וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרסו לי את הקריירה": אמיר חצרוני תובע את קשת ואמירה בוזגלו

5.9.2019 / 17:17

פרסום ראשון: פרופ' אמיר חצרוני תובע 200 אלף ש"ח מקשת ומאשת התקשורת אמירה בוזגלו בתביעת לשון הרע, בשל העימות מעורר הסערה בתוכנית הבוקר של קשת שבו אמרה בוזגלו כי הוא "יותר גרוע מהיטלר", ופקפקה בקריירה האקדמית שלו ובבריאותו הנפשית

עימות בין אמיר חצרוני ובין אמירה בוזגלו בתכנית הבוקר של קשת. פייסבוק, צילום מסך
אמירה בוזגלו ואמיר חצרוני מתעמתים בתוכנית הבוקר של קשת/צילום מסך, פייסבוק

חוקר התקשורת פרופ' אמיר חצרוני תובע 200 אלף שקלים משידורי קשת ומאשת התקשורת והמלהקת אמירה בוזגלו בתביעת לשון הרע שהגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב, כך נודע לוואלה! תרבות. חצרוני טוען כי בוזגלו הטיחה בו שקרים, הטילה דופי בקריירה האקדמית שלו ובבריאותו הנפשית, לרבות השוואתו לאדולף היטלר, וכי קשת ובוזגלו התנהלו לטענתו "באופן פוגעני, משפיל, מבזה, חסר פרופורציה ואכזרי, כל זאת במטרה לקבל רייטינג ופרסום על חשבון רמיסת כבודו וביזויו של חצרוני".

התביעה מתייחסת לעימות בין הצדדים שהתרחש במרץ 2015, זמן קצר לאחר סיום הבחירות לכנסת ה-20, בתוכנית "הבוקר של קשת" בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן, שבה התארחו חצרוני ובוזגלו. חצרוני, הידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת, הוזמן לאולפן לאחר ששבוע קודם לכן כתב פוסט כנגד "כל מיני יהודים, וספק יהודים, וחצי יהודים ממדינות ליגה ג' שהגורם המאחד אותם הוא לנשק קמעות, לאכול חומוס, לשתות בורשט, לקחת קצבאות ולקבל אורגזמה מלריב עם העולם", שבגללם לטענתו יצחק (בוז'י) הרצוג הפסיד בבחירות. כשנודע לו כי גולשים הגישו נגדו תלונה במשטרה על הסתה בעקבות הפוסט, כתב פוסט נוסף בו הבהיר כי "אילו היינו צעירים בשישים שנה, ואילו הייתי אוחז בתפקיד ממלכתי ראוי לי, למידותיי ולכישוריי - הייתי מתנגד חד משמעית להעלאתם ההמונית של יהודי המזרח ללא סלקציה מתאימה שתבטיח כי כעבור שישים שנה לא יהיה רוב לימין ולא יהיה קהל לעמיר בניון".

לאחר הדברים פנתה מערכת תוכנית הבוקר לחצרוני, לדבריו בשיחת התחקיר הטלפונית שנערכה איתו טרם השידור נאמר לו כי הראיון יעסוק בהשפעת תוצאות הבחירות על מעמדה הבינלאומי של ישראל ועל הקשר בין "הצבעה עדתית" לתוצאות הבחירות. הכותרת בתחתית המסך, שליוותה את הדיון, היתה: "פרופ' אמיר חצרוני 'מאשים' את המזרחים בתוצאות הבחירות". בדיון הסוער אמרה בוזגלו לחצרוני בין השאר: "אנשים כמוך הם כל כך הזויים שקשה אפילו להתייחס אליהם (...) אתה בסופו של דבר פשיסט וגזען ועלוב נפש". חצרוני השיב לה: "לא, אני לא פשיסט ואני לא גזען. אני חושב ששום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם". בוזגלו השיבה: "איזה יופי, פשיסט כמוך, באמת". חצרוני אמר: "לא, אני לא פשיסט, אני בסך הכל רוצה הגירה על בסיס רציונלי". בוזגלו: "ההבדל בינך לבין היטלר, אני לא רואה אותו כרגע". חצרוני: "אה, אין הבדל ביני לבין היטלר?". בוזגלו: "ממש לא". חצרוני: "וואלה, זה דיבה עד הסוף". בוזגלו: "לא, זה לא... לך תתבע, לך תתבע. אתה האיש שמתפרנס מפרובוקציות, אתה מדבר על לתבוע?". חצרוני: "את אומרת שאני יותר גרוע מהיטלר". בוזגלו: "אני אומרת שאין הבדל בין דעות פשיסטיות וגזעניות כמו שלך". חצרוני: "אני לא פשיסט".

אמיר חצרוני. ראובן קסטרו
"אני לא פשיסט". אמיר חצרוני/ראובן קסטרו

המגישה גלית גוטמן הסתייגה מדברי חצרוני ואמרה לו: "אתה לא יכול להגיד למישהי שיושבת מולך, שההורים שלה היו צריכים להמשיך ולהירקב". חצרוני שאל: "אז אני בגלל זה יותר גרוע מהיטלר?", ובוזגלו אמרה: "ברור. מי נתן לך בכלל ללמד באקדמיה? מי החזיר אותך לאקדמיה?". לאחר מכן, גם המגיש יואב לימור העביר ביקורת על דברי חצרוני: "אני 30 שנה עיתונאי, בחיים לא התביישתי כמו בערימה של ההבלים שיוצאת לך מהפה. השיחה מבחינתי הסתיימה, אני מודה לך שבאת לפה, אין לי עניין להמשיך לראיין אותך. אתה צריך להתנצל קודם כל בפני אמירה, בי"ת בפני הצופים, אתה אמרת דברים שלא מקובלים, לא בטלוויזיה, לא בתקשורת ובעיקר לא בין בני אדם (...) יש לך הזדמנות פה להתנצל. אתה לא רוצה? קח ת'רגליים, אתה מוזמן לצאת מהאולפן". חצרוני קם ויצא מהאולפן.

בתביעה שהגיש חצרוני באמצעות עורכי הדין גל מזרחי נחום ושיר פרומין, טוען חצרוני כי ציין שמדובר בדעה אישית שלו ובפרשנות לתוצאות הבחירות וכי אין בדבריו אמירה גזענית אלא אך ורק תפיסת עולם רציונלית. "כל מה שאני באתי ואמרתי פה, ואני שוב חוזר ואומר שזו דעה לגיטימית, שמדיניות ההגירה של ישראל צריכה להיות רציונלית, שמתבססת על תרומה למדינה, כלומר מה יש לבן אדם לתת, ולא אם סבתא שלו נולדה יהודיה. זה כל מה שאמרתי. זה לא משהו שהוא נגד מזרחים", מצטט חצרוני בכתב התביעה דברים שאמר מוקדם יותר בתוכנית.

בתביעה נטען כי חצרוני ספג "מתקפות קשות הן מצד מנחי התכנית, והן ובעיקר מצד בוזגלו (...) יובהר, כי התובע עשה ככל יכולתו על מנת לשמור על לשון נקיה ואף עשה כך. ואולם, לאחר שספג מתקפה מילולית חסרת תקדים מבוזגלו, אשר שבה וכינתה אותו פשיסט וגזען, נאלץ להשיב שהוא איננו פשיסט ואיננו גזען, אף על פי שהוא סבור שלא היה קורה כלום אילו הוריה היו נשארים במרוקו ונרקבים שם. יש להדגיש כי אמירה זו לא נועדה כדי לפגוע בבוזגלו אישית, אלא נועדה להבהיר את עמדתו של התובע ביחס לחוק השבות ומדיניות ההגירה של מדינת ישראל שלא צריכה לטעמו להפלות על בסיס אתני או דתי בין יהודים לגויים".

עוד בוואלה!

אמיר חצרוני: "הציעו לי להשתתף בהישרדות תמורת רבע מיליון"

לכתבה המלאה
אמירה בוזגלו. ניר פקין
"האמירה לא נועדה לפגוע בה אישית". אמירה בוזגלו/ניר פקין

חצרוני מוסיף ומציין בכתב התביעה כי "לא זו בלבד שמנחי התוכנית לא נזפו בבוזגלו על ההשוואה הקשה שביצעה בין חצרוני לבין היטלר, למרות שהוא חוזר ומדגיש כי איננו גזען, אלא אף נזפו בתובע (!) על אותה אמירה שאמר בתגובה למתקפה האישית חסרת התקדים של בוזגלו, ואף דרשו ממנו להתנצל בפניה! חצרוני נדהם, כאשר המנחה השני של התוכנית מר לימור, במקום לנזוף בבוזגלו על אמירותיה המכפישות, על הטלת הדופי במעמדו האקדמי, ועל כך שחזרה שוב ושוב על ההשוואה בינו לבין היטלר, נזף בתובע (...) ולבסוף תרם את חלקו לביזוי חצרוני וסילק אותו מהאולפן בבושת פנים, רק כי סירב להתנצל בפני בוזגלו שהשוותה אותו להיטלר".

חצרוני מוסיף בכתב התביעה כי דבריה של בוזגלו "לא זכו ולו למילת גנאי אחת של מי ממנחי התוכנית או מכל גורם אחר בקשת". עוד טוען חצרוני על קשת כי היא "הצליחה במשימתה - לעשות רייטינג מהכפשת חצרוני. במשך תקופה ארוכה הוא הועלה על המוקד על ידי שורה ארוכה של פוליטיקאים (מירי רגב, ישראל כץ, איתן כבל), אמנים (יהורם גאון, אביב גפן), עיתונאים (בני ציפר), וסתם אנשים מן היישוב שנחשפו לריאיון בגרסה הערוכה שהכינה קשת, שהציגה את התובע כמתלהם במנותק מההקשר". לטענת חצרוני, בעקבות כך נגרמו לו נזקים רבים, ובהם הורדת הטור השבועי שלו באתר nrg, הפסקת משא ומתן לליהוקו לתוכנית "האח הגדול" ששודרה באותו זמן בקשת, דחיית מועמדותו למשרה באוניברסיטה בישראל, עזיבת המדינה כדי לעבוד כפרופסור בחו"ל, ספיגת איומים באלימות, לרבות איומים על חייו. חצרוני תובע מבוזגלו וקשת סכום שלא יפחת מ-200 אלף שקלים בשל לשון הרע.

"לכאורה זאת תביעת דיבה סטנדרטית. למעשה קשת אחראית לכך שהקריירה שלי בישראל נהרסה, בתקשורת, בעיתונות ובאקדמיה", אומר חצרוני בשיחה עם וואלה! תרבות. "הפכתי לאישיות מוקצית מחמת מיאוס. יש חצרוני שלפני פרשת בוזגלו ויש חצרוני אחרי פרשת בוזגלו. האחריות של קשת לכך שהקריירה שלי נקטעה היא ההפצה הוויראלית של השידור הזה, כשהוא מנותק מהקשר, כשלא מציגים את כל מה שנאמר עליי, ומציגים אותי כגזען ופשיסט. הדבר היחידי שאפשר להגיד עליי שאני מתנגד לחוק השבות. למעשה אני אנטי גזען כי אני תומך בהגירה על בסיס כלכלי ולא באפליה של יהודים על פני גויים. בשידור בוזלו אמרה לי 'תתבע אותי', אז קיימתי את בקשתה".

מקשת נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה". טרם התקבלה תגובת אמירה בוזגלו

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully