וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצבה של שלגיה המקורית נמצאה בבוואריה - ומתברר שהיא לא חיה באושר ועושר עד עצם היום הזה

14.8.2019 / 8:30

מוזיאון גרמני חשף מצבה של אריסטוקרטית מהמאה ה-18 שחוותה התעללות מאמה החורגת המרשעת ונאלצה לעזוב את הבית. רבים מאמינים שזו הייתה שלגיה האמיתית שהיוותה השראה לאגדה של האחים גרים, רק שהסוף שלה היה פחות זוהר מהמסופר באגדות

DISNEY

האם האגדה של שלגיה ושבעת הגמדים מבוססת על סיפור אמיתי? תושבי העיר במברג שבגרמניה מאמינים ששלגיה האמיתית חיה בעיר שלהם במאה ה-18 וכל מה שנותר ממנה זו מצבה המוצגת לראווה במוזיאון הדיוקסן בעיר. המצבה של מריה סופיה וון ארתל אבדה לאחר שהכנסייה בה הובאה למנוחות נהרסה בשנת 1804. לאחרונה נמצאה המצבה בבית בבמברג, בוואריה, והמשפחה תרמה אותה למוזיאון שם היא זוכה לתשומת לה רבה ממקומיים הגאים בקשר של העיר שלהם לאגדה האהובה שפורסמה בידי האחים גרים בשנת 1812. סיפור חייה של סופיה האריסטוקרטית הגרמנייה דומה מאוד לזה של שלגיה, כשהדמיון הניכר ביותר הוא ההתעללות שחוו השתיים בידי אמן החורגת המרשעת.

לדברי מנהל המוזיאון, הולגר קמפקנס, האספנים המפורסמים גרים קיבלו השראה מסיפורה של סופיה, השימש גרעין לזה של שלגיה: "סיפור חייה של סופיה היה ידוע מאוד בראשית המאה ה-19", סיפר ל-BBC, "יש אינדיקציה - אם כי אנחנו לא יכולים להוכיח זאת בוודאות - שסופיה הייתה ההשראה לשלגיה". סופיה גדלה בטירה בלוהר אם מיין, כ-100 קילומטרים מערבה לבמברג, בצפון בוואריה, ונפטרה בשנת 1796. היא תוארה כ"נערה יוצאת דופן ביופיה" שניסתה לעזור לעניים הנזקקים. כשהייתה בשנות העשרה שלה, אמה מתה ואביה נישא לאלמנה "שתלטנית במיוחד" שעשתה כמיטב יכולתה להדיר את בתה החורגת לטובת ילדיה שלה. עד כאן סיפורן דומה - אך גורלה של סופיה היה רחוק מאוד מ"אושר ועושר". בעוד שלגיה הכירה שבעה גמדים חמודים וזכתה לנשיקת אהבה אמיתית מהאביר שלה, סופיה נותרה רווקה זקנה, איבדה את מאור עיניה ומתה בודדה בגיל 71.

שלגייה וסופיה: דומות, לא?

שלגיה המקורית. צילום מסך
שלגיה המקורית/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully