה, פויר השיב לה לכאורה: "ממש לא. זה בלתי נסלח ואני במצוקה נוראית מהעניין. זה הכי לא אני והכי לא מתאים לי ואף פעם לא עשיתי את זה ואין שום סיבה או תירוץ או הסבר להתנהגות כזאת. אני לא יודע בכלל מה להגיד, מלבד זה שאני ממש ממש ממש מצטער ומאוד מאוד מתעב את עצמי ושבחיים לא חשבתי שזה יקרה".

בשיחה עם וואלה! תרבות, אישרה קנה כי היא פרסמה את הפוסט, עומדת מאחורי טענותיה והוסיפה פרטים: "זה קרה באזור סוף 2016, כמה שבועות לפני שטראמפ נבחר. אני זוכרת את זה טוב כי אחרי שעברתי את זה ולאחר שטראמפ נבחר - חשבתי שהעולם הולך לאבדון. הוא בעצמו הזכיר את טראמפ במהלך האירוע. היינו מיודדים באותה תקופה. הוא עיתונאי בגלובס ואני עיתונאית בדה מרקר, ואני גם חברה בארגון העיתונאים והייתי פעילה בו ועזרתי במאבק העובדים בהנהלת גלובס הקודמת, נאבקנו ביחד. היינו ביחד למען העובדים. נפגשנו מדי פעם, עם חברים וגם לבד. לא צפיתי את מה שקרה כשבאתי לפגוש אותו. לא היה בינינו שום קשר רומנטי והבהרתי לו שאין סיכוי לקשר רומנטי. אני לא בעניין של גברים והוא ידע את זה, דיברנו על כך וזה לא היה סוד. ובכל זאת הוא ניסה לנשק אותי, הציע לי הצעות מיניות ונגע בי בניגוד לרצוני. סיפרתי לחברות שלי מכל מיני פורומים, אבל לא באמת רציתי לעשות עם זה משהו. אבל כשהוא כותב על האונס בקפריסין ומאשים כל מיני דברים בתרבות הקלוקלת, מבלי לקחת טיפת אחריות, קראתי את זה וחשכו עיני. אני לא קוראת טורים שלו מאז מה שקרה, אבל ראיתי מישהי ששיתפה את הטור שלו, אמרתי: איך הוא מעז להתעסק בנושא הזה, כשהוא יודע מה הוא עושה? איזו צביעות והתחסדות".

עוד בוואלה!

ירון לונדון: "אין בחזה שום דבר מקודש. לכן הבהרתי אך לא התנצלתי"

לכתבה המלאה

(עדכון, 22:20) מספר שעות לאחר הטענות בפוסט ובתקשורת, כתב פויר בעמוד הפייסבוק שלו בתגובה: "אני נבוך ומבויש מההתנהגות שלי ומהפרסום. אין לי זיכרון ברור של האירוע אבל אני זוכר טוב מאוד את היום שאחרי. הדר, הזדעזעתי מהתאור של ההתנהגות שלי. התנצלתי אז ואני מתנצל בפנייך שוב מעומק הלב. האירוע טלטל אותי. אף פעם לא התנהגתי ככה לאישה. זה סותר את התפישה שלי את עצמי ואת מה שחשוב לי, וגרם לי לחשוב על המקום האישי שלי כגבר ביצירת מרחב לא בטוח לאישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully