וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הזמר מחמוד ("סולדי") יופיע בישראל באוקטובר הקרוב

1.9.2019 / 7:03

הזמר מחמוד, שייצג את איטליה באירוויזיון בתל אביב עם הלהיט "סולדי", עשוי להופיע בזאפה לייב פארק בראשון לציון בתחילת אוקטובר, כך נודע לוואלה! תרבות. מאז שהגיע למקום השני באירוויזיון האחרון, הפך השיר ללהיט גדול בישראל ובמדינות רבות באירופה

הזמר מחמוד ששר את הלהיט "סולדי". Creative Commons
בדרך לראשון לציון? מחמוד/Creative Commons

מסתמן: הזמר מחמוד, שייצג את איטליה באירוויזיון בתל אביב עם הלהיט "סולדי" (Soldi), יופיע בזאפה לייב פארק בראשון לציון בתחילת אוקטובר הקרוב, כך נודע לוואלה תרבות.

השיר "סולדי" ("כסף" באיטלקית), שמילותיו באיטלקית מלבד שורה אחת בערבית, נכתב והולחן על ידי צ'ארלי צ'ארלס (שגם הפיק אותו), דאריו פאיני ומחמוד, שגם ביצע אותו. הוא יצא בפברואר השנה, כסינגל חמישי מאלבום הבכורה של מחמוד. לאחר שזכה עם השיר בפסטיבל סן רמו, הופיע מחמוד עם השיר באירוויזיון בתל אביב במאי השנה, והגיע איתו למקום השני בגמר. היתה זו הפעם הרביעית בתולדות התחרות שבה שיר כלל מילים בערבית (אחת הפעמים הקודמות היתה בשיר "עינייך" שביצעו מירה עווד ואחינועם ניני באירוויזיון 2009).

השיר הפך ללהיט גדול, ובין השאר הגיע למקום הראשון במצעד ההשמעות של מדיה פורסט ולמקום הראשון במצעד של גלגלצ. השיר זינק גם למקום הראשון במצעד הסינגלים האיטלקי, כבש את צמרת המצעד היווני, ודורג במקום גבוה במצעדי עשר מדינות נוספות.

מחמוד לאיטליה גמר אירוויזיון 2019 (חזרה שניה). Andres Putting, אתר רשמי
מחמוד באירוויזיון בתל אביב/אתר רשמי, Andres Putting

מחמוד נולד במילאנו, איטליה, לאם איטלקיה מסרדיניה ואב מצרי. כשהיה בן 5 הוריו התגרשו והוא גודל על ידי אמו. מילות השיר "סולדי" הושפעו מחייו של מחמוד ומהאב שנטש. הוא מתאר אב בעייתי שמעדיף את הכסף על משפחתו. בשנת 2012 מחמוד התמודד בגרסה האיטלקית של "אקס פקטור", ממנה הודח לאחר הפרק השלישי. בשנת 2017 השתתף הפסטיבל סן רמו עם השיר "Dimentica". אולם פריצתו הגדולה היתה השנה עם "סולדי", שזכה להצלחה ענקית.

למרות שאביו מצרי, מחמוד לא מדבר ערבית. הוא קתולי ורואה עצמו איטלקי וערבי. על הצוואר הוא עונד שרשרת עם תכשיט מצרי, וכשהוא מופיע על המשך מאחוריו מופיעות מילים בערבית. עם זאת, הוא מתנגד לקיטלוג לפי לאום או מיניות והצהיר כי "להכריז 'אני הומו' לא מוביל לשום מקום" ו"אם נמשיך עם ההבחנות האלה, ההומוסקסואליות לעולם לא תיתפס כדבר רגיל כפי שהיא". השנה נכלל במגזין פורבס האיטקלי ברשימת 30 אנשי התרבות האיטלקים המובילים מתחת לגיל 30.

עוד בוואלה!

יזהר כהן זעם, המפיק חטף שבץ: גילויים חדשים על אחורי הקלעים של האירוויזיון

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully